Toon posts:

Chello verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Het zit zo, ik heb een chello abonnement. Ik heb al anderhalf jaar een netwerk boven staan, de kabelverbinding zit beneden. Er zit op dit moment een kabel getrokken naarboven en boven staat de modem die vervolgens aangesloten is op het netwerk (ik heb een HUB geen router)

De laatste tijd (anderhalve week) heb ik last van korte storingen. Naja storingen de modem gaat voor 2 minuutjes offline en komt daarna weer terug. Dit gebeurt HEEL vaak, minstens 15 x per dag.

Nou ik Chello bellen. Gaat die gozer mij een onzin verhaal vertellen over netwerkinstellingen. Naja, ik zeg maar ja, en bel de volgende dag terug om een monteur te eisen. Ik krijg een andere man aan de telefoon die gelijk een monteur regelt en die zegt dat er idd iets niet klopt met de verbinding.

De monteur vervangt dat doosje bij de kabel (die was verouderd) en vertelde ons dat als het probleem aanhield dat we de modem beneden moesten zetten en een UTP kabel naar boven moest trekken en aansluiten op de PCs.

Het probleem kwam weer (ik had nog niks gedaan) en ik besloot weer Chello te bellen. Deze keer kreeg ik iemand aan de lijn die 20 min met het monteurs-bedrijf ging bellen. Deze wist mij te verzekeren dat de modem niet kapot was maar dat de modem naast de kabeldoos hoort te staan, hij en de monteur wisten dit zeker, zeiden ze. Maar hij gaf toe dat de monteur een fout gemaakt had, want die had gelijk zelf de modem naar beneden moete zette en de verbinding in orde moeten maken.

Naja lets get to the point. Is dit allemaal waar? Dat de modem (een Terayon modem) vlakbij de kabel moet staan, en dan met een UTP (?) kabel naar boven moet worden getrokken? Zo ja, waarom heb ik er 1,5 jaar`± geen problemen mee gehad? Graag ook wat suggesties en oplossing te geven en ik ben jullie dankbaar

Btw; ik heb weinig knowhow dus hou het duidelijk ^^

Laguna[BAR]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het enige wat ik weet, is dat het idd het beste is voor je verbinding om je modem zo dicht mogelijk bij je wandcontactdoos (daar komt de kabel binnen, en gaat dan naar tv/radio) te plaatsen. Coaxkabel (die dikke tvkabel) is wat gevoeliger voor storing en coax zou je "in principe" om de zoveel jaar moeten vervangen. Het is wel raar dat het wel al die tijd goed heeft gewerkt, maar ik zou het gewoon testen door het modem zelf beneden neer te zetten en vanaf het modem gewoon een UTP kabel (netwerkkabel) te trekken.
Wat wel even handig is om te vermelden, hoe zit het beneden aangesloten? Heb je de wandcontactdoos en dan een splitter waar je modem en je tv op zit?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als het goed heeft gewerkt kan je mischien even chekken of er niet toevallig een stroom kabel langs je coax kabel loopt die voorheen anders lag en of je niet ergens een kabelbreuk hebt die soms wel verbinding maakt en soms niet.

en verder klopt het wel als je pc`s door het huis gaat aansluiten werkt dat meestal beter als je dat via utp doet ipv je modem aan tig meter coax aansluit

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:08
Naj lijkt me dus ff grote onzin.
Als je zelf ff logisch nadenk kom je waarschijnlijk ook wel tot de conclusie dat het onzin is. Ik bedoel maar, hij doet eht ander half jaar helemaal perfect, en ineens zou hij te ver staan?? beetje vaag. Zolang de kabel maar niet te lang is vanaf binnenkomst naar modem. Dan is er naar mijn mening nix aan de hand. Maar het is toch algemeen bekend dat Chello/UPC loopt te kloten met zun verbindingen dat monteurs elkaar de schuld geven van verkeerd aangesloten apparatuur en dat het gewoon kut is. Ik kan van de kabel maar 1 voordeel noemen, het is snel. Naj wij hebben kabel opgezegd omdat er zo godse veel problemen mee waren (2 weken zonder internet was geen uitzondering)
Voor jou probleem zijn wel een aantal dingen te bedenken.
1. Modem is rot
2. Storingen bij chello/upc
3. zit je voeding er wel goed in (je weet maar nooit)

Als ik jou was zou ik gewoon alles ff goed checken.
Over het algemeen ben je al vrij snel zelf slimmer als zo'n chello/upc monteur

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Die modem van mij (zelfde als die van jou) staat al 2 jaar ofzo bij het tv kastje. Vanuit daar loopt der ook een kabel naar zolder, naar me server en zo weer naar deze. Ik en AngelDust hebben de laatste tijd ook vet vaak last van momenten dat we der niet op kunnen komen. Om de zoveel tijd conn. reset by peer of van die andere ongein.

