Ik moet voor een bedrijf alle gebruikersnamen omzetten naar een nieuwe structuur. Dit was eerste 4 letters van afdeling + eerste 3 van achternaam. Dit wordt achternaam + 1e en/of 2e voorletter(s). Dit ook alvast voor een toekomstige migratie naar W2K. Nu lukt dit mij wel door de profielen eerst om te zetten naar zwervende profielen. Daarna het profiel copieren naar nieuwe accountnaam. Als laatste wordt dan de exchange account nog gewijzigt. Aangezien dit om rond de 100 gebruikers gaat kost dit nogal veel tijd. Nu is mijn vraag, is hier een snellere manier voor? Zo ja, welke?
Is er iemand die hier een snellere oplossing voor weet?
Modbreak:
Zou je alsjeblieft niet binnen 24 uur willen kicken, zie ook de FAQ Forumgedrag - Not-done
[ Voor 71% gewijzigd door Compubiter op 26-06-2003 18:43 ]
volledig scripten van dit gaat al meer tijd kosten dan dat het opleverd.
Ik zou het makkelijkste deel van de operatie scripten ( accounts herrnoemen en dirs renamen ) vervolgens met de hand in exchange accounts wijzigen.
Ik zou het makkelijkste deel van de operatie scripten ( accounts herrnoemen en dirs renamen ) vervolgens met de hand in exchange accounts wijzigen.
Ok, ik ben niet echt handig met scripts, heb je voor het hernoemen van de accounts toevallig een voorbeeldscript? Bij voorbaat dank
nope, in dat geval zou ik alles met de hand doen. 100 gebruikers is ook weer niet zo heel veel ...
je kunt dit met addusers.exe doen. exporteren naar een txt file daarna import doen. Wel even kijken hoe en wat je allemaal moet doen ivm credentials en dergelijke. Addusers.exe zit in de resource kit van WindowsNT4. Ik heb het zelf gebruikt om van 1 domain alle gebruikers te exporteren naar een ander domain(aanpassen in notepad) en import draaien..
Pagina: 1