Router(Sitecom DC202) blokkeert internet

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Sitecom DC202 gekocht en deze volgens de instructies aangesloten op het modem en de rest van het netwerk.

Het mac adres van de netwerkkaart waar het modem eerst op zat aangesloten, heb ik gekopieerd in het geheugen van de router, zodat deze nu hetzelfde mac adres heeft. Hierdoor krijgt de router een ip van de kabel-provider (Kabelfoon).

Probleem: Ik kan alleen maar pingen naar bijvoorbeeld tweakers.net. Meer niet. Soms laadt de browser langzaam een pagina.

*De router is getest op een ander modem van de Kabelfoon (welke wel ppp0p ondersteunt), hierop werkt het wel.
*De nieuwste firmware zit op de router.
*DDos beveiliging staat uit.
*DMZ (bypass firewall) zowel aan als uit werkt het niet.
*Firewalls op de clients uit.
*Search gebruikt.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48
als je je router afsluit, en internet direct zonder tussenkomst van de router, gaat het dan wel goed?
Probeer anders je router te resetten (staat in het boekje) en dan alles opnieuw in te stellen

ps wist je dat er sinds deze week alweer nieuwe firmware is, die alleen op de nedelandse sitecom site staat geloof ik...

• dr snuggles
  • Niet online
Ik internet nu zonder tussenkomt van de router, dan gaat het wel goed, maar ik zou graag de router willen gebruiken.

De nieuwste Nederlandse firmware is inderdaad nieuwer als de versie in het Engels! Helpt helaas niets.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

je hebt het MAC-adres van een ethernetkaart in je LAN gekopieerd naar je router... Zou daar het probleem niet kunnen zitten :? Probeer eens op internet te komen via je router terwijl de pc met de ethernetkaart-met-gelijk-MAC-adres uit staat... (kromme zin sorry :P )

Launching containers into space

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Wat Whieee bedoelt is dat er niet 2 dezelfde mac adressen in een netwerk mogen zitten :P

• dr snuggles
  • Niet online
Ik snap Whieee volledig :). Maar helaas, dit had ik al getest en helaas werkt dit ook niet. Maar de tips komen steeds meer in de goede richting denk ik, dus wie weet. Tnx anyway :).

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

DHCP, DNS aanzetten?

specs

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Klinkt voor mij als een brakke kabel of verkeerde duplex settings (8> Hoe hoog zijn de pingtijden, en is er verlies?

[ Voor 26% gewijzigd door Dawai op 27-06-2003 00:48 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Heb je hem via DHCP geconfigged of static? Wat voor een kablemodem? Welke DNS-servers worden er gebruikt?

• dr snuggles
  • Niet online
1) De router is geinstalleerd volgens de manual. DHCP staat aan (voor zowel WAN als LAN).
2) Ping tijden zijn prima. Van client naar client: <1ms Van client naar router <1ms. Van client naar tweakers.net ~20ms (the usual). Geen verlies.
3) Kabelmodem is een terayon (brakke frisbee model -> plat).
4) DNS van de kabelfoon wordt automatisch geaccepteerd. Is ook de goede.

Dit is waarschijnlijk de schuldige:

Afbeeldingslocatie: http://www.neotechcc.org/modemscd/terayon/terayon2.gif

• dr snuggles
  • Niet online
Na net nog een uur hebben zitten testen, blijkt dat zelfs bij het commando "tracert" er al problemen opkomen.
tracert 192.168.0.1 of www.tweakers.net gaat ook goed.

In IE het ipadres van tweakers.net invullen gaat niet goed :(.

[ Voor 45% gewijzigd door dr snuggles op 28-06-2003 12:16 ]

Pagina: 1