Als ut zo doorgaat blijf ik iig nie lang meer bij chello abbo, want zo is inetten niet leuk ofkors

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• richard_1st
Als ik je 1 ding mag aanraden.
Zeg chello op en neem lekker ADSL
ik zei in mijn eerdere post al, chello mag dan wel snel zijn (iets van 192 kb/sec download) maar als het er constant uitligt heb je er weinig aan he.
Wij hebben nu ADSL Basic van xs4all (download van 84 kb/sec). En ja dat verschil is opzich wel redelijk maar dat ik nu echt graag terug wil naar de kabel, echt niet.
Ik heb ruim een jaar ADSL en het heeft er nog nooit uitgelegen, echt geen enkele storing.
Dus het is maar net wat je zelf wil
- snelle verbinding, maar die verbinding is er nauwelijks
- minder snel, maar wel altijd verbinding

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31
Grappig, ik heb ook +/- 1,5 jaar ongeveer dezelfde opstelling als jij, alleen bij mij staat het kabelmodem direct naast de CAI uitgang in het huis.

Het heeft altijd prima gewerkt totdat ik de kabelaansluiting op mijn naam heb laten overschrijven en een monteur mij opnieuw heeft aangesloten.

Sindsdien al 2 andere modems gehad maar het probleem blijft.
(Heb nu een Motorola Surfboard, hiervoor een Terrayon).

Mijn verbinding valt gewoon af en toe helemaal weg en het kabelmodem gaat offline.
Mijn server geeft dan aan dat zellfs de netwerkkabel fysiek even verwijderd wordt (paar seconden). Na een aantal minuten komt het geheel weer online, soms echter pas na een uur.
Meestal helpt het als ik het kabelmodem zelf hard reset door de stekker erin en eruit te doen.

Ik ben het helemaal spuugzat. Regelmatig aan de telefoongezeten met Chello, zou teruggebeld worden maar heb niets meer vernomen.
Ik wilde eerst dat mijn probleem opgelost werd alvorens ik rekeningen ging betalen.
Nu hebben ze me afgesloten....*zucht*

Mocht je meer weten over jouw probleem dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Het is inderdaad beter om je kabelmodem zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting te zetten. (kabelfoon zegt maximaal 10 meter coax van je hoofdaansluiting)

Zelf heb ik ook een terayon modem die met zo'n 30 meter coax van de hoofdaansluiting zit, en heb totaal geen snelheid verlies. Sterker nog ik haal de hoogste snelheden van iedereen met de zelfde abbo van kabelfoon. (volgens speedtest)

Wij hebben aan het begin ook problemen gehad met de modem, toen hebben we een kanaalfilter gekregen of hoe zo'n ding ook heet. Deze komt na de hoofdaansluiting en heeft drie aparte uitgangen. (tv, radio, data) na dat we dit kastje hebben gekregen (monteur was langs geweest) hebben we totaal geen last meer gehad en is onze snelheid ook sterk toegenomen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 15:56 . Reden: typo ]

• Kokkers
Heb je trouwens al eens in het log van je kabelmodem gekeken?
Ik kan mijn Motorola surfboard benaderen op http://192.168.100.1

Verwijderd

Kokkers schreef op 26 June 2003 @ 15:55:
Heb je trouwens al eens in het log van je kabelmodem gekeken?
Ik kan mijn Motorola surfboard benaderen op http://192.168.100.1
zou best kunnen hoor, zit hier achter een router en switch.. dus werkt niet echt :)

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed heeft gewerkt kan je mischien even chekken of er niet toevallig een stroom kabel langs je coax kabel loopt die voorheen anders lag en of je niet ergens een kabelbreuk hebt die soms wel verbinding maakt en soms niet.

stap voor stap ff duidelijk dan ga ik eens kijke, via email kan ook hoor ;-)

Wat wel even handig is om te vermelden, hoe zit het beneden aangesloten? Heb je de wandcontactdoos en dan een splitter waar je modem en je tv op zit?

Zal eens kijke right now ..

wandcontactdoos zitten 3 grijze kabels waarvan 2 naar de splitter gaan, eentje gaat rechtstreekt naar boven. In die splitter gaat er 1 kabel ook naar boven en 2 andere gaan naar mn TV.

GGS_VR6 -> bel jij anders ook eens Chello en dan gaan we vergelijken oki? want dit gaat zo niet, ik heb bijna hetzelfde als bij jouw. Zou je mij ook kunne vertelle wat voor kleuren je modem dan geeft en of hij knippert enzo ?

