Sluiten van topics vertragen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan er niet iets gemaakt worden waardoor je een reactie die je begon te typen toen een topic nog geopend was toch nog mag plaatsen ook al is het topic ondertussen gesloten?
Ik wordt namenlijk strontziek van topics die gesloten worden terwijl ik een uitgebreide en goed onderbouwde reply zit te typen. Als je dan klaar bent krijg je to horen dat er in dat topic inmiddels niet meer gepost mag worden :(

Ik doe wel eens onderzoek om te controleren of ik wel de waarheid spreek en om dingen die ik zelf niet zeker wist op te zoeken om volledig te kunnen zijn waardoor het schrijven van een reply wel eens een half uurtje kan duren. Eénregelige replies schrijf ik zelfden en ik ben al gauw een minuut of 5 bezig met een goede reply. Bovendien gaat mijn voorkeur uit naar topic waar nog niet 50 andere replies zijn gegeven maar waar iemand nog zit te wachten op een antwoord.
Het overkomt me echter steeds vaker dat terwijl ik bezig ben het topic wordt gesloten om in mijn ogen onzinnige redenen. Met als gevolg dat ik al dat werk voor niets heb zitten doen. Zo worden zinnige replies wel ernstig ontmoedigd, moet ik dan maar halve reacties van 1 regel gaan geven?

Natuurlijk zijn de nieuwe topics een risicogroep, maar als iemand een zinnige vraag stelt, dan wil ik die wel beantwoorden. Het is dan behoorlijk frustrerend als er ondertussen weer een modje langskomt met de melding "dat wordt <link>hier</link> ook al besproken, dit topic gaat dicht" en dat soort opmerkingen. Weer 30 regels reply de recyclebin in :(

Ik vindt het belachelijk dat je geen topic mag voeren over iets waar een ook al een ander topic over bestaat. Natuurlijk moet iemand eerst even de search gebruiken en de faq lezen, maar als iemand met een non-staandaard vraag komt dan vind ik het onzin om iemand dat maar uit te laten zoeken in een topic van 300 replies waar een gerelateerd onderwerp mogelijk besproken wordt. X-duizend subscribers en over elk onderwerp mag maar 1 topic bestaan?

Als dit nou eens af een toe een keertje voorkwam dan kan ik daar nog we mee leven, maar momenteel gebeurt het weer dagelijks. Topics worden gewoon veel te snel afgedaan als "daar hebben we het al eens over gehad". Topics sluiten doe je in mijn oagen wanneer er sprake is van echt domme dingen, illegale dingen oid. Een slotje is een strafmaatregel, maar ik vind het weer te veel misbruikt worden door modjes om snel even iemand af te kappen terwijl het best een zinnige discussie had kunnen worden. Al was het maar dat iemand even snel een antwoord had kunnen geven op een specifiek probleem in plaats van dat de topicstarter heel de materie in moet duiken.
Zolang iemand het aantrekkelijk vindt om een antwoord te geven, dan sta je dat toch toe? ook al had zo iemand zijn antwoord zelf lang en breed kunen vinden in de eerste regel van de faq? Als het echt zo'n domme vraag is neemt toch niemand de moeite om hem te beantwoorden.
(ook gaat de kwaliteit van de search hard achteruit door al die topics die afgekapt worden voordat er een antwoord gegeven kan worden. In plaats van 20 antwoorden voor jouw probleem kom je nu 20 afgekapte topics tegen over wat jij zoekt en 1 gigantisch groot topic met voornamelijk onzin-reacties waar je jouw antwoord maar in moet zien terug te vinden)

Maar.... Om er even een feature-request van te maken (naast een mogelijke opfriscursus voor modjes waar slotjes ook al weer voor zijn):
Zou er bijvoorbeeld een (tijd-)code meegegeven kunnen worden in het reactie-formulier die de gebruiker in staat stelt een reactie te geven ook al is het topic ondertussen gesloten? Zodat men een reactie nog mag posten in een inmiddels gesloten topic mits aan die reactie begonnen was toen het topic nog open was. Of er zou een tabel bijgehouden kunnen worden met wie welk reactieformulier heeft geopend en die mensen dan ook laten posten.
Een andere optie is om 'tijdslotjes' te maken, slotjes die na 15 minuten actief worden. Dan kan een modje aangeven het topic te willen sluiten maar heb je nog 15 minuten om je reply te typen. Of beter nog, haal zodra een topic gesloten wordt de reply-mogelijkheden weg, maar accepteer nog wel 15 minuten lang replies van degenen die al een reply-formulier open hadden. Het idee lijkt me duidelijk, de uitwerking kunnen jullie vast zelf wel verzinnen.

