Problemen met GeForce 2 MX 400

Pagina: 1
Acties:

• kruiz036
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
L.S.,

Al enige tijd heb ik een ernsitg probleem met mijn GeForce 2 MX 400 videokaart (64 mb geheugen). Windows XP start normaal op, alles doet het ook, maar om de zoveel seconden (3 a 4) bevriest het beeld heel even bij animaties, om daarna weer door te gaan. Het gebeurd zowel bijv. bij de rondraaiende MSN-mannetjes als je inlogt, maar ook (en net zo hard) bij het spelen van Unreal Tournament"en het scrollen door menu's
Ik heb de FAQ gelezen, de daarin aanbevolen drivers geinstalleerd, alle overbodige opstartitems uitgezet, in mijn bios wat dingen aan en uitgezet (AGP-versnelling, etc.), nieuwe drivers voor mijn northbridge geïnstalleerd (SiS 735 chipset), maarrrrr.... niets hielp.

+Wie heeft de oplossing? En ja, ik weet dat ik een bloedsnelle Radeon-videokaart moet kopen, maar daar heb ik domweg geen geld voor.

Configuratie:

AMD Athlon XP1800+
512 Mb. geheugen
ECS K7S5A moederbord

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd....
Vriendelijke groet,
Samuël Kruizinga

Ben nieuw, heb meelij....

Verwijderd

Je hoeft helemaal geen nieuwe kaart te kopen, die Geforce 2 MX is prima :)

Over de vraag, sinds wanneer heb je dit? En dit hoeft niet beslist aan je videokaart te liggen. Ga ook eens je bios in en stel dan de timings van het geheugen wat hoger is. Dat heet bijvoorbeeld, Cas, Ras, NS. Als het hoger staat gaat het trager. Als het geheugen te snel is ingesteld kan het ook constant vast zitten, heb het zelf ook gehad.

En heb je een andere videokaart die je kunt testen in je systeem?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik had ook heel veel problemen met ene gf 2 mx400 (een rode van nvidia zelf) met winxp ... met detonator 30.82 was alles opgelost. Latere drivers hadden wel weer probs. Misschien kan je het proberen, Succes!

URL: http://download.guru3d.co...db.php?action=file&id=441

[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-06-2003 19:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Yepz, dit probleem had ik ook met een TNT2 M64 met de 40.xx drivers had ik ook stotterend, af en toe hangend beeld, met de 30.xx niet meer :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)