(w2k3 server) Welke server welke functie???

Pagina: 1
Acties:

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 09:48

lizardking77

----------------

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje

Ik heb hier twee servers. De spec van de servers zijn:
IBM eserver xseries 230
processor: PIII 1ghz
memory: 1GB
IBM ServeRaid 4l

IBM eserver Xseries 325
processor: Xeon 2.4 Ghz
Memory 1,5 GB
IBM ServeRaid 5i

Nu moet een van de servers een fileserver worden voor 150 gebruikers die samen ongeveer 40 Gb aan data hebben. Deze server is tevens een domeincontroller en een backup server.

De andere server moet een terminal server worden voor ongeveer 20 gebruikers die maar een applicatie hoeft te draaien namelijk een kleine Lansa applicatie
Beide server moeten moeten gaan draaien onder windows 2003 server.

Welke server kan het beste welke functie gaan vervullen.

Alvast bedankt voor jullie hulp...

i am the lizardking, I can do anything

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Je kunt soweiso gewoon de Windows2003 standaard server edition namen op een FAP(File and Print) server te maken. Ook kun je daar Back-up(backup Exec, Arcserv) op implementeren. De andere weet ik zo niet. In windows2003 standaard zit ook TS maar ik heb daar niet veel kaas van gegeten.

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
mutsje schreef op 26 juni 2003 @ 15:00:
Je kunt soweiso gewoon de Windows2003 standaard server edition namen op een FAP(File and Print) server te maken. Ook kun je daar Back-up(backup Exec, Arcserv) op implementeren. De andere weet ik zo niet. In windows2003 standaard zit ook TS maar ik heb daar niet veel kaas van gegeten.
Misschien is mijn vraag een beetje onduidelijk, maar ik wil graag weten welke hardware spec het meest geschikt is voor welke functie?

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
heeft niemand een idee????????????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die p3 kan de fileserver worden, en die Xeon je terminal server..

filesharing vereist niet echt een snelle cpu, en ram... terminal server echter wel

A wise man's life is based around fuck you

• lizardking77

lizardking77

----------------

Topicstarter
zwelgje schreef op 26 June 2003 @ 16:57:
die p3 kan de fileserver worden, en die Xeon je terminal server..

filesharing vereist niet echt een snelle cpu, en ram... terminal server echter wel
Memory kan ik nog wel omsteken dus dat is niet echt een probleem maar wie zal nu het meeste gebruik van de processor gaan maken? De file of de terminalserver??

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De terminalserver gaat de meeste processor kracht gebruiken, de file server heeft de snelste HD nodig, dus zou ik 230 voor de fileserver/backup/domeincontroller gebruiken en de 325 voor de terminalserver.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Wel leuk om even te weten wat voor harddisk configuratie je in beide hebt of gaat krijgen !?
Pagina: 1