• Kokkers
Vraag anders ook eens na of de zogenaamde filters nagekeken kunnen worden.
Deze zitten bij mij aan straat in een kastje. (Heeft toen waarschijnlijk een jeugdig vandaaltje tegenaan lopen trappen of een zatte junk heeft hem als urinoir gebruikt ofzo.)

Heb ook al eens problemen gehad toen die dingen defect waren, het signaal komt dan niet goed meer door.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik nu eens Chello bellen met de mededeling dat mn buurjongen zijn modem wel naast de wandcontactdoos heeft staan maar met dezelfde problemen kampt? kijken hoe hij reageert..

Verwijderd

Het kan heel goed uitmaken. Het is inderdaad het beste om het modem zo dicht mogelijk bij het binnenkomen van de kabel te plaatsen. Daar zijn al zat redenen voor genoemd.
Daarnaast weet je niet wat UPC inmiddels met het kabelnet heeft gedaan. Misschien is de kwaliteit van een van de lijnen waar het kabeltv- en internetverkeer over loopt achteruitgegaan, of misschien zijn er ineens enkele aansluitingen in de wijkcentrale bijgekomen. Er zijn talloze mogelijke oorzaken voor het verzwakken van het signaal vóór het jouw huis binnengaat.
En als je denk dat het onzin is, waarom probeer je het niet gewoon :? Maakt het niet uit, dan zet je hem weer terug en vertel je het aan de monteur.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19

Zym0tiC

^_^

ik zelf heb extra het coax gedeelte zo kort mogelijk gehouden. ongeveer 30 cm gelijk aan het modem zit een stuk ITP van 20 cm naar mijn router en van daaruit gaan er UTP kabels door het hele huis. Niets te klagen over snelheid hier

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 26 June 2003 @ 16:06:
ik zelf heb extra het coax gedeelte zo kort mogelijk gehouden. ongeveer 30 cm gelijk aan het modem zit een stuk ITP van 20 cm naar mijn router en van daaruit gaan er UTP kabels door het hele huis. Niets te klagen over snelheid hier
Dit is inderdaad de gebruikelijke methode.

• richard_1st
Wel allemaal illegaal bezig hier hoor! :P >:)
Volgens mij mag je van chello namelijk maar 1 pc aan je modem hangen, en hier komen toch echt berichten voorbij dat er meerdere pc's aanhangen, dat het huis vol met kabels ligt, is bij 1 pc toch nie echt nodig dacht ik zo, hehehe >:) >:) >:) >:) :*) :*)

• Kokkers
richard_1st schreef op 26 June 2003 @ 16:13:
Wel allemaal illegaal bezig hier hoor! :P >:)
Volgens mij mag je van chello namelijk maar 1 pc aan je modem hangen, en hier komen toch echt berichten voorbij dat er meerdere pc's aanhangen, dat het huis vol met kabels ligt, is bij 1 pc toch nie echt nodig dacht ik zo, hehehe >:) >:) >:) >:) :*) :*)
Volgens mij heeft Chello onlangs z'n policy aangepast naar aanleiding van het gebruik van een Xbox Live. Verder een off-topic en een erg loze post overigens

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Op zich klopt het verhaal echt wel, de coax-kabel is idd gevoeliger voor storingen van buitenaf. Ga maar eens een tv ergens neerzetten op een grote afstand van de aansluiting (dus lange kabel), het beeld zal in veel gevallen niet zo scherp zijn als bij een kortere kabel.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Kokkers schreef op 26 June 2003 @ 16:23:
[...]

Volgens mij heeft Chello onlangs z'n policy aangepast naar aanleiding van het gebruik van een Xbox Live. Verder een off-topic en een erg loze post overigens
Mja maar dan mag er nog steeds alleen maar een X-Box worden aangesloten naast de normale verbinding; er mag niet ineens een compleet netwerk aan hangen ofzo.

Anyway, tja, modem gewoon bij de wandcontactdoos zetten, dan zou het gewoon goed moeten werken. Als de modem dan nog steeds zo nu en dan offline schiet en de kabels goed zijn kan het aan 2 dingen liggen: de modem of het signaal. Heel simpel. Mocht hij dus nog steeds uitvallen als ie bij de wcd staat: ff bellen en vragen of ze 't signaal willen nakijken. Wees er wel zeker van dat je kabels in orde zijn, mocht er weer een monteur komen. Als blijkt dat je kabels gewoon brak zijn worden er (terecht natuurlijk) voorrijkosten in rekening gebracht.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 26-06-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, onderzoek 2:

ik heb heel veel rond zitten vragen bij buren met een Chello aansluiting enzo en wat bleek?

Ze hebben allemaal dezelfde problemen op dezelfde momenten!

