[Access 2000/XP]upgrade 2000 ==> Xp

Pagina: 1
Acties:

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Mijn baas wil mogelijk onze office 2000 omgeving upgraden naar Office XP.
Nu hebben we een nogal groot aantal zelf geschreven Access 2000 en VB6 applicaties, die wellicht allemaal herschreven moeten worden.
Welke ervaringen hebben jullie met het switchen naar Office XP? Goed slecht, dingen waar we aan moeten denken?

Alle input is van harte welkom.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er zijn maar weinig Access-applicaties uit 2000 die niet naar XP gebracht kunnen worden. Het overzetten van Access 2000 naar XP gaat vaak gewoon goed. Die enkele keer dat het niet goed gaat zijn er een paar statements gebruikt die in XP niet (meer) kunnen. De andere kant in is vaak een stuk moeilijker, heb ik begrepen...

[ Voor 5% gewijzigd door OZ-Gump op 26-06-2003 18:21 ]

My personal website

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

volgens mij is access xp vrij wel 100% backwards compatible, dus zou je de VB6 applicaties gewoon moeten kunnen gebruiken met access xp.
(ik ben geen expert op dit gebied)

maar, waarom wil je baas eigenlijk upgraden?

[ Voor 11% gewijzigd door KompjoeFriek op 26-06-2003 18:40 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Volgens mij is in vb6, Office 10 (want daar praten we over, als we op Developer-niveau praten) gewoon backwards compatible.

De andere kant op is inderdaad moeilijker. Ik moest zelf een voor Office 10 gemaakt voorbeeldje omzetten naar Office 9. Dat zorgde voor de nodige moeilijkheden. Gewoon features die in office 10 wel zaten en in office 9 niet. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:43
Ik heb zelf een aantal Access-applicaties moeten omzetten van 2000 naar XP. Qua programmeerwerk zijn er vrijwel geen verschillen, het enige verschil dat ik ben tegengekomen had te maken met string-functies (o.a. strlen).

Iets waar je wel op moet letten zijn de references, mn als je vanuit Access een rechtstreekse mailmerge uitvoert naar Word of Excel. Je moet de juiste reference selecteren (Office9 = 2000, office10 = XP) anders werkt je applicatie gegarandeerd niet. :)

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik vraag het omdat omzetten van Access97 naar 2000 wel degelijk moeilijkheden met zich meebracht.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 11:51

Kappie

Tell me your secrets...

97 --> 2000 was in access een grotere update. Er werd namelijk geswitched van DAO naar ADO op databases aan te spreken.
2000 --> XP geeft weinig problemen.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Pagina: 1