Als je een topic wil sluiten, sluit het dan, maar laat degenen die al bezig zijn met een reactie aub even hun zin afmaken.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het hier dus echt helemaal mee eens, vrees alleen dat zoiets niet te realiseren valt, het is al in meerdere topics naar boven gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Een andere optie is om 'tijdslotjes' te maken, slotjes die na 15 minuten actief worden. Dan kan een modje aangeven het topic te willen sluiten maar heb je nog 15 minuten om je reply te typen.
Dat absoluut niet, weet je hoeveel rotzooi men weet te typen binnen 15 minuten in een 'slecht' topic.... :/

Daarnaast is de multithreading support van PHP niet subliem voor zover ik weet en lijkt een delayed procedure me waar dan ook dus moeilijk te realiseren.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Uhm, nee, ik zie het niet zitten.
Sorry voor mijn korte antwoord want ik snap je frustratie (en die van andere users), maar dicht == dicht. Als we daar timers etc. op gaan zetten kost dat a) veel (te veel) ontwikkeltijd, b) performance en c) onderhoud + uitleg.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

RolandWitvoet schreef op 26 juni 2003 @ 13:15:
Kan er niet iets gemaakt worden waardoor je een reactie die je begon te typen toen een topic nog geopend was toch nog mag plaatsen ook al is het topic ondertussen gesloten?
Ik wordt namenlijk strontziek van topics die gesloten worden terwijl ik een uitgebreide en goed onderbouwde reply zit te typen. Als je dan klaar bent krijg je to horen dat er in dat topic inmiddels niet meer gepost mag worden :(
Als het echt een hele mooie reply is, kun je het modje in kwestie ICQ'en, en hij kan dan beslissen om het topic heel even open te gooien, waardoor jij je reactie alsnog kunt posten..

Om mensen toe te staan in 15 minuten na een slotje te posten, werkt alleen maar mogelijk misbruik in de hand.
Soms gaan topic compleet de verkeerde kant uit, en moet een modje dus met slotjes gaan smijten. Als je dan mensen toestaat om nog 15 minuten 'feest te vieren', wordt het alleen maar een grotere rotzooi.
Waarbij ik dan maar even aan het feit voorbij ga, dat een slotje niet voor niks op een topic gedaan wordt ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copy/Paste voordat je post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

curry684 schreef op 26 June 2003 @ 13:26:
Daarnaast is de multithreading support van PHP niet subliem voor zover ik weet en lijkt een delayed procedure me waar dan ook dus moeilijk te realiseren.
Een extra veld in de database zetten, waarin de tijd dat een topic gesloten dient te worden, dan kun je zo'n functie wel inelkaar zetten lijkt me. Maar het nut ontgaat mij op dit moment totaal :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

DUX

blijft ook nu voor Oranje

En met een timer loop je tegen hetzelfde probleem aan. Mensen die een iets langer verhaal hebben dan ze kunnen tikken in 15 minuten (door onderzoek of dyslectie) krijgen dan ook de melding dat ze te laat zijn (en doen wellicht hun beklag erover :) ).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

BoAC

Memento mori

curry684 schreef op 26 June 2003 @ 13:26:
[...]

Snap ik niet?? :?
Wat heeft multithreading nu weer te maken met een tijdsindex die je mee geeft aan een formulier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
moto-moi schreef op 26 June 2003 @ 13:29:
[...]
Als het echt een hele mooie reply is, kun je het modje in kwestie ICQ'en, en hij kan dan beslissen om het topic heel even open te gooien, waardoor jij je reactie alsnog kunt posten..
Helaas ben je je reply kwijt zodra je op submit klikt. Als je vanaf de foutmelding terugsurft krijg je weer een maagdelijk wit formulier.
Je kunt hem inderdaad eerst copy/pasten, maar daar denk ik altijd te laat aan :'(
(ik ken ook forums die bij de foutmeldingen ook het verhaal even herhalen zodat je toch nog kune copy/pasten, maar dat is een ander verhaal.)

Ik besteed nu al veel te veel tijd aan GoT, als ik ook nog telkens modjes moet gaan vragen om topics weer open te gooien, dan wordt het helemaal een dagtaak. Voor een enkele keer is het geen probleem, maar als dit vaker voorkomt wordt mij te omslachtig.

Voorlopig ben nog ik even ontmoedigd om nog een grote reply te posten maar dat trekt vast wel weer bij...

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Helaas ben je je reply kwijt zodra je op submit klikt. Als je vanaf de foutmelding terugsurft krijg je weer een maagdelijk wit formulier.
Gelukkig hebben goede browsers als IE5 en 6 hier geen last van en krijg je daar wel de ingevulde data terug als je op 'Back' drukt. :)

Verder zetten we inderdaad niet voor niets sloten op topics. Wellicht kun je beter wat tijd steken in het lezen van de policies zodat je weet wanneer wij het een slecht topic gaan vinden, en als je dat weet mag je er niet eens in posten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik had het onder IE 5 en 6 ook altijd hoor, dat je het bericht kreeg: "User not allowed to post message", druk je op backspace, en dan was je je bericht kwijt. Vrij frustrerend. En toen ben ik maar mod geworden :+.

