[Exchange2000] Probleem met SPAM en ISA server

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36
Probleem is als volgt:
We hebben op een server zowel Exchange2000 (SP3) als ISA server (FP1) draaien. (De keuze om dit op 1 server te plaatsen is inderdaad nooit goed uitgedacht, wat ik ook al heb ondervonden met Outlook Web Access. )

Op dit moment hebben we nogal veel last van SPAM, ik heb dus een trial gedownload van GFI Mailessentials om het te testen op deze server. Het programma draait al twee dagen, maar heeft nog geen enkel mailtje tegengehouden. Ik vroeg mij dus af of dit ook weer te maken heeft met ISA server. Misschien behandeld ISA het mailtje eerst, waardoor het SPAM filter de mailtjes ziet als interne mail, wat natuurlijk op de "white list" staat :)
Moet ik de SMTP misschien publishen o.i.d?

HODL

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Je kunt ook spamcontrole met policies doen. Door gewoon bepaalde mail addresses niet meer door te laten. e.e.a staat beschreven op www.technet.com

• Ralphie
Je wilt niet weten hoeveel e-mail adressen ik al geblocked heb. Het moet nu echt op content e.d. gaan gebeuren..

HODL

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Je moet voor spam geen mailessentials gebruiken, maar GFI mailsecurity.
Je kan dan heel makkelijk content scanning aanzetten, .. werkt hier iig heel erg goed.
Enige nadeel voor jouw situatie is dat het wordt aangeraden om dit op een losse server te draaien (dus tussen internet en mailserver in)...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volges mijn heb ISA een SMTP module waarin je keyword filtering kunt doen.
Je hebt de oplossing al in huis; je hoeft 't alleen nog maar aan te zetten ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ralphie
Die heb ik inderdaad gevonden, maar het is alleen een beetje sumier itt Mail essentials

HODL

Pagina: 1