Betekent dat dit dat dat kabelkastje hier in de buurt kapoet is?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 17:42:
Nou, onderzoek 2:

ik heb heel veel rond zitten vragen bij buren met een Chello aansluiting enzo en wat bleek?

Daar kan alleen UPC antwoord op geven, bel ze nog eens met deze mededeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ze gebeld alles verteld weer.

Nu moest ik van deze mn computer uitdoen en vervolgens de stroomkabel uit de modem halen en 10 sec wachten. Dat heb ik dus gedaan en vervolgens kwam het probleem WEER terug.

Ik ga even rondvragen in de buurt of iedereen problemen heeft en dan bel ik vervolgens nog een keer, wij betalen verdomme 50 euro voor iets wat het al een week niet doet !

Verwijderd

Ik ben monteur geweest voor UPC en kan je verzekeren dat het modem prima werkt op een RF snoer van 15 meter dus wat ze je vertellen is gedeeltelijk onzin het is echter wel beter om een kabel zo kort mogelijk te maken (met een minimum van 30 CM) maar veel scheelt het zeker niet, niet qua storingen en niet qua snelheid...

de netwerk instellingen hebben NIETS maar dan ook helemaal NIETS te maken met een modem die offline gaat het modem werkt namelijk ook zonder PC...

wat is er nou aan de hand ? er zijn meerdere mogelijkheden:

1. (meest waarschijnelijke) een kabel is niet goed aangesloten dit kan de F connector van het modem zijn of een aansluiting in het trasje (trasje is dat kastje wat bij jou vervangen is) welk trasje zit er bij jou in ????
2. de kwaliteit van de groene kabel is bagger (das de kabel die van de kast in de straat naar de huizen gaan)
3. de wijk kasten zijn overbelast of verouderd
4. modem zou eventueel niet helemaal lekker kunnen zijn (zeer onwaarschijnelijk)
5. een combinatie van bovenstaande

lees net je nieuwe onderzoek ik weet bijna wel zeker dat het punt 3 betreft met zn ALLEN zwaar gaan klagen wie weet helpt het

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 22:46 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 08:15
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb altijd lekker kunnen gamen 24 uur lang zonder storingen. Maar sinds een paar maanden ligt mijn verbinding er constant uit. Dit is erg klote wanneer ik games speel (helemaal RTCW ET :) met de xp punten ).
Ik heb ook gebeld laatst, en toen zeiden ze dat er een ruis was ofzo :?
Als het morgen nog steeds zo is loop ik ff naar de buurman en vraag of hij het ook heeft.
Daarna ff bellen met UPC of ze al wat meer weten....
Kep btw chello al een jaar of 3 en een LANCity modem....

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het argument dat iets al > 1 jaar heeft gewerkt, blijkt in de praktijk niet altijd te gelden.

Ik kreeg na 1,5 jaar storingen bij Chello. Uiteindelijk komt er een monteur, en die zegt dat de hele aansluiting verkeerd is en sluit alles opnieuw aan, compleet met nieuwe wandcontactdoor. En de storingen waren ineens weg, ondanks het feit dat de oude situatie heel lang goed heeft gewerkt en ook door een Chello monteur is geïnstalleerd.

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Guess what, ik heb precies hetzelfde probleem. Wij wonen sinds kort in een huis uit de jaren '80. Kort nadat we daar kwam te wonen hadden we meteen weer Chello aan laten brengen. Nou wij blij, weer Chello, feest, etc. Er komt nou een kabel (COAX natuurlijk) van twee meter uit de wandoos, met een splitter gaat er één naar de TV, en de andere gaat naar de kabelmodem (Terayon TJ 700), waarna er 20 meter UTP naar onze router gaat (Edimax BR-6104), waar weer 20 meter naar boven naar mijn eigen PC gaat.

Dit werkte drie maanden prima, tot er inderdaad ook bij mij sinds een anderhalve week ik dagelijks gek word van korte storingen van ook twee minuten, of soms nog korter, maar dan echt tientallen keer per dag. Ik had vandaag maar bedacht eens verhaal te halen bij UPC, maar uit de verhalen hier blijkt dat dat hopeloos is.

Ik zit hier in Almere (Stedenwijk) en vraag me af waar het aan ligt. Waar zitten jullie in Nederland met de problemen? Als de verbinding weg valt is het enige wat er dan gebeurt is dat het 'Cable' lichtje op de kabelmodem constant gaat knipperen. Ik snap echt niet hoe dit kan als het maanden prima heeft gewerkt. Tot nu toe komen er niet echte concrete oplossingen voorbij in de topic?

Harde resets van de router / kabelmodem en kabels opnieuw in- en uithalen hebben geen effect. Misschien moet ik de splitter van Radio & TV -> Radio & TV & Internet maar 's proberen.