Als jij een lange reply hebt getypt, je bent er heel trots op, veel tijd gekost, je drukt op "Bekijk bericht" en je krijgt deze foutmelding, dan ben je inderdaad je tekst kwijt. Enige dat ik kan aanraden is om het te kopieren voordat je er iets mee doet, zeker als je weet dat het topic waarschijnlijk geen lang leven is beschoren. Dingen om dit tegen te gaan wordt lastig en in Lieve Adjes zijn ook al redelijk wat discussies hier over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Compubiter schreef op 26 June 2003 @ 17:55:
Ik had het onder IE 5 en 6 ook altijd hoor, dat je het bericht kreeg: "User not allowed to post message", druk je op backspace, en dan was je je bericht kwijt. Vrij frustrerend. En toen ben ik maar mod geworden :+.
Ik word altijd boos als k*tmods nog in een topic typen nadat ik er een hangslot op heb gezet :Y)
Als jij een lange reply hebt getypt, je bent er heel trots op, veel tijd gekost, je drukt op "Bekijk bericht" en je krijgt deze foutmelding, dan ben je inderdaad je tekst kwijt. Enige dat ik kan aanraden is om het te kopieren voordat je er iets mee doet, zeker als je weet dat het topic waarschijnlijk geen lang leven is beschoren. Dingen om dit tegen te gaan wordt lastig en in Lieve Adjes zijn ook al redelijk wat discussies hier over geweest.
Ik kan idd geen enkele manier bedenken om een idiot-proof after-post feature te bouwen. Ik zie het geemmer al voor me met dat er een warez-request gepost wordt, de mod gelukkig binnen 30 seconden er een slot op heeft, en er vervolgens over een kwartier verspreid nog URL's en ED2K's binnengedruppeld komt waar je 'm kunt downloaden..... die de mods vervolgens niet deleten 'omdat het topic tenslotte al op slot zat'.

Slot is slot, we (ik iig) kijken het topic na zodra we op de sluitknop rammen, en daarna is het afgehandeld. Sloten een kwartier moeten volgen zijn we per dag dubbel zoveel tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

moto-moi schreef op 26 June 2003 @ 13:29:
[...]

Om mensen toe te staan in 15 minuten na een slotje te posten, werkt alleen maar mogelijk misbruik in de hand.
Soms gaan topic compleet de verkeerde kant uit, en moet een modje dus met slotjes gaan smijten. Als je dan mensen toestaat om nog 15 minuten 'feest te vieren', wordt het alleen maar een grotere rotzooi.
Waarbij ik dan maar even aan het feit voorbij ga, dat een slotje niet voor niks op een topic gedaan wordt ;)
En dat doen ze dus echt niet he. Toen ik dat een keer aan mod 'x' vroeg kreeg ik dit als antwoord:
Euh ik heb dus niet het idee dat hij heeft gesearched .. Dat sloeg dus louter op het zinnetje "Heb je überhaupt wel gesearched eer je dit topic opende .. ?? "

/afgehandeld
Mod meldt hier iets fout, maar als ik aan hem vraag of ie het wil verbeteren moet ie maar zoeken :?

[rml][ PM][ K7T Pro]Duron wel of niet?[/rml]

*neemt aan dat dat topic alleen voor mods toegankelijk is?

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 27-06-2003 00:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:30
[doorzeurmodes]
is het niet mogelijk om te registreren wanneer de user begint met zijn/haar reply en als deze onder de sluitingstijd ligt de reply nog WEL gewoon geplaatst mag worden
[/doorzeurmodes]

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan blijf je hetzelfde houden met het aanbieden van warez en andere rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Helmet schreef op 27 June 2003 @ 01:00:
[doorzeurmodes]
is het niet mogelijk om te registreren wanneer de user begint met zijn/haar reply en als deze onder de sluitingstijd ligt de reply nog WEL gewoon geplaatst mag worden
[/doorzeurmodes]
curry684 in "Sluiten van topics vertragen". Topics gaan echt niet voor nop op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Compubiter schreef op 26 juni 2003 @ 17:55:
Ik had het onder IE 5 en 6 ook altijd hoor, dat je het bericht kreeg: "User not allowed to post message", druk je op backspace, en dan was je je bericht kwijt. Vrij frustrerend. En toen ben ik maar mod geworden.
Ik heb hier wel een ander voorstel voor. Het zou mooi zijn als je onder dit bericht "User not allowed to post message" een preview krijgt van je getypte reactie (en liefst nog een veld met bericht+UBB code eronder).
Dan ben je in ieder geval je bericht niet kwijt en kun je indien nodig een moderator vragen om de reactie (in UBB dus) alsnog te mogen posten.
chem, ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

dual-zip schreef op 27 juni 2003 @ 00:58:
[...]
En dat doen ze dus echt niet he. Toen ik dat een keer aan mod 'x' vroeg kreeg ik dit als antwoord:
Sja ik doe d'r niet moeilijk over en de rest van de /14 mods ook niet. SM'tje is echter niet de meest praktische plek om het te vragen door de 'trage' natuur ervan. Vraag het via MSN/IRC/ICQ en je krijgt meestal wel 5 seconden opening om nog wat nuttigs toe te voegen.

Gesloten SM'tjes zijn alleen leesbaar door mensen met modrechten in SM, oftewel alleen GoT-(lite)-moderators, en de topicstarter zelf. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op de "no post allowed anymore"-pagina een mogelijkheid om een reply dan maar te nomineren alsnog geplaatst te worden? Dan heb ik iig de voldoending dat mijn bericht verzonden is en kunnen de mods later op hun gemak kijken of ze de post alsnog willen toestaan, als was het maar om de searchresults te verbeteren.
Ik wil ook wel elke keer apart mods gaan vragen een topic weer even te openen, maar dat kost mij en de mods vel meer tijd. Net als bij e-mail heb je in één oogopslag wel door wat spam is en wat niet.

