scherm verdelen in 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Het is denk ik een hele vage topicnaam, maar ik kon niets beters verzinnen. Het zit zo:

Ik heb 2 beeldschermen, maar dit heeft er eigenlijk niet veel mee te maken. Ik wil dat mijn rechterbeeldscherm de bijv. 100 meest rechtse pixels niet gebruikt voor toepassingen. Dus als ik een internet explorer maximaliseer, dat hij dan alleen bijv. de meest linkse 924*768 gebruikt. Dus dat mag hij gewoon niet gebruiken. Er Zijn dan maar 2 programma's die dat stukje mogen gebruiken, alleen MSN en winamp (het msn zelf, de chat-vensters moeten in het grote gedeelte komen).

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

De 100 pixels is maar een voorbeeld, het komt denk ik meer in de buurt van de 250 pixels.

Mijn OS is Windows XP prof incl. servicepack..

En jah, ik heb gezocht, maar niets gevonden waarmee ik uit de voeten kon.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tja,geen idee,wat ik doe,is gewoon alles zo groot maken zoals je het wil(bv ie)en dat word dan onthouden(bij mij dan)wat ik bv heb is op me hoofdscherm me explorer ,en op me andere(rechterscherm)me mirc en trillian,de grote van alles wordt gewoon bewaard als tot de volgende keer dat ik het weer opstart

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
dat word bij mij niet altijd herrinert... maar wil gewoon zo'n programma die dat regelt, dus dat geen enkel ander programma (behalve msn en winamp) dat stukje kunnen gebruiken..

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
niemand?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik weet alleen dat het kan, ICQ heeft dat bijvoorbeeld ook, en dan zelfs zodanig dat wanneer je een venster maximaliseert, dat het dan het ICQ-venster erbuiten laat. Of er aparte programma's voor zijn, zou ik niet weten, hou me aanbevolen ;).

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucko

One clown to rule them all !

1) Niet binnen 24h kicken a.u.b. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif
2) Zelf programma schrijven

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

geldverdien banners doen het ook. het is dus mogelijk maar ik moet je het antwoord ook verschuldigd blijven

Ik ben ff voor je gaan zoeken en heb hier iets gevonden
http://www.shareware21.com/desktop/management/0-1.html

lijst met programma's die dit volgens mij kunnen

[ Voor 45% gewijzigd door Dreamer op 26-06-2003 22:34 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik dacht dat window FX zoiets kon. is van stardock

Multimonitor is relax :P

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Als het je alleen gaat om het mooi naast elkaar positioneren van vensters kijk dan eens naar allSnap: http://members.rogers.com/ivanheckman/

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 23:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

met ultraedit (ken je waarschijnlijk wel aangezien je met 2 monitoren werkt, anders www.realtimesoft.com) kun je met vbs kleine scriptjes schrijven.

ik gebruik zelf een paar kleine scriptjes om mijn windows goed uit te lijnen. ik heb 3 monitoren die allemaal 1600x1200 draaien en ik wil mijn browsers meestal op 800x1200 hebben zodat er precies 2 naast elkaar kunnen op een monitor
ik heb dus 6 scriptjes gemaakt en deze aan de extra knoppen op mijn keyboard gehangen (gebruik ik toch niet, die multimedia knoppen) zodat ik windows makkelijk kan plaatsen

left.vbs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim wnd
Set wnd = CreateObject("UltraMon.Window")

If wnd.GetForegroundWindow() = True Then
    wnd.left = -1600
    wnd.top = 0
    wnd.Height = 1172
    wnd.Width = 800 
    wnd.ApplyChanges 0
End If

Zet bv het actieve window aan de linkerkant op de linker monitor.

Er zijn echter ook programma's waarmee je je desktop size kan instellen waardoor bij maximize dus alleen die ruimte wordt gebruikt

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit heet 'docking'. Helaas ken ik geen programma die dit voor je kan doen. Behalve dan wanneer je trillian gebruikt ipv MSN messenger, zo doe ik het :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1