Dit is zeer irritant. De storingen komen soms wel om het kwartier. Downloaden en online gamen is onmogenlijk. Ik weet niet eens zeker of ik dit wel kan posten (dus of ik nog wel verbinding heb) in de tijd van dat ik dit getypt heb nadat ik in deze topic kwam. Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost door UPC zelf, of dat iemand met dé oplossing komt.

Dit is echt waardeloos... ;(

• Erikie
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

*erikie meldt zich*

jup, ook hier.. soms weken zonder storing, dan weer een week met disconnects om het uur van 2 min ofzo.. of soms helemaal geen verbinding max 2 dagen.. Ook mijn modem zit hier 50 m van het beginaansluitpunt vandaan. 't kan ook niet dichterbij, want daar wonen mijn onderburen ! en ik vraag me af of het wel gaat werken. Af en toe is het echt balen ja, maar je leert er wel mee leven.. !! 't is dat het relatief goedkoop is, en ik geen telefoonaansluiting heb, maar in mijn volgende leven (na school) ga ik toch echt aan de adsl!

traktor scratch!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Laat je gain op de kabel aanpassen in de wijkcentrale. Dit kan alleen een monteur doen. Was ook bij mij de oorzaak, sinds de aansluiting op max gain is gezet heb ik geen storingen merr (ff afkloppen).

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Erikie
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

DaRealRenzel schreef op 27 juni 2003 @ 02:45:
Laat je gain op de kabel aanpassen in de wijkcentrale. Dit kan alleen een monteur doen. Was ook bij mij de oorzaak, sinds de aansluiting op max gain is gezet heb ik geen storingen merr (ff afkloppen).
hmm.. waar slaat dit eigenlijk op?! is dit echt waar?! want wie zouden we dan moeten benaderen?! of kunnen we de deur van die centrale niet openbreken, en aan de gain knop draaien?!

traktor scratch!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 08:15
Nou eindelijk een afspraak voor die storingen met een monteur.
Was aan het gamen, hup storing... ik bellen met upc en net wanneer ik die kerel aan de lijn heb heb ik weer internet 8)7 Dus hij zegt, ik kan nix voor je doen nu, en als je weer storing krijgt alles laten zitten en meteen bellen...
Ik klik ff op forum hier een daar, en plop internet weg, hij meteen kijken en komt er toch achter dat het niet helemaal goed zit (knap hè van hem, zo in 2x proberen ). Dus afspraak maken en komt eindelijk op 1 juli iemand langs naar paar maanden.... :)

Verwijderd

Topicstarter
1. (meest waarschijnelijke) een kabel is niet goed aangesloten dit kan de F connector van het modem zijn of een aansluiting in het trasje (trasje is dat kastje wat bij jou vervangen is) welk trasje zit er bij jou in ????
2. de kwaliteit van de groene kabel is bagger (das de kabel die van de kast in de straat naar de huizen gaan)
3. de wijk kasten zijn overbelast of verouderd

Hier heb ik wel wat aan, er zit hier aant laantje zo'n grote 'schuur' met alle bedrading en kabels in de buurt, mayb dat er daarmee wat aan de hand is?

Ik zit hier in Almere (Stedenwijk) en vraag me af waar het aan ligt. Waar zitten jullie in Nederland met de problemen?

Ehm, ikzelf woon in ALMERE stedenwijk-zuid. wat ene kneuzen bij Chello sssjah

Iemand een concrete oplossing voor wat mij moeten doen? Chello kon mij VERZEKEREN dat al de kabel die naar binne komt in dit huis goed genoeg is voor internet en hoog genoeg (decibel bla), en dat als ze de modem beneden zoude zette alle problemen voorbij zoude zijn! Is dat waar, of ligt het echt aan overbelasting van de wijkkasten !!?? De hele buurt heeft dus probleme met dit Chello

Alle kabels zitte verder goed in de modem en als tras heb ik een modem optimiser euhm C 04 ofzo CF 04

Verwijderd

Topicstarter
Owja zal gelijk aangeven hoe mn Terayon modem gaat knipperen.

1e gedeelte: Meestal begint het met Receive die op rood gaat, dan gaan meestal alle lampjes op rood

2e gedeelte: Online gaat op rood, en de onderste 2 (receive en send) gaan 'constant' knipperen aan-uit-aan-uit gewoon geel. Vervolgens gaan de bovenste 2 lampjes (online en message) gewoon HELEMAAL uit en blijven de onderste 2 knipperen. En dan komt de modem gewoon weer online en goed.

1e gedeelte komt soms voor het 2e gedeelte, soms niet!! :D

voor de experts hea

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 17:53:
Owja zal gelijk aangeven hoe mn Terayon modem gaat knipperen.