(of gooi topics die echt zwaar onder de maat/illegaal zijn helemaal weg (desnoods na een dag dan kunnen ze nog als voorbeeld hoe het niet moet dienen) zodat ze ook uit de zoekresultaten verdwijnen. Topics locken maar toch laten staan lijkt me alleen nuttig wanneer het topic nog nuttig is, maar dat is weer een compleet ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

RolandWitvoet schreef op 27 juni 2003 @ 01:21:
(of gooi topics die echt zwaar onder de maat/illegaal zijn helemaal weg (desnoods na een dag dan kunnen ze nog als voorbeeld hoe het niet moet dienen) zodat ze ook uit de zoekresultaten verdwijnen. Topics locken maar toch laten staan lijkt me alleen nuttig wanneer het topic nog nuttig is, maar dat is weer een compleet ander verhaal)
Je zou eens moeten zien hoeveel topics er per dag in de TrashCan verdwijnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
curry684 schreef op 27 juni 2003 @ 01:25:
[...]
Je zou eens moeten zien hoeveel topics er per dag in de TrashCan verdwijnen :'(
Kunnen dat er minder worden als zinnige replies (die al in de pen zaten) toch nog net worden toegelaten? ;)
(ik ben erg aan het zoeken, ik weet het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Policy is dat echt foute troep (warez/p0rn/racisme/etc.) in de TrashCan verdwijnen als het topic echt niet meer op te poetsen is, anders editen/nuken we de aanstootgevende posts en gaan ze op slot. Je bent idd aan het zoeken want hoe dan ook: een slot op een topic houdt in dat de inhoud van dat topic niet gewenst is op GoT of in het betreffende subforum. Hoe goed je reactie ook zou zijn, dat verandert die status van het topic als geheel niet, en is dus per definitie een overbodige toevoeging. (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Dus als een mod vindt dat het op slot moet dan is het terecht en daar valt niets aan te veranderen? twijfelgevallen bestaan niet?
Ik proef dat de een paar mensen er best wel wat in zouden zien maar er ook een aantal fel tegen zijn. Nou ja, jammer dan, maar ik mocht het toch wel vragen?
Misschien moet ik hier dan maar de conclusie uit trekken dat de modjes van GoT niet dezelfde mening hebben als ik en gezien het aantal keren dat ik dit probleem tegenkom maar gewoon de conclusie trekken dat GoT niets voor mij is.
Ik houd het wel t.net, daar vind ik de sfeer een stuk relaxter zonder die politieagenten die lopen te bazen wat wel en niet mag. Maar goed, dat Curry en ik nooit vriendjes zullen worden was jaren geleden al duidelijk ;)
[Curry: en op barpraat natuurlijk, daar is al 4 jaar geen enkel slotje gebruikt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48

LauPro

Prof Mierenneuke®

RolandWitvoet: Topics die net beginnen daar moet je gewoon mee oppassen. Het kan misschien wel dat jij een zinnige reply geeft, alleen dat topic gaat niet voor niks op slot. En daarmee bedoel ik dat jouw antwoord waarschijnlijk al is gegeven (is het verleden). Hiermee krijg je dus dubbele data in de database en dat is ook niet bevordelijk ;).

Kan je is een voorbeeld geven waarin in jouw ogen jouw reply zinnig geweest zou zijn?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar 1 goed voorbeeld geven, en in dat geval is een toevoeging verzoeken via SeM/ICQ/Mail net zo handig:

Windows 3.11, de nostalgie en de vraag
[rml][ WOS] Windows 3.11, de nostalgie [ gaarne toevoeging][/rml] (de SeM melding voor diegene met acces)

Vertraging van replies na een slotje is imo niet haalbaar/practisch en zorgt alleen maar voor meer onnodige coding/load terwijl gebruik maken van profielinfo net zo handig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
[rml][ PHP] Div layers[/rml]
Volgens mij had ik geluk dat hij nog open was.. al dat gezeur over "hier niet groeten" en "Dit is wel heeeeel erg basic". Waarschijnlijk had de topicstarter het met een paar dagen ook wel gevonden in "het grote CSS topic deel 5" of de "alles wat je zou kunnen willen vragen en veel meer"-CSS-faq, maar volgens mij was hij best blij met mijn antwoord op zijn specifieke vraag. Als het topic open blijft komt er misschien nog wel iemand langs die wat ik niet kon verklaren wel kan verklaren (misschien ook niet), misschien is een modje hem voor met "antwoord gegeven, topic kan dicht".

