Toon posts:

ADSL i-net verbinding delen, HOE?!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallooooooo,

Zit ik hier met een probleem! Heb 2 PC's, en een ADSL aansluiting. Op beiden moest i-net komen.
Geen punt op zich heb ik thuis ook. De PC's zijn dermate oud, dat een sneller OS dan WinME er niet op kan, terwijl ik thuis 2 x XP machines heb.

Ben dus aan de slag gegaan, cross-cable ertussen, IP-adressen toegewezen, en pingen maar, geen punt gaat goed.

Maar dan? Ik heb als Gateway op de Client-PC het IP-adres van de server-PC opgegeven. Dit is goed toch? Maar volgens mij moet er ook nog wat gebeuren met de DNS of niej? Ja toch? Heb alleen geen id wat ik daar in moet vullen 8)7

Toch nog ff Wingate geprobeerd, de PC's zagen elkaar, Wingate herkende de hele bende ook, maar nog geen i-net deling...ik snap er niet veel meer van. Ze zitten wel in dezelfde Workgroup. Subnet is ook goed ingesteld.

WAT NU?>>??? PLZ HELP!!! :?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48
Misschien een idee om eerst de faq te lezen FAQ Network Troubleshooting
en dan vooral het stukje "Wat te doen voordat ik een vraag stel?"

als je dan toch aan het lezen bent lees deze dan ook eens Help Help!!!!!!!

geef in ieder geval een duidelijke beschrijving van je netwerkstructuur, en vul je topic aan totdat het voldoet aan de faq richtlijnen

Verwijderd

heb je wel een netwerkbrug gelegt tussen de 2 lan verbindingen?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
probeer analog x proxy is? super simpel programma zonder extra configuratie

Whoop!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor ADSL-Modem heb je als eerst... :|

trouwens...

Kan je niet gewoon Internet Delen aanzetten op de server... dan zet ie alles zelf goed en kan je ook nog een Diskette maken voor de andere pc...

DNS is gewoon de DNS servers van je Provider... Gateway is het IPnummer van de "server" en de rest moet je IP gewoon normaal als altijd instellen...

[ Voor 80% gewijzigd door Vorkie op 26-06-2003 18:26 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Hoe deel ik Internet ?
Dit moet toch duidelijk zijn

Deze advertentieplaats is te huur!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Launching containers into space

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

Jaymz

Keep on moving !

'T ziet er wel naar uit dat je genoeg in de richting van hulp geduwt bent ;)

Volgende keer weet je de hulp vast zelf wel te vinden (zie de faq's en de search dus ;))
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.