1e gedeelte: Meestal begint het met Receive die op rood gaat, dan gaan meestal alle lampjes op rood

2e gedeelte: Online gaat op rood, en de onderste 2 (receive en send) gaan 'constant' knipperen aan-uit-aan-uit gewoon geel. Vervolgens gaan de bovenste 2 lampjes (online en message) gewoon HELEMAAL uit en blijven de onderste 2 knipperen. En dan komt de modem gewoon weer online en goed.

1e gedeelte komt soms voor het 2e gedeelte, soms niet!! :D

voor de experts hea
2e gedeelte:
Time-out wegens ruis in downstream signaal
Volgens http://members.chello.nl/h.klumper01/led/

Overigens hier bijna nooit last van vage dingen. Zal binnekort wel weer tijd zijn voor een grote storing, het is echt lang geleden dat de verbinding er hier merkbaar uit heeft gelegen. Regio Helmond NB.

[ Voor 15% gewijzigd door marshal op 28-06-2003 00:13 ]

Verwijderd

de optimale afstand vanaf splitter naar t modem is 1 meter ofzo dacht ik?

en in utp heb je zo weinig verlies dat t verwaarlozen is.

coax is echter ook meer storings gevoeling.
controleer eens waar je kabels allemaal langs lopen oid.

( mijn com21 van @home is ook tig keer zun link kwijt :( lijntest alles ed is goed :/ maar toch dislinkt dat kreng :( )

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 04:52:
de optimale afstand vanaf splitter naar t modem is 1 meter ofzo dacht ik?

en in utp heb je zo weinig verlies dat t verwaarlozen is.

coax is echter ook meer storings gevoeling.
controleer eens waar je kabels allemaal langs lopen oid.

( mijn com21 van @home is ook tig keer zun link kwijt :( lijntest alles ed is goed :/ maar toch dislinkt dat kreng :( )
De optimale afstand is zo kort mogelijk. Nog liever 1 cm dan 10 cm. De kwaliteitsverlies in coax is vele malen groter en belangerijker dan de kwaliteitsverlies in UTP.

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Volgens de regels hoort de modem te staan bij de plek waar de kabel het huis in komt. Dat is mij mede gedeeld tenminste. Ik heb hem ook netjes beneden staan en een utp kabel van 15m naar boven gemaakt :P
Verder is mijn verbinding prima.
1 keer storing gehad bleek er dus in de hoofdkast straat verderop los contact in de draden te zitten 8)7

Weet iemand toevallig hoe je achter het adres van de modem komt? Dat je het signaal op internet kan zien. heb het een keer gezien hier maar weet het ip niet meer.

ik heb een motorola surfboard SB4200E

--------------------------------------------------------------------------------

ben er al achter. http://192.168.100.1
voor de motorola surfboard SB4200E gebruikers

[ Voor 39% gewijzigd door pascalheister op 28-06-2003 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er komt woensdag een monteur en die moet ik alles vertellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 15:37:
Er komt woensdag een monteur en die moet ik alles vertellen
hopen dat t opgelost wordt voorje
/me duimt

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat het gister over was, omdat hij het vrijwel de hele dag deed.

Totdat ik ging CSen rond half elf? Hup flikkert weer alles eruit voor een paar minuten, hopen dat die monteur echt het gaat fixen

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik had der vanmorgen even last van :/

‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ook ik heb het zelfde probleemen ik heb niet eens een netwerk. Mijn chello verbinding deed het altijd prima tot zowat een paar maanden geleden. Vanaf toen lig ik er heel vaak uit. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 3 minuten online ben gevolgd door 30 sec offline en dit gaat zo 24 uur per dag door. Online radio of downloaden is dus bijna onmogelijk. Heb ook vaak met de helpdesk gebeld maar het heft niet mogen baten.
Wel heb ik iets raars ontdekt: als ik de computer los van mijn Com21 modem koppel blijft deze wel online(lampjes blijven gewoon groen), sluit je de pc weer op aan dan zie je weer dat om de paar minuten een ledje oranje gaat knipperen. Ik heb al 2 netwerkkaarten getest, maakt geen verschil, zou het aan windows XP kunnen liggen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het probleem al toen ik windows ME nog had

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:11

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb exact hetzelfde probleem gehad. Maanden en maanden.
Totdat ik op een dag terug kwam van vakantie en de hele boel niet werkte. Meterkast in gedoken, pak de grondkabel vast, flikkert het verloopstuk er zo vanaf. (Bij ons ging de grondkabel zo het UPC kastje in, voor de TV, de chello monteur heeft er een verloopstekker naar een gewone coax kabel op gezet, die dus nooit goed vast heeft gezeten).
Kabel er weer in, dit keer wel goed vast zetten, nooit meer problemen gehad.