IDE kabels 80 draads rounden veilig ?
Na mijn vraag werd hij "dit is toch al vaker langsgekomen?" gesloten. Dus ben ik dit [rml][ theorie] Ata66+ kabels rounden[/rml] maar begonnen omdat ik toch echt van mening was dat dit nog niet eerder was besproken (ja, ik had de search gebruikt ;) )

denk denk... welk topic was ook al weer de directe aanleiding voor mijn request?
hmmm volgens de search is het laatste gesloten topic van 20-6-2003 :?
nee, ik kan me niet meer herinneren waar het over ging. Enkel nog dat ik kort daarvoor een post had gedaan op een ander forum waarvoor ik zelfss speciaal geregged had. Over iemand die een een peer2peer netwerk packets wilde sturen naar meerdere personen tegelijk. Daar kan en wilde ik wel wat over vertellen. Ik een heel verhaal getypt over wat multicating is en wat de voors en tegens zijn, waarom het niet gebruikt wordt en wat de toekomst er van mogelijk is, was er ondertussen een modje langsgekomen met "wat jij bedoeld heet multicasting, daar is genoeg over te vinden met google" +slotje. Een even later dus weer zoiets op GoT.
Damn... dat ik nou niet meer weet waarover dat ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

RolandWitvoet schreef op 28 June 2003 @ 05:51:
[rml][ PHP] Div layers[/rml]
Volgens mij had ik geluk dat hij nog open was....
Dat topic heeft geen reden om dicht te gaan imo (nog niet teminste). Geen goed voorbeeld :P.
IDE kabels 80 draads rounden veilig ?
Na mijn vraag werd hij "dit is toch al vaker langsgekomen?" gesloten. Dus ben ik dit [rml][ theorie] Ata66+ kabels rounden[/rml] maar begonnen omdat ik toch echt van mening was dat dit nog niet eerder was besproken (ja, ik had de search gebruikt ;) )
Zal wel aan mij liggen maar: http://search.gathering.t...-XF6-XF63-XF7-XF8-XF9---A

Lijkt me toch wel genoeg antwoorden?
.. hmmm volgens de search is het laatste gesloten topic van 20-6-2003 :? ..
De search is niet 100% up-to-date, hij wordt offline bijgewerkt voor zover ik weet, had je kunnen vinden met de search ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje slechte voorbeelden, RolandWitvoet.

In beiden gevallen kun je nl. gewoon de user bereiken via 1 van manieren in hun profiel Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

RolandWitvoet schreef op 28 June 2003 @ 03:12:
Dus als een mod vindt dat het op slot moet dan is het terecht en daar valt niets aan te veranderen? twijfelgevallen bestaan niet?
Onzin. Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! en in het uiterste geval http://bemiddelaar.tweakers.net

Ik heb al genoeg topics heropend of tijdelijk heropend op verzoek om een laatste post te kunnen toevoegen. Dat heet 'spreek de mod aan met ICQ/mail/IRC/MSN'.
Ik proef dat de een paar mensen er best wel wat in zouden zien maar er ook een aantal fel tegen zijn. Nou ja, jammer dan, maar ik mocht het toch wel vragen?
Tuurlijk mag je het vragen, er is toch niemand die je afflamed of zo wegens een stomme vraag of zo :?

Punt is: crew is tegen. Dat heeft wellicht iets van doen met dat ik 10 slotjes per dag zie en de meeste users nog geen 1 per week. De mods weten om de een of andere reden wat voor troep er hier zoal aan topics geopend wordt. :z
Misschien moet ik hier dan maar de conclusie uit trekken dat de modjes van GoT niet dezelfde mening hebben als ik en gezien het aantal keren dat ik dit probleem tegenkom maar gewoon de conclusie trekken dat GoT niets voor mij is.
Beetje onzinnige stelling. Ik wil je uitdagen een forum met 20000 actieve gebruikers te runnen zonder een actieve modforce erachter die strak een beleid hanteert en strak alle foute topics dichtflikkert. De sfeer is al stukken beter sinds er net zo hard opgetreden wordt tegen 'UTFS' en 'RTFM' roepen als zo'n topic zelf openen, houdt gelukkig nog maar weinig sfeerverpestende flamewars over.
Ik houd het wel t.net, daar vind ik de sfeer een stuk relaxter zonder die politieagenten die lopen te bazen wat wel en niet mag. Maar goed, dat Curry en ik nooit vriendjes zullen worden was jaren geleden al duidelijk ;)
Beetje fout om hier op de man af te gaan (sowieso kom je me niet snel tegen met jouw P&W-postcount). Ik ben zelf ondertussen al 2 jaar of zo opgehouden met op de Frontpage te posten omdat imho het user-moderated systeem voor geen hol werkt. Als je ziet wat daar ongestraft voor een onzin gepost mag worden iedere dag :X

En belangrijk verschil is dat je op t.net alleen maar kunt reageren op dingen die door de nieuwsposters als fatsoenlijke topics gezien worden, waardoor de topics redelijk per definitie 'van kwaliteit' zijn. Vergelijk dit met een willekeurig topic in de TrashCan:
Voor alle games, mp3's en andere talks...... ga je snel naar www.censuur.com/forum
( Registreer je ff anders kun je de topics niet zien.... )

www.censuur.com/forum
Tja :/
[Curry: en op barpraat natuurlijk, daar is al 4 jaar geen enkel slotje gebruikt]
Goh ja een mailinglist met 20 actieve mensen die mekaar allemaal irl kennen en een betaald verenigingslidmaatschap nodig om te kunnen subscriben. Had ik niet verwacht dat daar minder moderatie nodig zou zijn dan op een publiek forum met 80000 users waar iedere debiel die z'n pr0nsite wil promoten een topic kan openen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Ik denk dat deze discussie beter tot z'n recht komt in LA.

Mocht er iets concreets uitkomen dan zien ik hem wel weer in /52 verschijnen :Y)

move bug -> la

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Predator

Suffers from split brain

dual-zip schreef op 27 June 2003 @ 00:58:

[...]

