Monitor valt uit bij gebruikt CD [Win98]

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Dag tweakers,

Ik heb hier een PC waarvan de monitor 7 van de 10 keer uitvalt zodra je de CD speler gebruikt.
Je kunt dan alleen de PC opnieuw opstarten om dit probleem te verhelpen.

Iemand een oplossing?

THX, Predje

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Geef eens wat specs...

Kan het niet zijn dat je monitor op de voeding van je PC zit? Is wel eens bij oudere PC's.
Misschien dat ie net wat teveel stroom trekt dan :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Predje
Nee de voeding van de monitor zit niet op de PC, maar gewoon zelf op het stroomnet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een of ander conflict tussen IDE controller en VGA kaart?

Echt nog nooit van gehoord, zoiets :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

mjah, zet de kaart eens op een ander slot...

Als het een onboard videokaart betreft, me dunno...

• Predje
denk niet echt dat dat kan..
Maar de VGA kaart zit op de AGP poort..
Maar niemand heeft dus een idee?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Check je apparaatbeheer eens, deelt je VGA resources (IRQ bijv.) met andere apparaten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat heb je zelf al geprobeerd en wat zijn je specs? Dan kunnen we eerder het probleem oplossen, echt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Predje
Aangezien de video kaart op het AGP slot zit kan ik die niet ergens anders opzetten.
Ik heb alleen geprobeerd om er maar 1 CD speler in te zetten i.p.v 2, maar het mocht niet baten.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

waarom begint iedereen dan toch over specs ?
alsof dit duidelijker word als het een asus cd-rom is ipv lite-on ?
* heuveltje verwiondert zich altijd over dat soort vragen

maar aan de ts
ben je in de gelegenheid componenten te wisselen ?
ik kan me er iets bij voorstellen dat een half brakke cdrom een stoorveld uitstraalt waar je vga kaart niet tegenkan ofzo.........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het beeld wordt misschien zwart, maar draait het systeem dan wel gewoon verder? Het kan zijn dat je IDE controller wat conflicten heeft met apparaten, of misschien brak is, waardoor het systeem niet meer goed functioneerd bij het gebruik maken van het secondary IDE kanaal (waarop waarschijnlijk je CD-ROM speler staat aangesloten)

Probeer eens iig. de cdrom speler op je primary kanaal aan te sluiten, dan wel als slave.

heuveltje: misschien is het wel handig om te weten of er IDE drivers moeten worden geinstalleerd e.d. (bij VIA chipsets b.v.)
Pagina: 1