[McAfee] Vertraagd de PC enorm

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71187

Topicstarter
Heb een computer met Win98 SE en McAfee Home NL versie 7.
Wanneer de computer opgestart is loopt ie veel te langzaam, muis stotterd, printopdrachten duren lang, bestanden openen duurt lang...

Wat kan dit zijn?

Site van McAfee werd ik ook niet wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:42
Je kan monitoren op binnenkomend en uitgaand verkeerd, zet alleen binnenkomend aan en je bespaart al wat snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd maar scheelt niet veel, valt nu gewoon niet te werken als McAfee geinstalleerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32039

Draai je nog andere software...
Wat start er nog meer op?
Weet je zeker dat je pc virusvrij is?
Zo ja schakel mc afee is uit in je hulpprogramma voor systeemconfiguratie...
Start opnieuw op. geen verandering dan is het niet mc afee wel verandering mc afee deinstalleren en lekker een pakketje norton gaan halen...

(Zowiezo voor de thuisgebruiker norton fan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is een PC in een bedrijf, zit dus aan McAfee vast

Het is een nieuwe installatie van Win98SE, met drivers en office. Er zijn geen problemen zolang McAfee er niet opstaat. Het zou gewoon moeten kunnen werken met McAfee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 18:00
Hoe snel is je machine? Als ie al wat ouder is, zal je vertraging merken, de nieuwere bakken zijn al zo snel dat deze vertraging niet op te merken is.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een celeron 500 met 64 MB ram.

Weinig geheugen, maar deze traagheid lijkt me niet daardoor te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Kijk voor de zekerheid even hoeveel geheugen er in gebruik is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Volgens mij dus wel te weinig geheugen.

Zet er maar eens 64 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 07:29
En het ergste virus is.........EEN VIRUSSCANNER !!! Dat is mijn mening dan. Voor mensen die niet zo goed met de computer overweg kunnen is een virusscanner wel makkelijk. Maar voor de mensen die hotmail gebruiken en geen gekke .exe / .vbs / .weetikveel bestanden downloaden is het alleen maar heel irritant. De meeste virussen doen minder kwaad dan die gekke virusscanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
veel mensen maken gebruik van die computer, en ja de meeste hebben er geen verstand van. Dus moet wel een virusscanner op komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 15:02

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Als McAfee ingesteld staat om in gecomprimeerde bestanden te scannen kan dit behoorlijk wat resources in beslag nemen (is natuurlijk wel de veiligste optie).

Aangezien de PC over 64 mb geheugen beschikt is het aannemelijk dat het virueel geheugen regelmatig wordt aangesproken. Probeer pagefile.sys in de lijst te zetten van bestanden die niet worden gescand.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 20:13
Eh,

zet eens wat scan opties uit?

Zoals de mogelijkheid om elk bestand te scannen wat ge-opend wordt? Dat is namenlijk een ENORME performance hit, en meestal erg nutteloos...

Waarschijnlijk dat dit nu bij jou het geval is: Voor elk wissewasje (dll die geopend wordt, documentje die geopend wordt etc etc etc) gaat de scanner in aktie treden.

Beter is het om bijvoorbeeld te scannen als je bestanden gaat saven of openen. Niet als je ze aan het runnen bent (hmm, nee klinkt niet echt handig zo.. maar er is zo'n optie bij McAffee waarmee je kan aangeven wanneer die bestanden moet scannen: tijdens acces, tijdens openen, tijdens creatie, tijdens opslaan).

Speel daar eens mee... al die andere dingen over geheugen, pfwah, onzin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 15:56
weet niet als die ene hotfix ook voor versie 7 is. Maar voor andere versies verbeterde dat heel wat.
Naam hotfix: eng41601

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hotfix al geprobeerd, werkt niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 13:35

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

je geheugen is veel te weinig. plak er maar eens wat bij.

[Offtopic]Het is nooit stil boven de rivieren. Probeer eerst maar eens de 2e ronde te halen in de champions Leage dan heb je meer recht van spreken. AFCA can't be stoped!

|| AFCA || 35x Landskampioen || 20x KNVB Beker || 4x EC 1 || 1x EC 2 || 1x UEFA Cup ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[Offtopic] begin maar eerst met Champions League goed te schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 18:00
Te weinig geheugen en nu blijkbaar ook te weinig brains :P

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55140

paella schreef op 26 June 2003 @ 14:06:
Hoe snel is je machine? Als ie al wat ouder is, zal je vertraging merken, de nieuwere bakken zijn al zo snel dat deze vertraging niet op te merken is.
Praktijk laat juist eerder het omgedraaide zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73567

Hoi ik heb dat probleem ook
dat mcafee me comp vertraagt:S maar ik heb een intel celeron 400 Mhz 320 mb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 19:12
Dit probleem heb ik ook gehad met mcafee en WinME, toen ik opnieuw opstarte duurde alles een euwigheid, je drukt op de startknop en dan ben je weer 10 mins aan het wachten.
Wat bij mij geloof ik hielp is mcafee uit de autoexec.bat te halen (ik denk de dos scanner ofzo) toen liep ie vrolijk.

