SK switch lampjes flippen

Pagina: 1
Acties:

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:31
Hoi,

na inet problemen bij mijn isp (zeelandnet) en een mail naar de helpdesk daar heb ik, op hun aanraden dan maar mijn router uit mijn netwerk gehaald (als test).
Ik heb toen mijn switch ook maar uitgezet aangezien die dan niet nodig is en al erg lang had aangestaan.
Nadat ik de test had voltooid wou ik het zaakje weer aanzetten maar als ik nu de swich aanzet (zonder kabel) gaan ALLE lampjes als een gek knippersn :|
Ook na het meermalen resetten van de switch nogsteeds hetzelfde..

Switch: Schneider & Koch SK-NetMax 8, metalen behuizig 8 poorts
Router: LinkSys BEFSR11

Door de router komt het niet, want zonder kabels in de switch gaat ie als een gek tekeer. Alle lampjes:
-power
-status
-datalampjes (8 stuks)
zijn aan het flippen.

Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik heb ook server/uplink geschakeld en gereset maar nix :'(

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Mijn speedtouch loopt alle aansluitingen na als ik hem aanzet, weet je zeker dat dat het niet is?

Whoop!

• TheRebell
nou het duurt echt lang met al die lampjes, ik weet niet of dat normaal is. Ben du smaar gestopt, ik heb het nog nooit gezien ook niet toen ik hem voor het eerste aansloot. Hoelang duurt zoiets ongeveer, dan zal ik hem ook eens aan laten staan (en dna hopen dat ik niks mol ofzo :? )

maar ook echt ALLE lapmjes gana branden he en dan ook rete snel...

[ Voor 12% gewijzigd door TheRebell op 26-06-2003 18:25 ]

• marccom
hmm of ie er kapot aan kan gaan weet ik niet, lijkt me niet waarschijnlijk eigenlijk, hoe lang zoiets duurt geen idee, ze knipperen hier maar 2 keer ofzo en dan gaat ie naar de volgende aansluiting. Er zat geen enkele kabel meer aan zei je he (muv de voeding dan)

Whoop!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

staat er niks in de handleiding over een testprocedure oid? Als er niks over instaat zou ik eens met de leverancier gaan bellen, want dan lijkt me dat er idd iets kapot is...

Launching containers into space

• TheRebell
er zitten geen kabels in nee.
Nou die lampjes gaan allemaal tegelijk knipperen.
Dus Power, Status en Data lampjes. Ik herinner me iets dat die Data lampjes de collisions aangeven mochten die er zijn (maar 1 keer gezien toen ik erg veel ging overpompen)

• TheRebell
Whieee schreef op 26 June 2003 @ 18:56:
staat er niks in de handleiding over een testprocedure oid? Als er niks over instaat zou ik eens met de leverancier gaan bellen, want dan lijkt me dat er idd iets kapot is...
Ja dat is even het probleem...ik bewaar altijd alles (zelfs de doos) maar van deze kan ik niks vinden :'( :(

Iemand anders toevallig een Switch van hetzelfde merk, de handleiding zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Als ik op hun site kijk dat kom ik die switch ook al niet tegen en die handleiding al helemaal niet (ze zijn overgenomen ofzo)

• marccom
Er is idd weinig te vinden over zo'n ding, waar heb je die vandaan?

Whoop!

• TheRebell
Dat vraag ik me dus nu ook ff af. Ik heb hem wel langer dan 1 jaar dus qua garantie (evt) zal ik daar wel buiten vallen... Ik geloof dat ik hem bij Gistron heb gehaald toendertijd. Misschien eens bellen ofzo :?

• marccom
Is het nog meer dan een switch (ik kan verder geen info vinden over dat ding)zo nee, zou ik niet tobben, zie dat ze bij dat gistron een 8 poorts switch voor €24,90 hebben staan... allicht goedkoper dan repareren :)

Whoop!

• TheRebell
Het is alleen een Switch : metalen behuizing, bevestigingen aan de zijkant (geen 19"), 10/100.

Ja als hij inderdaad zo vreemd blijft doen dan zit er niets anders op. Dan wordt het een nieuwe halen, zit te denken aan eentje van 3Com of HP. Zijn altijd wel goede en dan kunnen ze hierzo van Zeelandnet niet gaan zeikenzeuren dat het ergens aan ligt als je problemen hebt..

• marccom
Misschien is die een beetje dizzy van dat lange aanstaan :? Hmm 3Com of HP, ik heb goede ervaringen met een UNEX 8 poorts switch, stuk goedkoper en altijd werken. Weet niet waarom of je een professioneler ding als 3Com of HP wilt? Probeer anders eerst is of je een ding kan lenen van iemand ofzo en of je dan weer problemen krijgt, ben je goedkoper uit denk ik.

