Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WySe 1200LE : Hoe kom ik in de admin mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 910 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wij maken hier al geruime tijd gebruik van citrix met terminals. Nu hadden we eerst de Compaq Evo, maar aangezien hier Windows NT opstond, en we toch naar iets snellers wilden (qua booten) hebben we nu een aantal WySe terminals besteld.

Afijn, van de Compaq Evo heb ik bijna alles van internet gehaald. Hoe je dingen kunt aanpassen (login met admin om instellingen te wijzen etc)

Maar nu zit ik al een tijdje te zoeken hoe ik die instellingen op de WySe Terminal kan aanpassen. Ik wil graag dat hij meteen met een ICA sessie komt.

Wie kan me hier meer info over geven?

Type Terminal : WySe : Wt1200LE

p.s. Heb search al gebruikt, en ook de WySe website bekeken, maar kan zo niks vinden.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dat kan alleen als je de config op een ftp server zet, de terminal haalt deze dan bij opstarten (Ip van ftp server in je DHCP config zetten).

Link: http://support.wyse.com/wt1200/index.htm

Zo'n ini file ziet er dan bv. zo uit:

AutoLoad=1
#Upgrade de Thin-Clients indien er nieuwe software beschikbaar is

SIGNON=1
# Waarde 0 Geeft aan dat er geen lokale login nodig is, bij "1" moet men aanloggen op de terminal

Formurl=logo.bmp
# Logo

DefaultUser=default
# Geeft de standaard inlognaam weer

PRIVILEGE=none
# Geeft geen rechten aan de gebruiker om zelf sessies en/of netwerk te configureren

FILESERVER=192.168.0.63
# Geeft aan welke server gebruikt wordt als FTP server

ROOTPATH=wyse
# Geeft de directory aan onder de root en boven de WNOS directory

# RESOLUTION=800x600
# Schermresolutie: Standaard gebruikt de WT1200LE DDC

# PNLITESERVER=
# Bij gebruik van een PN-Lite server worden alle applicaties weergegeven op de desktop. Let op! Sign-on=1!

DOMAINLIST=TEST
# Hier kunnen de domain namen worden opgegeven

# DESKTOP=
# Achtergrond voor de 1200LE. Moet in de directory "Bitmap"onder de directory "WNOS" worden opgeslagen
# Desktop6.bmp is 1024x768, waardoor resolutie hetzelfde moet zijn op de Thin Client

# FixLicense = Factory

# LAYOUT=center
# Manier van gebruik van de achtergrond bitmap (tile of center)

# DESKCOLOR="058 116 165"
# RGB kleuren van de achtergrond. "058 116 165" is Windows 2000-blauw.

# SCREENSAVER=7
# Instelling van de screensaver in minuten. Monitor gaat standby!

MOUSESPEED=1
# Snelheid van de muis. 1 is standaard.

MOUSESWAP=0
# Rechts- of linkshandige muis. 0=rechts, 1=links.

REPEATDELAY=2
# Vertraging voordat toetsen zich herhalen

REPEATRATE=1
# Snelheid van het herhalen van toetsen, indien ingedrukt

LANGUAGE=us_int
# Input Lokale
# Hieronder staan twee voorbeelden van een server en een voorbeeld van een published applicatie.
# Voor meer informatie over de mogelijkheden van een wnos.ini bestand, kunt u onderstaande website bezoeken:
# http://support.wyse.com/wt1200/index.htm (download hier de admin guide)
# Na het installeren (self-extract) het bestand IASHelp.htm opstarten in web browser

# connect=ica \
# description="Desktop" \
# icon=nc6.ico \
# Colors=64k \
# domainname=TEST \
# application=desktop \
# Fullscreen=yes \
# autoconnect=1

edit:

Waarom stappen jullie eigenlijk over op Wyse ?

[ Voor 6% gewijzigd door seq_uence op 26-06-2003 16:01 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dat is toch een stuk moeilijker dan ik dacht.

je edit : De terminals met Windows CE/NT starten enorm traag op, duurt wel 2 min voordat ze in hun ica sessie zitten.

de wyse, is er binnen 2 seconden... ik zal het eens proberen. thnx voor de info

• seq_uence
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 16:15:
Wow, dat is toch een stuk moeilijker dan ik dacht.

je edit : De terminals met Windows CE/NT starten enorm traag op, duurt wel 2 min voordat ze in hun ica sessie zitten.

de wyse, is er binnen 2 seconden... ik zal het eens proberen. thnx voor de info
Juiste conclusie ! :)

Test maar eens de beeldschermafhandeling bij scrollen in Excel met een Evo en een Wyse 1200, dan zie je meteen het verschil.

Overigens komen de Evo's ook gewoon van Wyse. ;)

edit:
Het is niet zo moeilijk, je maakt gewoon 1 keer een goede ini file, en als je wil kan je ook nog per afdeling aparte configs maken. Daarna loopt het allemaal vanzelf.

Denk er wel om dat je als backupvoorziening nog wel een connectie op de terminal zelf maakt voor als de ftp er eens uit ligt. Als je dat doet moet je overigens de ftp server wel uitzetten anders kom je helemaal niet meer in de lokale instellingen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door seq_uence op 26-06-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Serv-u ftp server draaien op een pc. Hier moet ik naar connecten met de WySe Terminal?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 13:47
Ja daar moet je naar connecten. Gebruik je DHCP?

HODL

Verwijderd

Topicstarter
jep :)

kan ik de user anonymous.. de directory d:\ftp\ hier de ini file in kopieren? en dan moet hij hem pakken?

• Ralphie
Ja dat kan, mits je FTP dat toestaat.