Nu draai ik Mcafee onder XP en verder ook geen probs.
Maarja, je hoort wel vaker verhalen dat virussnanner niet (fatsoenlijk) lopen op sommige systemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4166

Virusscanners (McAfee, Norton, etc) scannen standaart ALLES wat geladen word. Dus ook al die .exe en .dll files die windows in de achtergrond opstart. Ik heb zelf thuis en op me werk een apparte partitie aagemaakt voor alle externe inkomende files. Ik heb de C: schijf een maal laten scannen (en herhalend laten scannen iedere week als ik er niet achter zit) en heb de C: als EXLCUDE ingesteld in me virusscanner (Norton, maar McAfee kan ook excluden). Alles wat extern binnen komt (email, downloads, etc) word gescanned. En mocht het toch mis gaan, dan heb ik nog altijd mijn Ghost backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Anoniem: 73567 schreef op 26 June 2003 @ 21:14:
Hoi ik heb dat probleem ook
dat mcafee me comp vertraagt:S maar ik heb een intel celeron 400 Mhz 320 mb ram
geen wonder met zo'n proc, virusscanners staan er nou eenmaal om bekend dat ze resources vreten. Ik draai al jaren zonder virusscanner en heb eigenlijk in al die tijd nog nooit een virus gehad. Gewoon door normaal je pc te gebruiken en niet op van die bullshot e-mails te klikken. 99,9% van de anti-virus ben je zelf !

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Anoniem: 4166 schreef op 27 June 2003 @ 01:33:
Virusscanners (McAfee, Norton, etc) scannen standaart ALLES wat geladen word. Dus ook al die .exe en .dll files die windows in de achtergrond opstart. Ik heb zelf thuis en op me werk een apparte partitie aagemaakt voor alle externe inkomende files. Ik heb de C: schijf een maal laten scannen (en herhalend laten scannen iedere week als ik er niet achter zit) en heb de C: als EXLCUDE ingesteld in me virusscanner (Norton, maar McAfee kan ook excluden). Alles wat extern binnen komt (email, downloads, etc) word gescanned. En mocht het toch mis gaan, dan heb ik nog altijd mijn Ghost backup.
Kun je in Norton dan gewoon alle files die al op schijf staan negeren en alleen binnenkomende bestanden scannen dan? Ik zit nu niet achter mijn eigen PC, dus ik kan het niet checken. Zou wel handig zijn jah. Beetje overbodig om ieder bestand dat aangesproken wordt te scannen. Wat scant Norton dan tijdens het opstarten? Heb namelijk ook een oud PC'tje staan waarbij het opstarten sinds de installatie van Norton aanzienlijk langzamer gaat. Ook de overall prestaties zijn zwaar teruggelopen. Ik las ook dat een andere scanner zoals: NOD32 uitkomst kan bieden voor oudere PC's.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4166

Norton en Mcafee scannen zowat ALLES wat windows inlaad aan dll's en andere files. Je kan Norton en Mecafee niet nieuwe files laten scannen maar wel bepaalde files / directories / partities laten overslaan. Daarom is het aan te raden om alles wat extern binnen komt op een apparte partitie te zetten en die altijd laten scannen. Je binnenkomende mail word met Norton en Mcafee al gescanned (als je de optie aan zet). Het scheelt een hoop bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Anoniem: 4166 schreef op 27 June 2003 @ 01:59:
Norton en Mcafee scannen zowat ALLES wat windows inlaad aan dll's en andere files. Je kan Norton en Mecafee niet nieuwe files laten scannen maar wel bepaalde files / directories / partities laten overslaan. Daarom is het aan te raden om alles wat extern binnen komt op een apparte partitie te zetten en die altijd laten scannen. Je binnenkomende mail word met Norton en Mcafee al gescanned (als je de optie aan zet). Het scheelt een hoop bij mij!
Ga ik ff uitzoeken. Als het scheelt, waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85125

Mischien heb je bij opties aan staan dat als de pc aan gaat hij zijn harde schijfen gaat scannen. en wat jagermeister1 zij kan ook enorm helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 85125 op 27-06-2003 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Anoniem: 85125 schreef op 27 June 2003 @ 05:13:
Mischien heb je bij opties aan staan dat als de pc aan gaat hij zijn harde schijfen gaat scannen. en wat jagermeister1 zij kan ook enorm helpen.
Cyber-D zei dat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 19:12
wel dat virusscanner aardig wat resources vragen is niet verwonerlijk, alleen lijkt het wel alsof je geen virusscanner kan draaien op een 400 Mhz, volgens sommige van jullie.
Das boel, ik draaide hem op mijn cyrix 200 met 32ram zonder probs.

Maar wat de TopicStarter bedoelde is denk ik heel wat anders, zijn systeem is niet vooruit te branden, dat lijkt me eerder een conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

McAfee heeft de mogelijkheid om alle files te scannen of default files, dit scheelt ook heel veel scanwerk. Ik zou de autoscan op default zetten en de handmatige op all types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Fidai schreef op 26 June 2003 @ 14:16:
En het ergste virus is.........EEN VIRUSSCANNER !!! Dat is mijn mening dan. Voor mensen die niet zo goed met de computer overweg kunnen is een virusscanner wel makkelijk. Maar voor de mensen die hotmail gebruiken en geen gekke .exe / .vbs / .weetikveel bestanden downloaden is het alleen maar heel irritant. De meeste virussen doen minder kwaad dan die gekke virusscanners.
Beetje onzin dit. :| Het is een eindeloze discussie, i know, maar ik moet hier gewoon ff op reageren. Hoe weet jij of je virussen/trojans op je comp hebt of niet?! Als je met bv outlook express werkt is het best verstandig om bv NAV2003 te hebben draaien, ook al ben je nog zo goed met computers. En eh, die autoprotect hoeft voor mij niet, daar wordt je comp best langzaam van. Maar emails scannen is wat mij betreft zeer belangrijk, omdat daar eigenlijk alle virussen vandaan komen. En als je iets verdachts download, kun je dat bestand altijd handmatig nog even scannen. Maar dan moet je wel een virusscanner hebben geïnstalleerd ;)
Pagina: 1