Klinkt dus heel erg als een slechte kabel of een loszittende kabel.

• SvMp
  • Niet online
Stuiterbal schreef op 27 June 2003 @ 02:26:
Guess what, ik heb precies hetzelfde probleem. Wij wonen sinds kort in een huis uit de jaren '80. Kort nadat we daar kwam te wonen hadden we meteen weer Chello aan laten brengen. Nou wij blij, weer Chello, feest, etc. Er komt nou een kabel (COAX natuurlijk) van twee meter uit de wandoos, met een splitter gaat er één naar de TV, en de andere gaat naar de kabelmodem (Terayon TJ 700), waarna er 20 meter UTP naar onze router gaat (Edimax BR-6104), waar weer 20 meter naar boven naar mijn eigen PC gaat.

Dit werkte drie maanden prima, tot er inderdaad ook bij mij sinds een anderhalve week ik dagelijks gek word van korte storingen van ook twee minuten, of soms nog korter, maar dan echt tientallen keer per dag. Ik had vandaag maar bedacht eens verhaal te halen bij UPC, maar uit de verhalen hier blijkt dat dat hopeloos is.

Ik zit hier in Almere (Stedenwijk) en vraag me af waar het aan ligt. Waar zitten jullie in Nederland met de problemen? Als de verbinding weg valt is het enige wat er dan gebeurt is dat het 'Cable' lichtje op de kabelmodem constant gaat knipperen. Ik snap echt niet hoe dit kan als het maanden prima heeft gewerkt. Tot nu toe komen er niet echte concrete oplossingen voorbij in de topic?

Harde resets van de router / kabelmodem en kabels opnieuw in- en uithalen hebben geen effect. Misschien moet ik de splitter van Radio & TV -> Radio & TV & Internet maar 's proberen.

Dit is zeer irritant. De storingen komen soms wel om het kwartier. Downloaden en online gamen is onmogenlijk. Ik weet niet eens zeker of ik dit wel kan posten (dus of ik nog wel verbinding heb) in de tijd van dat ik dit getypt heb nadat ik in deze topic kwam. Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost door UPC zelf, of dat iemand met dé oplossing komt.

Dit is echt waardeloos... ;(
Ik Almere kun je volgens mij wel ADSl krijgen. Zet UPC voor het blok en neem ADSL. Heb ik ook gedaan toen ik nog in de stad woonde. Nu ik in een klein dorp woon heb ik geen keuze en zit ik met die klootzakken opgescheept die een half weekend storing hebben :(

• Arnold
  • Laatst online: 14:05
heb sinds 3 dagen dit ook....

Merk dat de verbinding alles "ophoud" en op sommige momenten opeens weer mega snel is voor een kort moment.
en dan opeens weer 100 bytes/sec ofzo....

Ik was van plan m'n COM21 modem te laten vervangen, maar als ik dit zo lees heeft het niet zoveel zin geloof ik he?

MSN'en gaat trouwens wel nog goed :P

Heb zelfs m'n netwerkkaart in andere pc gehangen (software probleem?) maar dat hielp dus niet....

M'n COM21 modem zit met 30cm kabel verbonden met het punt waar kabel het huis binnen komt. TV signaal is gewoon helemaal goed...

kunnen het nu vier dingen zijn:
- chello verbinding zelf
- 3com netwerkkaart (lijkt me niet...)
- com21 modem
- m'n utp kabel (maar die zit overal goed weggewerkt, lijkt me vreemd als daar was mee is)

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik hebhier nu ook een storing...

op mn modem(com21) branden het 1e en het 5e lampje constant, en knippert het 2e lampje +- 1 keer per seconde oranje.
Ik ga eens kijken wat dat betekent, want in mn kabelmodem(192.168.100.1) kom ik ook al niet meer... :(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 17:42:
Nou, onderzoek 2:

Ik had hetzelfde probleem. Gebeld. uitgelegd en er zou een monteur komen kijken. Een uur voor hij er was werkte internet gewoon goed, dus zonder onderbrekingen.

Zegt hij: Ja dat klopt, heb in de buurtkast gekeken en een draadje maakte niet goed contact.

