Toon posts:

Probleem met netwerk !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik zit hier in een bedrijf met een raar probleem er zit een netwerk card onboard (maar ik had al een extra netwerk kaart voorzien) maar die is niet geinstaleert zodra ik die instaleer gaat de windows xp of internet explorer niet meer via de modem (usb) gaan zoeken maar via de LAN er word niks gewijzigd aan de instellingen alleen netwerk kaart installed (dit gebeurt ook als ik mijn pci netwerk kaart in plug)

Groeten need fast help

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
vind je het erg als ik je niet helemaal kan volgen? Je zegt dat als je de drivers voor de onboard NIC installeert, dat je dan de USB modem niet meer kan gebruiken (?), en daarna ben ik je kwijt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

en nu even in stappen, wat is je config en je probleem stap voor stap. en wat heb je al geprobeerd?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
volgens mij gebruikt hij zijn onboard newterk voor het internet en zijn extrat netwerkkaaartje voor het lan (ofzoiets) Denkelijk handig als je ff de beide instellingen van de netwerkkaarten laat zien :P

Verwijderd

Probeer eerst even een serie punten en hoofdletters te gebruiken en kom dan eens terug want ik snap er geen *** van.

Verwijderd

Topicstarter
op de pc staat win xp

1ste ik install mijn netwerk kaart
2de mijn internet valt uit en gaat proberen te connecten via de lan
3de mijn instellingen staan op de usb adsl modem

hopelijk iets wijzer

Verwijderd

Help Help!!!!!!!

Als ik je probleem goed begrijp:

Startsituatie:

PC zonder netwerkkaart ingeschakeld: IE werkt via modem.

EindSituatie:

PC met netwerkkaart ingeschakeld: IE werkt via netwerkkaart

Gewenste situatie:

PC met netwerkkaart ingeschakeld: IE werkt via modem.

Eerlijk gezegd is deze vraag te eenvoudig voor GoT. GoT is niet bedoeld als helpdesk waar je snel even je antwoord haalt. (zie ook het door mij aangehaalde topic hierboven).

Maar goed, klik eens op 'extra' of 'tools' in IE, en dan op 'Internet Opties' en bekijk daar het tabblad verbindingen ('connections') eens.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Default connection opzetten en in ie kun je dat ook. SEARCH & GOOGLE plz.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
De generaal....

De instellingen van verbindingen staan nog om de usb modem maar toch negeert hij die en neemt de netwerk verbinidng

• axis
in IE: tools > internet options > tab connections > knop 'setup'.

al een keer geprobeerd?

en hoe merk je dat ie over het lan wil internetten?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Hoezo staan die instellingen nog op het modem? Hoe zie je dat? Bedoel je dat de inbelverbinding nog aanwezig is in dat scherm? Dat is niet genoeg, doorloop anders de wizzard nog even..

Verwijderd

Topicstarter
de adsl connectie staat op Standaart verbinding. Maar dit word gewoon genegeert tot dat ik mijn netwerkkaart software verwijder en dan gaat hij weer via de adsl modem.

• axis
het je ook de radiobutton 'always dial my default connection' aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
hoe ik merk dat hij over de lan wil proberen.. omdat de monitortjes van de lan gaan flikkeren en niet die van de adsl modem

jep de tab connections staat zoals het hoort..
Ik leg meerdere netwerken maar ik snap dit gewoon niet. Zodra er een netwerk kaart wordt installed word de adsl modem genegeert

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op 26 June 2003 @ 17:01:
het je ook de radiobutton 'always dial my default connection' aanstaan?
Ja axis

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 16:42:
Hallo

ik zit hier in een bedrijf met een raar probleem er zit een netwerk card onboard (maar ik had al een extra netwerk kaart voorzien) maar die is niet geinstaleert zodra ik die instaleer gaat de windows xp of internet explorer niet meer via de modem (usb) gaan zoeken maar via de LAN er word niks gewijzigd aan de instellingen alleen netwerk kaart installed (dit gebeurt ook als ik mijn pci netwerk kaart in plug)

Groeten need fast help
Met zo'n topictitel en zulke summiere info, en ook nog eens de eis om snel geholpen te worden blijft er maar 1 oplossing voor jouw over : Bel de helpdesk!

Help Help!!!!!!!
FAQ Topictsart

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.