[WIN2003] Logitech Thumb Button

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit hier met een klein, maar toch irritant probleempje, en wel het volgende:

Ik draai hier op Windows 2003 Standard Server, met daaraan (o.a.) een Logitech Cordless Mouseman Wheel (aangesloten via USB).

Die werkt an sich perfect, links, rechts klik werkt prima, scrollwheel werkt ook. Tot zover alles OK. Maar nu heeft dit dier ook een duimbutton, aan de linkerzijkant. Die wil ik dus ook gebruiken. Onder Windows 2000/XP/NT etc geen enkel probleem, installeer je MouseWare van Logitech, en kan je het instellen. Helaas, die werkt dus niet, zegt dat ik hun produkt "Niet kan installeren op dit besturingssyteem".

Iemand énige clou of ik hem toch aan de gang kan krijgen, of moet ik wachten tot Logitech met een nieuwere Mouseware-versie komt?

Voor de duidelijkheid: ik heb nu de default Windows-driver voor dit type muis genomen, en daar kan ik het (tenzij ik gruwelijk eroverheen kijk) niets instellen mbt de thum-button.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Niemand een idee? Nou ja, dan zal ik er mee moeten zien leren te leven, vrees ik :'(

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Met een MS muis heb ik dat probleem niet...

mischien de microsoft drivers installeren voor die muis?

(heb ik zelf overigens niet die drivers, zonder doet ie het ook bij mij onder w2k3)

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Gewoon standaard drivers gebruiken van MS. Bij mij werkt ie zo prima.

• wildhagen
  • Niet online
Met de standaard MS-drivers kan ik de thumb-button ook niet instellen, dan werkt de rest van de muis overigens wel, inclusief het scroll-wheel. Of zie ik die optie van die button nu over het hoofd? :?

Maar ik ben zo gewend om de thumb-button de functie "Back" te geven :)

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 27-06-2003 15:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 17:42
logitech drivers werken idd niet onder windows 2003. je zult moeten wachten tot zij er 1 uitbrengen, alleen verwacht daar niet te veel van, omdat op servers (waar windows 2003 voor is gemaakt) niet vaak dure logitech muizen/toetsenborden gebruikt worden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• wildhagen
  • Niet online
Breepee schreef op 27 June 2003 @ 15:46:
logitech drivers werken idd niet onder windows 2003. je zult moeten wachten tot zij er 1 uitbrengen, alleen verwacht daar niet te veel van, omdat op servers (waar windows 2003 voor is gemaakt) niet vaak dure logitech muizen/toetsenborden gebruikt worden.
Voor dat laatste was ik idd al bang ja.

Toch blijft het vreemd, want basically is Windows 2003 niet meer dan een mengeling/combinatie van Windows2000 en Windows XP, waarvoor beide wél Mouseware beschikbaar is.

Virussen? Scan ze hier!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
in xp kun je via rechtermuisknop op een programma en dan eigenschappen, tab compatibility hem laten denken dat je een andere OS hebt.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/comp.jpg
kan 2003 server dat ook?

bij win98 had je altijd makecomp.exe in de windows folder.
die kon het ook

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 27-06-2003 15:52 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wildhagen schreef op 27 June 2003 @ 15:47:
[...]

Voor dat laatste was ik idd al bang ja.

Toch blijft het vreemd, want basically is Windows 2003 niet meer dan een mengeling/combinatie van Windows2000 en Windows XP, waarvoor beide wél Mouseware beschikbaar is.
idd, met ntswitch kun je zelfs een windows 2003 omzetten naar een XP installatie

zelfs het inlogscherm is dan voorzien van het Windows XP logo... (hoezo windows 2003 is geen afgeleide van XP.... :? )

anyway, zelf krijg ik mijn bleutooth software niet aan de praat onder w2k3.... (sitecom ding)

A wise man's life is based around fuck you

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Overigens werkt mijn duimknop onder xp standaard als de back knop, zonder drivers van logitech of aparte van microsoft. Dus echt logisch is het allemaal niet :?

[edit]

ja, cordless mouseman wheel (met balletje). beste muis die logitech ooit gemaakt heeft als je het mij vraagt, alleen na 2.5 jaar muizen is ie een klein beetje versleten dus moet maar eens een nieuwe opzoeken ergens :D

[ Voor 42% gewijzigd door Sick Nick op 27-06-2003 15:55 ]

• wildhagen
  • Niet online
Mr. Nobody: ja, die optie "Compatability" heeft Win2003 Server ook, maar ik betwijfel of zoiets bij een driver werkt. Zal het vanavond iig wel even proberen (zit nu niet achter die PC).

SickNick: Is dat hetzelfde type muis? Dus een Cordless Mouseman Wheel, met balletje? Edit: ik zie dat je onder XP zei. Ja, idd, onder XP werkt de mijne ook meteen met die duimknop ja... alleen onder Windows 2003 dus niet (destijds onder Windows 2000 ook niet overigens, maar met Mouseware ging dat wel).

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 27-06-2003 15:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Server software blijft nou eenmaal server software met minder compatibiliteit richting gebruikers software...

• wildhagen
  • Niet online
mutsje schreef op 27 June 2003 @ 15:53:
Server software blijft nou eenmaal server software met minder compatibiliteit richting gebruikers software...
Dat weet ik, maar dit is puur een driverkwestie. Waarom zou je in de desktop-variant van een OS (XP) een andere driver stoppen dan in de server-variant (2003)? Da's gewoon niet logisch. Bij extra programma's en software kan ik het nog wel begrijpen, maar voor een driver?

Virussen? Scan ze hier!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op 27 juni 2003 @ 15:52:
Mr. Nobody: ja, die optie "Compatability" heeft Win2003 Server ook, maar ik betwijfel of zoiets bij een driver werkt. Zal het vanavond iig wel even proberen (zit nu niet achter die PC).
dat snap ik, maar ik denk dat het install programma win2003server niet kent, en daarom niet verder wil
de driver zal waarschijnlijk gewoon werken. lijkt met sterk dat ze voor 2003server weer een nieuwe drivermodel hebben. 2000/xp driver zou gewoon moet werken lijkt me.

misschien dat dit ook nog helpt: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317510

en http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317517

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Nobody op 27-06-2003 15:59 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• wildhagen
  • Niet online
Tnx, ik zal vanavond gaan pielen, ik laat het nog wel ff weten!

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Oké, ff een update. Ik heb nu wel de drivers kunnen installen, via de Compatibility Mode (gekozen voor XP-emulatie). Maar nu herkent hij hem als een "Classic Wheel Mouse", ipv de Cordless Mouseman Wheel. En je raad het al: die Wheel Mouse heeft géén thumb-button...

Nou ja, er zit niets anders op dan te wachten...

Virussen? Scan ze hier!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

tja blijkbaar is windows server 2003 niet geheel op windowsXP gebouwd he..... er zitten functionaliteiten van XP in dat klopt maar daar houd het ook wel mee op.
Pagina: 1