Stukje van mijn ini:

FileServer=ftp://192.168.100.16

RootPath=/wyse/wnos/wnos.ini

[ Voor 21% gewijzigd door Ralphie op 27-06-2003 15:24 ]

HODL

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 20:52
Dit moet dus in de DHCP server config geplaatst worden ik denk dat dat niet helemaal duidelijk was :)

• Ralphie
Je moet op je DHCP serer ook de opties 161 en 162 instellen. Hoe weet ik niet meer, want ik ben nu niet op de zaak":P

HODL

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels werkt het laden van de ftp.ini

Alleen kom ik het volgende probleem tegen.

kan ik willekeurige ini file's laden?

Voor bijvoorbeeld user1 : 1024 x 768 of citrix server 3

en user 2 : 800 x 600 en citrix 4 ?

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:19
Een username.ini maken volgens mij,
volgens de admin- doc: /Blazer_v4.2_%5B8-28-02%5D/Admin_TASHelp/System_Administration/User_Accounts.htm#CommandSet

{username}.ini
{username}.ini contains the connection profile for an individual user. Parameters may be entered as necessary for reference but are not mandatory unless changes from defaults are required. Except for the first seven directives (AutoLoad, FileServer, RootPath, Resolution, SignOn FormURL, and DefaultUser) in the top section of the Command Set table, which are applicable only to the global wnos.ini file, all other parameters used in {username}.ini have the same meaning as wnos.ini. Parameters in the user's profile supersede the identically named global parameters

We hebben bij ons ook een flink aantal van die dingen gekregen en ben zelf ook bezig alles via ftp voorelkaar te krijgen (en.... idd echt gemakkelijk is anders :) ) maar op deze manier zou het moeten lukken volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het klaar idd :)

ok hier geldt dat meerdere wegen naar Rome leiden, maar ik zou het als volgt doen: Alleen de optie 161 activeren op de DHCP Server (optie 162 niet) Dit betekent dat alle terminals de wnos.ini gaan gebruiken die staat in de directory C:\Inetpub\FTProot\WNOS. Bij uitzonderingen zou ik in de betreffende terminals opgeven dat het een andere directory moet zijn (b.v. 192.168.1.1/Res1280). Omdat de optie niet is geactiveerd, overschrijft de DHCP server deze standaard waarde niet. Deze terminals gaan nu i.p.v. naar de C:\Inetpub\FTProot\WNOS- naar de C:\Inetpub\FTProot\Res1280\WNOS directory.

Hierin dan een wnos.ini plaatsen die gebruik maakt van een andere resolutie en/of links of rechtshandige muis.

Nu wil ik nog een specifieke citrix server aangeven, dat volg ik alleen nog niet helemaal.

• seq_uence
Binne,

Er wordt maar 1 wnos.ini gebruikt, als je voor verschillende afdelingen andere instellingen wilt gebruiken kun je in wnos.ini (het standaard ftp pad is overigens /pub/wyse/wnos/wnos.ini) aan het begin de optie "SIGNON" op 1 zetten.

Vervolgens kun je verschillende ini's in de dir /pub/wyse/wnos/ini/ plaatsen, de naam van de ini file is dan ook de logon-naam op de terminal. In die ini files kan je dan weer verschillende settings definieren.

Een specifieke server geef je aan met HOST ipv application= (weet het niet zeker kan nu niet in de ini's op m'n werk kijken)

En zit je achter een router dan kun je met browserip=(hier ip invullen, meerdere ip's gescheiden door een komma) de IP's van je terminal servers aangeven.

Suc6 ermee :)

edit:

Vraagje, hoeveel 1200LE's heb je draaien. En hoeveel gebruikers in de organisatie?

Nog iets, als je een admin ini file maakt waarin je PRIVILEGE op high zet kun je je aanmelden op de terminal en bij de connect manager en network settings komen.

[ Voor 22% gewijzigd door seq_uence op 11-09-2003 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
seq_uence :

Thnx voor je tips, wij hebben nu nog maar 4 draaien. Maar heb er net 15 binnen gekregen, en binnenkort komen er nog 40 bij.

Je moet dus eigenlijk ook op de terminal aanmelden? Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Hij moet meteen naar de ICA sessie gaan, waar de user kan inloggen.

• seq_uence
Direct naar de ICA sessie kan wel, maar dan heb je dezelfde instellingen voor alle 1200LE gebruikers. Ik ben het met je eens dat aanmelden op de terminal een lastige extra handeling is voor de gebruiker. Maar alleen op die manier kun je gemakkelijk verschillende instellingen gebruiken.

Het wijzigen van de ftp directory op de terminal lijkt me lastig in het beheer, je kunt veel beter de ftp server opgeven bij de DHCP settings. Als je ftp eens down is kun je gemakkelijk het IP wijzigen in de DHCP scope en verwijzen naar een andere server waar je natuurlijk een backup ftp servertje hebt draaien. ;)

Als je nog eens wat meer wil orienteren op thin clients kijk dan ook eens naar de XtremePC van ChipPC (www.chippc.com). Zijn niet zo snel als de 1200LE maar erg mooi te beheren.

Verwijderd

Wij hebben een hp T510 thin client en ik probeer in de admin mode te komen. Iemand enig idee hoe ik daar in kom? Ik heb al shift inhouden of "tappen" geprobeerd maar helaas nog geen resultaat.
Mocht er iemand een oplossing hebben dan hoor ik het graag.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Shift inhouden bij het afmelden, totdat je het logon venster krijgt...

/edit: indrukken voordat je op afmelden drukt dus...

Volgens mij is het std wachtwoord Administrator (hoofdletter A)

[ Voor 46% gewijzigd door LiquidSmoke op 22-07-2014 18:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.