Toon posts:

probleem met ide's detecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer in mn p3 een nieuwe cd-rom drive te zetten, en een 40 gig schijf. beiden werken, want ik heb ze in mn andere pc getest.
probleem is dat als ik mn computer opstart, hij de ide-drives niet kan detecten. hij blijft zoeken, maar zonder resultaat :( .

kan iemand mij hiermee helpen, dan ben ik die persoon heel dankbaar _/-\o_ (bijna zoiets als dat, maar dan anders:)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Heb je de tips die in Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat? staan al doorgenomen?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

dude --> rechtstreeks uit de FAQ:

Kabels
Gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33 en hangt de snelheid ook nog af van het langzaamste apparaat. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Jumpers
Al geprobeerd om bij 80 conductor kabels de Cable Select jumper instelling te gebruiken i.p.v. Master/Slave/Stand Alone? Er zijn gevallen waarbij de Cable Select jumperinstelling sneller is. Verder hebben sommige harddisks twéé Master jumperinstellingen, zoals Western Digital schijven. De ene indiceert dat er geen slave aanwezig is (Single/Stand Alone) en de andere (Master) moet in combinatie met een slave worden gebruikt. Let daar dus ook goed op!

Proberen en als het dan nog niet werkt meer info geven en eens de FaQ checken.

edit:

ok, ben niet de enige die dat bedacht heeft

[ Voor 4% gewijzigd door Liam op 26-06-2003 17:07 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu zover dat hij zo af en toe de cd-rom drive en harddisk kan detecten. in eerste instantie zat het probleem in de kabel, want de rode ader zat op de cd-rom drive verkeerd. toen ik dat had omgedraaid detecte hij em direkt. probleem is, dat direkt toen ik em opnieuw opstarte hij em niet meer kon vinden, en ik mn bois-setup niet in kan, want als ik op delete druk, detect ie helemaal niks.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

CDROM's worden meestal gewoon niet binnen de BIOS setup weergeven ;)

En wat betreft het probleem: je bent nu 100% zeker van de bekabeling en de bejumpering? Vermeld ook eens de volledige specs van die bak. Wanneer ze zo nu en dan worden gedetecteerd, dan kan dat best ook een voedingskwestie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter dat het probleem in mn bios-baterij zat. ik heb er een nieuwe in gedaan en hij werkte weer perfect, overigens ook nog een kabeltje op de cd-rom drive omgedraaid, want de rode ader op de ide-kabel daarvan zat verkeerd.

maar alles werkt nu dus weer.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje laat gedaan, maar toch fijn dat je even de uiteindelijke oplossing kwam melden :)
Pagina: 1