3DMark 2000 + Celeron 700 + score=au

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Het is raar. Ik had een Celeron 400 en heb er nu ff een Celeron 700 ingekijld (goedkoop enzo). Werkt prima, nieuwste bios, wordt goed gedetecteerd. Koe graast nu 2,2 MKeys ipv 1,3.

Ik wilde even testen of het nog een beetje beter is dan eerst. Op dit systeem game ik niet, er zit dus nog een ouwe TNT1 in.

Als ik 3DMark 2000 draai (default benchmark) gaat het prima. Eerste benchmark (low detail) hele tijd 50 fps, derde (high detail) hele tijd 15-20 fps. De rest draait prima.

Daarna komt de score: 120. Au. Als ik dan in de details kijk zegt ie dat het een Celeron 50 MHz is, dat de CPU Score 12 is, dat de games allemaal op < 3 fps gaan.. Das dus gewoon gelul, want ik zie dat het > 30 fps gaat. Unreal Tournament draait overigens ook heerlijk.

Systeem:
Asus P2B (nieuwe bios)
Celeron 700@700 (nog wel)
384 MB Ram (snelheid boeit niet)

Windows 2000 Pro SP1
3DMark 2000 1.1
Detonator 5.12 (heb TNT1, dus niet nieuwste..)
DXDiag zegt gewoon DX7=ok

Het probleem is dus dat het wel prima vloeiend gaat, maar dat 3DMark zegt dat het 0,8 fps gaat ofzo..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

heb je wel de update van bensmark2000
anders herkent hij de celly2 niet goed het zelfde bij duron procs

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Yup, daarom het ik ook "3DMark 2000 1.1" getypt :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
hecht niet te veel waarde aan die benchmark, als je gewoon lekker kunt werken/spelen is er toch nix aan de hand?

I’m not like the OTTERS

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op maandag 27 november 2000 11:40 schreef actieman het volgende:
hecht niet te veel waarde aan die benchmark, als je gewoon lekker kunt werken/spelen is er toch nix aan de hand?
Helemaal mee eens. P3 800mhz 364MB intern en een Nvidia TNT pro 32MB. Benchmark tests zuigen aan alle kanten. Vooral 3DMARK geeft een errug lage score. Toch loopt het als een trein.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Hehe.. tsja. Toch is het wel aardig om te zien wat nu de impact is van een upgrade..

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
dan kan je beter naar de impact kijken in een q3timedemo'tje, ik denk dat dat toch een veel mooier resultaat laat zien dan 3dmark

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Het is idd wel leuk om een hoge 3dmark score te krijgen.
Dit is vaak een teken dat je systeem echt goed draait.

Tja het is jammer als het dan niet goed gaat.
Je heb ook alle relevante drivers geïnstalleerd (ook van mobo en agp enzo)? En wat gebeurt er met je score als je gaat overklokken (bijv. fsb op 75 of meer)?

I’m not like the OTTERS

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb intussen een Geforce 2 MX (Hercules) en Windows 2k opnieuw geinstalleerd (voor het eerst..).

De 3DMark score zuigt nog steeds (2400), maar Unreal Tournament loopt extreem lekker. Op 1280x1024x32bits met alles op "high", en dan een multiplayer game met 12 bots gaat het nog steeds supervloeiend. Met m'n TNT ging het op 800x600x16 bits al niet al te best..

Dus 3DMark snapt het gewoon niet denk ik.

Ik heb een BX systeem, dus 'extra' drivers zijn niet nodig.

Hoe doe je in Quake 3 een timedemo?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
tik in:
~ dan een enter
timedemo 1 enter
demo demo001 enter of demo demo002 enter
Pagina: 1