Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan je in een HTML -pagina via Javascript PHP informatie defineren? Ik kan begrijpen dat het wat onduidelijk over komt, vandaar hieronder even een voorbeeld script;
Via HTML PHP aanroepen en wegschrijven neer het scherm;
En nou, wat me dus niet lukt, via HTML naar Javascript en dan PHP aanroepen;
Ik wil dan via het Javascript de data uit $land defineren naar een volledige tekst, bijvoorbeeld;
Kan dit? En zo ja, hoe moet ik dit dan schrijven?
Ps laat het verhaal van het verschil van script en javascript aub achterwege, ik heb het javascipt genoemd omdat dat iets duidelijker was (naar mijn idee). En het verhaal om dit anders te doen ook aub, het gaat om de principe werking hiervan.
Via HTML PHP aanroepen en wegschrijven neer het scherm;
code:
1
2
3
4
5
| <?php $host = gethostbyaddr($REMOTE_ADDR); $land = substr(strrchr($host, "."), 1); echo $land; ?> |
En nou, wat me dus niet lukt, via HTML naar Javascript en dan PHP aanroepen;
code:
1
2
3
4
5
| document.write(' <?php'); document.write(' $host = gethostbyaddr($REMOTE_ADDR);'); document.write(' $land = substr(strrchr($host, "."), 1);'); document.write(' echo $land;'); document.write(' ?>'); |
Ik wil dan via het Javascript de data uit $land defineren naar een volledige tekst, bijvoorbeeld;
code:
1
2
3
| if ???? := 'nl' then var NaamLand = 'Nederland'; ... document.write(NaamLand); |
Kan dit? En zo ja, hoe moet ik dit dan schrijven?
Ps laat het verhaal van het verschil van script en javascript aub achterwege, ik heb het javascipt genoemd omdat dat iets duidelijker was (naar mijn idee). En het verhaal om dit anders te doen ook aub, het gaat om de principe werking hiervan.