Whoop!

• TheRebell
Nou ik heb het gevoel zeg maar dat als ik een professionelere koop (dus van een bekend A merk) dat ik er dan minder probs mee krijg.

Oh, de lampjes knipperen nu niet meer zo lang, een paar seconden en dan gaat alleen het Powerledje constant branden. Dat is natuurlijk goed...MAAR.... als ik er nu een utp kabel in prop dan moet normaal het Link/Act lampje branden. Dat doet het dus niet. Het er al een paar kabels in gedaan en niks.... Vrees dat ie echt kapot is.

Marccom, hoe doe jij dat dan, zet jij telkens je Switch uit ofzo? Ik laat hem altijd aanstaan. Oke deze werd wel goed warm maar dat schijnt normaal te zijn bij deze...

• marccom
Ik heb een SpeedTouch 510V4 gekocht (ook ivm aanschaf ADSL), had eerst een losse hub later een switch, die werden ook wel warm maar daar heb ik nooit negatieve effecten van gemerkt. Die SpeedTouch wordt wel warm maar nou niet overdreven. Hij ligt op de box van mijn radio naast een raam wat eigenlijk altijd openstaat dus misschien dat dat helpt voor zn koeling... :? De adapter wordt wel warm. Hij staat wel altijd aan, die hub en die switch zette ik altijd uit als ik hem niet meer nodig had. Ik heb wel een notebook met PCMCIA NIC die pas na een paar seconden tot 1 minuut verbinding maakt met de SpeedTouch, dus daarna gaat ook pas het lampje branden. Kan misschien aan OS liggen, Windows 98, winipcfg, vernieuwen en hij gaat branden. Laat die kabels er is wat langer in zitten en kijk dan of ze het doen? Heb je ook al geprobeerd om 2 pc's via die switch te verbinden?(los van de rest van het netwerk dus)

Whoop!

• TheRebell
heb nu 2 systemen rechtstreeks op de switch aangesloten (eigen pc via 2e Nic en een server). Na dik 5 minuten gaan de Link/Act leds nog steeds niet branden :(

Die Data lampjes die eerst als een gek knikkeren gaan ook niet gewoon 'uit' maar 'doven' uit... erg vreemd.
Gaat er idd erg op lijken dat ie kaduk is (*snif* *snif*)

Nou die switch werd soms zo warm dat je nog nét je hand erop kon houden. Er stond ook daarom niets bovenop. Er zitten wel allemaal gaatjes in de zijkant maartoch...

Door mijn soms spontale disconnectie via mn router op Zeelandnet zou ik natuurlijk ook een geintegreerde oplossing kunnen halen, als mn switch idd kapot is. Dan heb ik 2 vliegen in 1 mep...en dan maar hopen dat die router/switch dan wél met zeelandnet samen werkt....(en hun kennende weet je dat nooit :( )

[ Voor 44% gewijzigd door TheRebell op 26-06-2003 21:21 ]

• marccom
Hmm je zei dat de zijkant van metaal was... misschien electrostatische ontlading geweest ofzo dan, zat ie niet op een geaard stopcontact dan? Zijn echt alle poortjes kapot? :?

Whoop!

• TheRebell
marccom schreef op 26 June 2003 @ 21:30:
Hmm je zei dat de zijkant van metaal was... misschien electrostatische ontlading geweest ofzo dan, zat ie niet op een geaard stopcontact dan? Zijn echt alle poortjes kapot? :?
Uhhh, zat wel in ene geaarde stekkerdoos alleen die stekkerdoos niet in een geaard stopcontact :P Ja sorry i know...

Geen id heb ze niet allemaal getest maar er gaan nog steeds geen lampjes branden. Die horen al te branden als er een kabel in zit die ook in een systeem zit(dat aan staat ;) )
Maar dat gebeurt ook niet...
Denk dat ik morgen ff een switchje haal om te testen en als ie echt kapot is(ga ff testen op mn werk) dan bestel ik maar een nieuwe. Zit dan niks anders op... :(

oh.. switch staat nu zeker 1/2 uur aan en is gewoon 'koud'. Hij doet dus echt helemaal niks....lijkt er echt op dat ie spontaan de geest heeft gegeven....

k*t, had ik hem nu maar niet uit gezet dan had ie het misschien nog wel gedaan..

[ Voor 14% gewijzigd door TheRebell op 26-06-2003 21:57 ]

• marccom
Gecondoleert met het verlies van je switch dan :) , laat even weten hoe je tests aflopen?

Whoop!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het gaat om deze switch:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tele/foto/sk-front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tele/foto/sk-back.jpg

Ik heb ook deze switch en de handleiding, maar hier staat niets over zo'n situatie in. Ook het resetknopje heeft geen effect btw.
Pagina: 1