Mod meldt hier iets fout, maar als ik aan hem vraag of ie het wil verbeteren moet ie maar zoeken :?

Wel even goed lezen.

Hij meldt immers helemaal niets verkeerd. Jij hebt alleen z'n post verkeerd
begrepen en dat legt hij dan ook aan jou uit in de bovenstaande link. :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

LauPro schreef op 28 June 2003 @ 03:24:
RolandWitvoet: Topics die net beginnen daar moet je gewoon mee oppassen. Het kan misschien wel dat jij een zinnige reply geeft, alleen dat topic gaat niet voor niks op slot. En daarmee bedoel ik dat jouw antwoord waarschijnlijk al is gegeven (is het verleden). Hiermee krijg je dus dubbele data in de database en dat is ook niet bevordelijk ;).

Kan je is een voorbeeld geven waarin in jouw ogen jouw reply zinnig geweest zou zijn?
Eigenlijk hoeft een topic alleen maar op slot als er warez, pron, vraag al eerder gesteld ed. erin gepost wordt. Users die geen zinnige reply geven dienen gelijk een 24 uur ban te krijgen, het klinkt hard maar misschien dat het de enigste manier is dat onzinnige reply's voorkomen worden. Als iemand niet eens is met een topic zit er boven een speciale knop om het te raporteren of ze kunnen in schop een modje een topic openen.

Helaas zie je ook nog wel eens topics gesloten worden, omdat mensen offtopic, niet aan de policy houden ed. alleen hier tref je de topic starter mee niet iemand die zich niet gedraagt gewoon 24 uurs ban en die steedts zwaarder maken, dus 1ste overtreding 24 uur, 2de 48 uur, 3de 7 dagen daarna per. ban. Je ruimt op die manier wel op het zal voor de modjes de eerste weken zwaar zijn maar daarna heb je niet meer zoveel last.

Bij registratie gewoon de mensen 24 uur laten wachten voordat ze kunnen posten zo voorkom je een helpdesk mogelijkheden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

we_are_borg schreef op 28 juni 2003 @ 15:02:

Helaas zie je ook nog wel eens topics gesloten worden, omdat mensen offtopic, niet aan de policy houden ed. alleen hier tref je de topic starter mee niet iemand die zich niet gedraagt gewoon 24 uurs ban en die steedts zwaarder maken, dus 1ste overtreding 24 uur, 2de 48 uur, 3de 7 dagen daarna per. ban. Je ruimt op die manier wel op het zal voor de modjes de eerste weken zwaar zijn maar daarna heb je niet meer zoveel last.

Bij registratie gewoon de mensen 24 uur laten wachten voordat ze kunnen posten zo voorkom je een helpdesk mogelijkheden.
tuurlijk, maar zo zorg je voor veel extra werk voor het b-team :D
en maak van dat posten maar topic starten mocht dit ooit ingevoerd gaan worden (wat ik niet hoop btw) aangezien veel users hier komen omdat ze willen reageren op een topic ;)

meteen bannen is ook wel erg ver. Waarom niet een PM om te beginnen, zou een stuk vriendelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Erkens schreef op 28 June 2003 @ 15:43:
[...]

tuurlijk, maar zo zorg je voor veel extra werk voor het b-team :D
en maak van dat posten maar topic starten mocht dit ooit ingevoerd gaan worden (wat ik niet hoop btw) aangezien veel users hier komen omdat ze willen reageren op een topic ;)

meteen bannen is ook wel erg ver. Waarom niet een PM om te beginnen, zou een stuk vriendelijker zijn.
Ja dat zeg ik modjes krijgen het drukker maar dat zal na een tijd wel minder worden. Waarom geen PM bij overtreding van warez, porn, topic verzieken, het staat allemaal in de FAQ je mag aannemen dat users het e.e.a. begrijpen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Welke "ze" :?

Eén ervaring is niet representatief hoor. Anders kan ik makkelijk zeggen dat "ze" het dus echt wel doen, omdat na een mailtje van mij aan een mod wel degelijk mijn aanvullende info alsnog in een gesloten topic werd gepost. En dus ook als 'nieuwe' post, zodat het topic weer bovenaan de act. topiclijst kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Laatst online: 18-09 15:06

Dreamer

Foutje

Maar kan je niet doen dat als iemand al een reply aan het typen is dat hij die nog mag posten?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

we_are_borg schreef op 28 June 2003 @ 19:35:
[...]

