• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik heb hier een casio ex-z3 camera en ik vraag me af of er ook waterdichte hoesjes zijn om onderwater foto's te schieten (leuk voor op vakantie).

nu vond ik dit http://www.aquapac.de/minicamera.html

zou jij het doen?
vertel ff waarom niet/wel

die van hen is mooi....

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

ik zou het niet doen
waarschijnlijk focust je camera op het plastic en niet op het object.
daarnaast een keer een lekje en je bent de l*l met hoofdletter L

Verwijderd

Ik zou het kastje wel elke keer goed inspecteren, vooral of de rubberen randjes geen barstjes hebben enzo.
Maar die kastjes zijn er natuurlijk voor gemaakt, dus waarom niet. Koop wel een kastje van het zelfde merk als je camera en geen 3e-rangs merkje ;)

Verwijderd

SimplyMe schreef op 26 June 2003 @ 17:02:
ik zou het niet doen
waarschijnlijk focust je camera op het plastic en niet op het object.
daarnaast een keer een lekje en je bent de l*l met hoofdletter L
Plastic is doorzichtig hoor :? Je kan toch ook foto's door een raam maken.

Verwijderd

Als je op de camera lijst kijkt dan zie je dat jouw cam niet in de minicamera hoes gaat, er staat duidelijk bij dat het lensje uit moet kunnen zoomen en in de kleinere hoes lukt dat niet vanwege de cam zijn beveiliging. (weerstand bij uitschuiven)
lijst

Ik zou het niet doen omdat ik niet duik. ;)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Als je perse onderwater foto's wilt maken> waarom niet?
Ik zou wel eerst zonder camera probreren, kijken of hij echt waterdicht = en of er geen fabrieks foutje =.
Ik zou wel een goedkope camera ervoor gebruiken(je weet maar nooit).

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

je hebt ook van die wegwerponderwater camera's die zou ik als ik jou was gebruiken voor onderwater want je weer maar nooit met die hoesjes 1 lekje en je camera is kapoet

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Ligt er een beetje aan wat je wilt doen.
Wil je maximaal 3 meter diep? Dan is dit okee, zorg wel dat ie echt goede kwaliteit is.
Wil je dieper, dan voldoet dit absoluut niet...de goedkoopste onderwatercamera's (bv de Sea&Sea MX-5) is 250 euro. Het probleem is in principe niet direct de waterdichtheid, maar eigenlijk de druk. Bij die Sea&Sea is het eigenlijk gewoon een simpele camera in een onderwaterhuis, een robuuste hardplastikke hoes. Zo'n vormbaar hoesje is dan niet voldoende.

Je kan beter wat meer geld uitgeven aan een goede camera die echt onderwater kan (of koop zo'n wegwerpdingie +/- 12 euro voor max. 3 meter) dan dat je geld kwijtraakt doordat je fototoestel stuk gaat.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Ik denk dat je 2 'echte' mogelijkheden hebt:
1. koop een bijbehorende behuizing, nadeel: waanzinnig duur
2. koop een wegwerp onderwater camera. Ik heb er zelf best goeie ervaringen mee.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb ook een aquapac waar m'n ixus in past. Werkt wel. Heb het geprobeerd in aquarium. Geen idee of het goed gaat in een zwembad of in open zee though.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1