Toon posts:

Wat is beter? coaxiaal of per kanaal aansluiten bij SACD

Pagina: 1
Acties:
  • 783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een philips 963SA aansluiten op een DENON 3802. dit kan coaxiaal of per kanaal. Optisch kan niet ivm SACD (dit komt niet door een optische kabel)

de SACD speler heeft voor iedere speaker een aparte uitgang, en de denon ook.

wat klinkt beter?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

JWO

hangt er een beetje af van welke DAC het beste is.. maar ik zou voor coaxiaal gaan..

maar luister eens ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Ik zou het DTS/dolby digital geluid digitaal aansluiten.
Dat levert namelijk minder kabelzooi op :+

Edit: dat geldt natuurlijk alleen als je geen meerkanaals sacd weergave wilt (anders heb je toch al 6 analoge kabeltjes tussen speler en versterker)

Ik zou het DTS/DD signaal sowieso digitaal doen, zodat je gebruik kan maken van wat filtermogelijkheden voor je sub op je versterker ed.

[ Voor 60% gewijzigd door Raymond op 26-06-2003 14:38 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Lampje: Dolby Digital uit een SACD speler? :P

Ik zou even kijken wat er beter klinkt. Met goede interconnects (dwz netjes shielded, verder niks geks hoor) gok ik dat analoog van de Philips naar de Denon het mooist is.

edit: ik heb er geen goede onderbouwing bij, maar denk dat de D/A in de Philips meer SACD-grade is en de D/A in de Denon meer DD/DTS-grade...

[ Voor 27% gewijzigd door John_Glenn op 26-06-2003 14:24 ]

• Raymond
  • Laatst online: 08-08 19:58
John_Glenn schreef op 26 June 2003 @ 14:23:
Dolby Digital uit een SACD speler? :P

Ik zou even kijken wat er beter klinkt. Met goede interconnects (dwz netjes shielded, verder niks geks hoor) gok ik dat analoog van de Philips naar de Denon het mooist is.
Ik ken de 963 niet, maar ik gokte erop dat het een sacd/dvd combi machine is :)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Is het ook, maar het SACD komt trouwens sowiezo niet door een digitale uitgang.

* John_Glenn was niet aan het nadenken... |:(

Je kan dus een digitale aansluiting leggen voor DD5.1, en een analoge voor SACD...

Edit: sorry Lampje, ik bedenk nu pas wat je schrijft...

[ Voor 16% gewijzigd door John_Glenn op 26-06-2003 14:29 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
SACD gaat idd niet door coax of optisch. Dus als je MCH SACD wil moet je wel analoog aansluiten... en dan kan je DD en DTS natuurlijk ook daarover heen doen, heb je geen coax of optical cable nodig. Doe je alleen stereo SACD, dan moet je nog steeds een dubbele interlink gebruiken over de analoge uitgangen, en een coax over de digitale uitgang.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

John_Glenn schreef op 26 juni 2003 @ 14:23:
Lampje: Dolby Digital uit een SACD speler? :P
Je kan DD en DTS wave files op CD zetten en afspelen in een normale (en dus ook SACD) speler. Als je dit optisch aansluit schakelt een AV amp over naar DD of DTS mode en speelt het gewoon af. DTS 'audio cd's' zijn gewoon te koop...

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Stereo SACD kan meestal ook via de Multichannel output. Controleer dit ff in de handleiding, maar bij mijn speler heb ik de keuze. Dus hoef ik alleen analoog multichannel (6 mono kabels) en een digital coax aan te sluiten, daarmee komt alles door.

• 4POX
  • Laatst online: 09-08 16:18

4POX

Everybody is wired

SACD MAG niet over een digitale kabel , Dit was een eis van de platenmaatschappijen omdat je ander copyen kunt maken..

Rare jongens bij die maatschappijen

AKA Rinkel weblog

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als dat zo is 4POX, dan is Pioneer (en nog een paar andere) illegaal bezig, want die hebben iLink waarbij er wel een digitale verbinding is tussen speler en receiver en dat werkt ook op SACD. Ik betwijfel echter of er het DSD signaal wordt doorgegeven. Ik dacht dat ze PCM doorsturen.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Dat is geen gewoon iLink. Er gaat een gecodeerd signaal over die kabel, dat voldoet aan de encryptie-eisen van het SACD-consortium.
Sharp gebruikt ook een digitale link van hun SACD-loopwerk naar hun versterker. Zij gaan nog verder: het is een proprietaire aansluitstekker.

Verwijderd

uhm misschien een domme vraag maar hoe zit dat met cd, op het moment heb ik de cd speler optisch verbonden met receiver, zou ik beter ook de stereo aansluiting gebruiken?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik begrijp niet hoe de 'want'-relatie zit? In die quote staat toch juist dat je geen digitale interlink moet nemen?
edit:
Trouwens, in die review doen ze een niet-blinde a/b vergelijking volgens mij. Lekker nuttig van die jongens :(

Overigens heeft DD/DTS geen last van jank. Het is data en geen stromende audio, dus het wordt zo vaak opnieuw geklokt voor het naar de DAC gaat dat het zeker niet uitmaakt (Van CD-audio daarentegen weet ik nog steeds niet zeker wat ik ervan moet denken, ik bedoel of er jank in zit).

@Brainless: hee jij ook hier :) Ik denk dat het een kwestie van smaak is, of je de DAC van de CDP mooier vindt of van de amp.

[ Voor 6% gewijzigd door John_Glenn op 27-06-2003 09:11 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

4POX schreef op 26 June 2003 @ 23:18:
SACD MAG niet over een digitale kabel , Dit was een eis van de platenmaatschappijen omdat je ander copyen kunt maken..

Rare jongens bij die maatschappijen
absoluut :Y) alleen voor een ander formaat dan sacd mag het tegenwoodig wel B)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Koop een Meitner DAC van EMMLabs en een gemodificeerde Philips. Dan mag het DSD wel over een toslink. Heb je meteen de huidige state of the art op dit gebied ;)

Zelfde geld voor dCS. Overigens komy Sony binnenkort met een speler met firewire aansluiting voor DSD. Denon heeft ook zoiets. Zal wel zwaar beveiligde interface zijn (bepaalde codering oid)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Duck-Twacy schreef op 27 June 2003 @ 12:26:
Koop een Meitner DAC van EMMLabs en een gemodificeerde Philips.
zorg er wel voor dat je er dan nog een goeie wordclock processor aan hangt ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Features:
...

* Word Clock input and output (BNC and ST optical)
...

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1