Ja dat zeg ik modjes krijgen het drukker maar dat zal na een tijd wel minder worden. Waarom geen PM bij overtreding van warez, porn, topic verzieken, het staat allemaal in de FAQ je mag aannemen dat users het e.e.a. begrijpen.
mja, als je mag aannemen dat users de policy lezen/begrijpen dan was alles perfect @ GoT.
Vergeet niet dat als je een policy gaat wijzigen dat het best heel erg lang duurt voordat alle "huidige" users er van op de hoogte zijn (neem alleen dat HK verhaal maar :X)
Ik vind persoonlijk een (temp)ban erg zwaar voor een post in een "slecht topic"
dreamer schreef op 28 June 2003 @ 20:58:
Maar kan je niet doen dat als iemand al een reply aan het typen is dat hij die nog mag posten?
hoe weet je dat iemand een reply aan het typen is?
Daarnaast als je een echte aanvullig hebt (op een gesloten draad) kan je gewoon een mod benaderen op welke manier dan ook en die wil het er dan best wel bijzetten/even de draad openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Erkens schreef op 28 June 2003 @ 21:09:
[...]

mja, als je mag aannemen dat users de policy lezen/begrijpen dan was alles perfect @ GoT.
Vergeet niet dat als je een policy gaat wijzigen dat het best heel erg lang duurt voordat alle "huidige" users er van op de hoogte zijn (neem alleen dat HK verhaal maar :X)
Ik vind persoonlijk een (temp)ban erg zwaar voor een post in een "slecht topic"

[...]

hoe weet je dat iemand een reply aan het typen is?
Daarnaast als je een echte aanvullig hebt (op een gesloten draad) kan je gewoon een mod benaderen op welke manier dan ook en die wil het er dan best wel bijzetten/even de draad openen.
Het is misschien een zwaar middel maar als mensen ergens mee weg komen dan blijven ze er mee door gaan. Als je de eerste 3 a 4 maanden zeer zwaar straft dan zal het wel zeer snel afzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

we_are_borg schreef op 28 June 2003 @ 21:48:
[...]

Het is misschien een zwaar middel maar als mensen ergens mee weg komen dan blijven ze er mee door gaan. Als je de eerste 3 a 4 maanden zeer zwaar straft dan zal het wel zeer snel afzakken.
ja omdat er dan geen users meer zijn :X

Ik denk dat als een mod zo'n topic voorziet van een mooie hanger, en die users er even op aanspreken (in die sluitpost) en wat notes zetten.
En bij herhaaling een PM ofzo, dat is veel effectiefer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Lees de draad voor je blaat ;)

Vooral curry684 in "Sluiten van topics vertragen" en curry684 in "Sluiten van topics vertragen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Erkens schreef op 28 June 2003 @ 21:59:
[...]

ja omdat er dan geen users meer zijn :X

Ik denk dat als een mod zo'n topic voorziet van een mooie hanger, en die users er even op aanspreken (in die sluitpost) en wat notes zetten.
En bij herhaaling een PM ofzo, dat is veel effectiefer ;)
Dat is het nu net je ziet steedts meer gebeuren dat een topic gesloten wordt omdat sommige niet kunnen gedragen, hiermee pak je iedereen en niet alleen degene die fout was. Je kan wel notes blijven geven maar dan krijg je dat ze ineens worden gebanned, dit voorkom je dus door een 24 uurs ban te geven en bij herhaling langer.
Je begrijp natuurlijk wel dat als je iemand niet straft hij/zij gewoon door gaat. Het is streng maar het moet maar een keer over zijn. Het zelfde met zinloze reply's gewoon harder aanpakken, het klinkt misschien streng maar het zal wel snel vruchten afwerpen.
Ook dien je sneller topics aan te pakken in LA als je topic gesloten is dan is het tegen woordig standaard om te klagen in LA, terwijl in de sticky staat email naar modje die topic gesloten heeft. Bij zo topic in LA gelijk slotje en een 24 uurs ban waar hij allleen maar de FAQ en sticky's kan raad plegen, heeft hij mooi de tijd om te lezen wat hij heeft fout gedaan.

Het is in het begin een hoop werk voor een modje maar na een paar maanden werp het wel ze vruchten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Dat was in het begin het hele topic. Inmiddels zijn we afgedwaald van een feature-request naar iets dat volgens sommigen thuishoort in "lieve adjes". (moet dat eigenlijk niet "lieve modjes" zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

RolandWitvoet schreef op 29 June 2003 @ 02:46:
[...]

Dat was in het begin het hele topic. Inmiddels zijn we afgedwaald van een feature-request naar iets dat volgens sommigen thuishoort in "lieve adjes". (moet dat eigenlijk niet "lieve modjes" zijn?)
Je heb gelijk we zijn aan het afdwalen.

De feature die de TS voorstelt kan volgens mij gemaakt worden, alleen zal de server load enorm hog worden om alles bij te houden. Dus dit is geen oplossing en ook om misverstanden te voorkomen is het geen oplossing.

Er werd voorgestelt om als je niet meer mag posten een waarschuwing kwam met daaronder je posting die je probeerd te doen. IE heeft namelijk als je op de back button drukt een handje er van de inhoud te wissen. Dit kan opgevagen worden door idd de foutpagina te laten zien met daaronder het geen wat je geschrijven heb. Het voordeel is dat je dan copy paste kan doen. Dit moet dan wel met UBB code zijn.
Ik neem aan dat dit niet zoveel werk inhoud voor de makers van de forum software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

we_are_borg schreef op 29 June 2003 @ 03:09:
De feature die de TS voorstelt kan volgens mij gemaakt worden, alleen zal de server load enorm hog worden om alles bij te houden. Dus dit is geen oplossing en ook om misverstanden te voorkomen is het geen oplossing.
Dit is geen reden, op de frontpage worden de pagina's om de 5 minuten aangemaakt, waarom zou je niet zo'n dergelijke functie op het forum kunnen gebruiken? Het is gewoon een extra script dat ernaast draait die dat even checkt, en als je dat doet om de 5 minuten verwacht ik echt niet veel load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik begrijp het probleem van TS maar al te goed. Menig uitgebreide reply van mij komt onverbiddelijk tegen een 'cannot create message' aan omdat het topic er al niet meer is danwel gesloten is. Dat is vaak wel wat wrang, maar de reden om het topic te sluiten is vaak ook duidelijker dan ooit. Ik beschouw het dan ook maar als risico van het (wannabee-mod) vak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

