Toon posts:

Keuze: Apacer of TwinMos PC3200 voor Asus P4P800?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zijn er hier mensen die Apacer PC3200 modules gebruiken in dual-DDR configuratie met Asus P4P800 (of P4C800). Wat zijn de default SPD timing van die Apacer PC3200 modules en dan wou ik weten welke de beste timings met die modules haalbaar zijn waarbij volledige stabiliteit behouden blijft?! Is iets als 2.5-3-2-5 de beste, stabiele setting? Ik wil zeker geen stabiliteit opofferen, maar ik vermoed dat er wel wat speelruimte zal zijn, niet?

Zou TwinMos een betere keuze zijn? Hun PC3200 modules staan geloof ik als CAS 2.5 genoteerd, maar wat zijn de daadwerkelijke SPD settings en tot hoeveel kan je die verlagen met maximum behoud stabiliteit? Ik heb al gezien dat TwinMos zelfs goedkoper is dan Apacer, dus vraag ik mij af of ze even goed zijn, zelfs al hebben ze iets betere specs op papier?!

Ik zou normaal Apacer nemen omdat die gemakkelijk bij de winkel in de buurt verkrijgbaar zijn, TwinMos zou ik speciaal moeten bestellen dus zou ik alleen doen als het de moeite is. Ik weet dat Corsair het beste is, maar ik vind ze te duur, daarom dat ik zoek naar beste alternatief tegen betere prijs!

PS: tiens, is "TwinMOS DDR 400 Dual Channel Kit" al verkrijgbaar?

Alvast bedankt voor alle goeie feedback!

Mike.

Verwijderd

Ik ben ook aan het uitkijken voor een nieuw systeem op basis van het Asus P4P800 Deluxe moederbord. Hierbij ben ik nog aan het twijfelen over de processor en vooral het geheugen...

Voor de processor zal het (om toch enigszins de uitgaven te beperken) waarschijnlijk een Intel PIV 2.8 GHz - 800 MHz FSB worden, terwijl ik eigenlijk de 3.0GHz versie wou.
Misschien spaar ik nu beter de 150€ verschil tussen die twee uit, om later te upgraden naar een betere processor. Ik las hier nl. ergens dat de eerste prescott-processoren ook nog op het moederbord zouden moeten passen.
Iemand enig vermoeden tot welke snelheid dit zou lukken, waarschijnlijk tot ze overschakelen op 1066MHz FSB? :?

Ivm het geheugen: ik heb besloten om wél CORSAIR geheugen aan te schaffen, maar blijkbaar heb je 3 soorten PC3200 geheugen, voorlopig blijf ik bij het duurste:

CORSAIR TWINX Matched DDR 2 x 512MB 400Mhz PC3200 CAS2 HSP LOW Latency

maar ik had graag eens geweten als er echt een groot verschil is met de andere twee, met name: CAS 2 HSP en Valueselect. Misschien volstaat één van deze goedkopere geheugensoorten? :?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Denk dat je vraag beter in [rml]Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [ Ervaringen][/rml] kan stellen...

Systeem Specs

Verwijderd

Die eerste Corsair lijkt op het duurste, alleen is dat 1 module en geen twee met elkaar geteste modules. Dat valueselect is goedkoper en slechter.(waarschijnlijk cas 2,5) Ik zou het duurste nemen, die tweede is waarschijnlijk maar iets goedkoper.

Edit: Kan zijn dat de tweede(de een na duurste) slechter is als de duurste. XMS is even goed als TWINX(=2xXMS), anders is het slechter.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 17:21 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb net zo'n TWINX setje besteld (1GB), kost idd een flinke kluit maar dan heb je ook topgeheugen dat gegarandeerd op dual ch 400MHz cas2 loopt.
Met 1GB hoef nooit meer je ram uit te breiden, dus dat geheugen vervang je zowieso nooit, beter om dan meteen te investeren in kwaliteitsmem.

Verwijderd

Bedankt madman2003.

De tweede is idd iets goedkoper (70€) en vooral omdat de namen zo heel gelijkend waren, was het verschil me niet heel duidelijk. Jouw uitleg lijkt heel aannemelijk door 'Matched' in de naam van het eerste. Waarschijnlijk hetzelfde geheugen, maar extra getest om echt 2 identieke geheugenlatjes te combineren, zodat de prestaties nog iets beter zijn.
Pagina: 1