Dat was het dus :)

Verwijderd

Ik heb voor chello en multikabel gewerkt en inderdaad het modem moet zo dicht mogelijk bij de Cai zitten coax maximaal 1,5 meter ik heb hier 2 modems aan de kabel zitten en die doen het al 4 jaaar goed via een speciale splitter en ik zou vooor geeen goud op adsl willlen over stappen, heb nooit problemen en draait snel genoeg z'on 180 kb per sec.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
:)

Ik heb multikabel, en ben net 2 weken terug verhuisd, zelf alles geinstaleerd, en werkte primma. Tot 5 dagen terug, begint zomaar de modem zich te resetten, soms wel es 5,6 of 7 keer achter elkaar. dus zomaar is ie 18 uur perfect, en dan reset de modem zich zomaar een paar keer (dus geen internet)

Nu is de opstelling van mijn huis zo dat mijn kabel binnen komt op een splitter, en die splitter splitst zich 2 keer beneden, en 2 keer boven. Dus ik heb 4 wcd. 2 benden 2 boven. Nu heb ik mijn modem gewoon boven gezet, en daar de modem op aangesloten. (lekker makkelijk hoefde ik geen kabel te trekken naar boven) Maar nu heb ik dus dat probleem. :( Ik zou dus de modem beneden moeten zetten ?? of zijn er andere oplossing, of maakt het niet uit dat de modem boven staat, en moet ik multikabel bellen. Modem is zo'n motorola geval.

• Stuiterbal
  • Laatst online: 03-05 17:16
M0rpheus schreef op 29 June 2003 @ 19:46:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Gebeld. uitgelegd en er zou een monteur komen kijken. Een uur voor hij er was werkte internet gewoon goed, dus zonder onderbrekingen.

Zegt hij: Ja dat klopt, heb in de buurtkast gekeken en een draadje maakte niet goed contact.

Hoe kan het nou dan ineens dat in heel Nederland deze kastjes het tegelijk begeven door loszittende kabels?

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

M0rpheus schreef op 29 June 2003 @ 19:46:
[...]

Dat zou dan wel toevallig zijn, als bij iedereen het draadje niet goed contact maakte. Dat ene contactje zou het net doen zeker, kgeloof der nix van

‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ok, woensdag tussen 12 en 6 komt er bij mij een monteur, 2 huizen verderop ook op woensdag maar tussen 9 en 12 .. Ik hoop dat alles woensdag weer werkt

• Arnold
  • Laatst online: 14:05
Ik krijg nu over ongeveer drie dagen een nieuw kabelmodem per courier...
Huidige modem moet ik inleveren, maar ik heb daar het doosje enzo niet meer van....
zou dat probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem, heb eerst wat mails naar UPC gestuurd maar jah allemaal onzin terug van niet goed aangeslote kabels, mijn modem stond maar een halve meter van de CAI doos vandaan dus daar lag het niet aan, ik zelf maar die coaxkabel vervange die tusse modem en wand doos zit omdat als de verbinding wegviel en ik die kabel er 10 sec tussenuit haalde en weer terug hij 9 van de 10 keer weer opniew connecte. maar het mocht allemaal niet baten het was nog niets beter.

Toen heb ik UPC opgebeld en het hele verhaal uitgelegd khad een vrouw aan de lijn allemaal heel aardig enzo, ze keek ff op de computer ik moets wat met het modem doen op bepaalde momente en ze had genoeg gezien der was wel iets mis.

ze zouden een monteur sturen, wat bleek nou de aansluiting in ons huis bleek niet optimaal te zijn en nog veel belangrijker in het wijkkastje ook niet. ze hebben er in ons huis een niewe doos opgezet en bij het wijkkastje optimaal gemaakt. nu heb ik er nooit meer last van gehad en dat is toch al wel een paar maande gelede.

en we hebbe er nooit iets voor moete betalen, iets wat we anders ook niet gedaan hadden omdat ik vind dat dat hun probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
HEt probleem bleek; er was ruis, en alles zou nu moete werke

Als ging mn modem toennet weer heel even offline (1 min geleden), naja, als ie vanavond weer disconnect ga ik nog eens bellen..

Verwijderd

En hoe gaat t't nu Lagunaa? Ben je nu stabiel online en wat heeft die monteur precies gedaan? Ik ben benieuwd want ik ben ook van plan een monteur van upc te laten komen.

• Elektronicanet
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Wij hadden ook exact het zelfde probleem. Sinds een paar dagen viel Chello regelmatig spontaan uit. Soms hadden we een hele middag of avond geen Internet. Vanochtend een monteur langsgeweest. Gemeten: modem = OK. Signaal: hé, geen signaal! Dus die man ging even in het meterkastje kijken... (op straat) Was een of andere module helemaal zwartgeblakerd! Dus die lag d'r uit... Hij vond het een wonder dat ie het soms nog wel deed.

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 02-07-2003 19:26 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Nah stabiel. Hij valt nog steeds 1/2 keer per dag uit.

De monteur heeft niks gedaan? Ze zouden ook al bij de buren (eerder) komen en dus belden ze me op dat het probleem gefixt was en dat ik moest belle als de problemen terugkwamen.

Hij zei dat er ruis was??? :|
Pagina: 1