Toon posts:

Fout tijdens uitvoeren PXE-Boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

als ik via PXE boot naar mijn Image Server dan kan ik maar met 1 werkstation tegelijkertijd inloggen.

de 2e pc geeft nl de volgende fout Computername already in use.

dit kan kloppen want de 1e pc is al ingelogd.

nu moet in de SYSTEM.INI de COMPUTERNAME = ... opgegeven worden, nu wil ik dat deze automatisch gegenereerd wordt. Op google staan alleen maar hoe een system.ini op te zetten en wat deze doet maar niet hoe een computername automatisch toegewezen kan worden. Verder werkt de methode zoals sysprep met de * ook niet.

Who can help me

Verwijderd

welk stukje software gebruik je om in de bootprom te laden???
meestal moet je in de dhcp.conf een mac adres een vast ip opgeven, een computernaam geven en een verwijzing naar de image maken. controleer die 's

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van PowerQuest DeployCenter 5.5, mijn pc's zijn allemaal voorzien van een intel mainboard met een onboard NIC.. deze booten met PXE v. 2.1. de boot agent is van intel: Intel Boot Agent FE v. 4.09

dhcp.conf kom ik nergens tegen op de servers.

moet nog wel even melden dat de image server zelf geen DHCP heeft draaien de computers krijgen zijn IP adres van de DHCP server.

volgens powerquest zou ik bij MAC assessment de MAC adressen moeten toevoegen die toegang hebben tot de image server dan zou ik "multiple computers with a single virtual flop" kunnen bedienen.

kan ik misschien op een of andere manier in de system.ini een ander bestand op roepen waarin ik een script laat uitvoeren. want dan kan ik mogelijk wel gebruik maken van "computername = * "

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 08:38 ]