Ik heb splinter cell aangeschaft en ik wil het natuurlijk graag gaan spelen. Zodra ik echter in het spel kom krijg in een misvormd beeld.
[img]"http://www.cs.vu.nl/~mvoort/images/SC1.JPG"[/img]
Ik weet niet hoe het komt, ik denk dat ik een probleem met mijn videokaart heb.
Specs:
Asus P4C800 Deluxe (met 1.007 beta bios)
P4 2,60 Ghz 800Mhz FSB (HT staat aan)
2 x 512 MB ram op Dual Channel
Zalman CPU cooler CNPS7000-AlCu
Asus Geforce FX 5600 (V9560 /TD)
Creative 5.1 Live! Soundblaster geluidskaart
WinXP Pro English met SP1
Directx 9.0a
Ik heb al het een en anders geprobeerd, en natuurlijk de search gebruikt, maar niets kunnen vinden op gathering.tweakers.net
Wat heb ik al geprobeerd:
Nieuwste Nvidia Detonator drivers geinstalleerd (Version: 44.03)
Splinter Cell patch gedownload en geinstalleerd
Beeldscherm eigenschappen advanced --> trouble shooting en dan dat balkje naar links geschoven om directx acceleratie te verlagen (dat heeft bij een ander spel wel eens geholpen).
Ik denk zelf dat er iets niet goed is met de videokaart of de samenwerking Splinter Cell - Mijn videokaart.
Ik had ooit wel Asus Probe en de Asus graphics tweak utility geinstalleerd maar die gaven alleen problemen. Asus Probe gaf foutmeldingen bij het opstarten en die tweak utility deed ook vreemd.
Toen ik de tweak / monitor utility had geinstalleerd kon ik bijvoorbeeld wel de temperatuur van de GPU / videomemory bekijken en eventueel de GPU / memory frequenties aanpassen maar het programma gaf ook problemen. Als ik bijvoorbeeld 3dmark2001 wou draaien dan liep dat vaak bij de 4e benchmark vast en gaf die een melding dat die het beeld niet kom maken. Ik heb de foutmelding niet bewaard dus ik weet niet wat het was.
(Ik geef deze informatie erbij omdat het misschien relevant is)
Is het mogelijk dat ik softwarematig iets verkeerd doe, of is dit een bekend probleem (splinter cell - Geforce FX) of moet ik dit topic in het videoforum starten?
Alvast bedankt!!
Edit: ik hoop dat de HTML tag werkt, ander moet je maar even de url gebruiken, sorry ik weet het het ziet er behoorlijk lelijk uit als die het niet doet.
[img]"http://www.cs.vu.nl/~mvoort/images/SC1.JPG"[/img]
Ik weet niet hoe het komt, ik denk dat ik een probleem met mijn videokaart heb.
Specs:
Asus P4C800 Deluxe (met 1.007 beta bios)
P4 2,60 Ghz 800Mhz FSB (HT staat aan)
2 x 512 MB ram op Dual Channel
Zalman CPU cooler CNPS7000-AlCu
Asus Geforce FX 5600 (V9560 /TD)
Creative 5.1 Live! Soundblaster geluidskaart
WinXP Pro English met SP1
Directx 9.0a
Ik heb al het een en anders geprobeerd, en natuurlijk de search gebruikt, maar niets kunnen vinden op gathering.tweakers.net
Wat heb ik al geprobeerd:
Nieuwste Nvidia Detonator drivers geinstalleerd (Version: 44.03)
Splinter Cell patch gedownload en geinstalleerd
Beeldscherm eigenschappen advanced --> trouble shooting en dan dat balkje naar links geschoven om directx acceleratie te verlagen (dat heeft bij een ander spel wel eens geholpen).
Ik denk zelf dat er iets niet goed is met de videokaart of de samenwerking Splinter Cell - Mijn videokaart.
Ik had ooit wel Asus Probe en de Asus graphics tweak utility geinstalleerd maar die gaven alleen problemen. Asus Probe gaf foutmeldingen bij het opstarten en die tweak utility deed ook vreemd.
Toen ik de tweak / monitor utility had geinstalleerd kon ik bijvoorbeeld wel de temperatuur van de GPU / videomemory bekijken en eventueel de GPU / memory frequenties aanpassen maar het programma gaf ook problemen. Als ik bijvoorbeeld 3dmark2001 wou draaien dan liep dat vaak bij de 4e benchmark vast en gaf die een melding dat die het beeld niet kom maken. Ik heb de foutmelding niet bewaard dus ik weet niet wat het was.
(Ik geef deze informatie erbij omdat het misschien relevant is)
Is het mogelijk dat ik softwarematig iets verkeerd doe, of is dit een bekend probleem (splinter cell - Geforce FX) of moet ik dit topic in het videoforum starten?
Alvast bedankt!!
Edit: ik hoop dat de HTML tag werkt, ander moet je maar even de url gebruiken, sorry ik weet het het ziet er behoorlijk lelijk uit als die het niet doet.