we_are_borg schreef op 29 juni 2003 @ 00:02:
Dat is het nu net je ziet steedts meer gebeuren dat een topic gesloten wordt omdat sommige niet kunnen gedragen, hiermee pak je iedereen en niet alleen degene die fout was. Je kan wel notes blijven geven maar dan krijg je dat ze ineens worden gebanned, dit voorkom je dus door een 24 uurs ban te geven en bij herhaling langer.

Je begrijp natuurlijk wel dat als je iemand niet straft hij/zij gewoon door gaat. Het is streng maar het moet maar een keer over zijn. Het zelfde met zinloze reply's gewoon harder aanpakken, het klinkt misschien streng maar het zal wel snel vruchten afwerpen.
Met straffen los je niets op, kloontje is zo aangemaakt ;)
Waarschuwingen evenmin, maar gewoon een user zeggen hoe het er hier aan toe gaat en waarom dat gedrag ongewenst is, en dat gewoon normaal uitleggen zou veel meer effect hebben.
Als die "users" toch door blijven gaan heb je er uiteraard niets aan, maar een ban werkt niet. Immers de register knop is binnen handbereik ;)
Ook dien je sneller topics aan te pakken in LA als je topic gesloten is dan is het tegen woordig standaard om te klagen in LA, terwijl in de sticky staat email naar modje die topic gesloten heeft. Bij zo topic in LA gelijk slotje en een 24 uurs ban waar hij allleen maar de FAQ en sticky's kan raad plegen, heeft hij mooi de tijd om te lezen wat hij heeft fout gedaan.
Als ze zo'n topic in LA openen, dan sluit een modje dat draadje (uiteraard) en geeft dan gewoon even aan waarom dat niet de bedoeling is en waarom er gemaild moet worden. (zoals al gedaan wordt)
Echter ook hier zijn er van die users die meteen met die faq lopen te strooien, en dat is dus ook niet gewenst, kortom volgens jou mogen we iedereen bannen :Y)
Het is in het begin een hoop werk voor een modje maar na een paar maanden werp het wel ze vruchten af.
yup, een leeg forum, en dus geen "slechte" topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
[...]

Jawel hoor :*) [rml]Japie_17 in "[ mobo] Welk moederboard?"[/rml]

Ik snap het probleem van de topicstarter (liep er zelf ook wel eens tegenaan voordat ik mod was) maar je kunt gerust een mod mailen/ICQ'en, mij in ieder geval wel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Zoefff

❤ 

[...]

[...]
Daarbij ging het klaarblijkelijk dus om je eigen topic? Dan kan ik me dat wel voorstellen natuurlijk...

Maar het overkomt mij ook wel eens hoor, dat ik het idee heb dat ik echt een nuttige reply aan het maken ben, of een enorme post waar ik het 1 en ander uitleg aan de topicstarter hoe ie zn topic wel moet openen, m wijs op de regeltjes, en vervolgens alsnog help met zn probleem. Zelf kopieer ik mn tekst dan áltijd voordat ik op bekijk bericht of verstuur bericht druk (sowieso wel handig, omdat IE of react altijd een keer kan haperen).

Meerdere malen heb ik daarna al meegemaakt dat het toipc al dicht was. Toen heb ik gewoon contact opgenomen via ICQ met de desbetreffende mod, en die hebben mn reply er gewoon onder gezet hoor, geen probleem, zolang het maar wel nuttig is natuurlijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij inderdaad wel een fijne uitbreiding.

En kwa ontwikkeling is het maar een kleine ingreep.. timers en threading is helemaal niet nodig. Er hoeft alleen maar een check te worden om te kijken of een topic op slot is.

Dus als een topic opslot is "Post Reply" niet meer functioneel. Is hij (nog) niet opslot, "Post Reply" wel functioneel.

Om misbruik (zelf een url maken voor Post Reply voor bepaald topic) is wel extra uitbreiding nodig die er nu ongetwijfeld ook in zit. Deze zal dan moeten worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nofi maar dit topic wordt redelijk nutteloos ondertussen. Genoeg mods hebben ondertussen aangegeven dat het teveel extra werk en enorm veel teveel offtopic rotzooiposts (warez/porn etc.) op zal leveren, en zijn allemaal dus uit forumbelang tegen. Veel users zijn uit eigenbelang voor omdat ze wel eens 5 minuten typwerk zijn kwijtgeraakt. Lijkt me beetje pointless discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 kan zich goed vinden in de argumentatie van curry684. Dicht is dicht, en er zal wel een reden achter zitten, welke blijkt uit de sluitmessage.

Als het nog echt een nuttige bijdrage is, zal een mod meestal niet te beroerd zijn om de reply bij te plaatsen (is mijn ervaring), je kan hem dan mailen.

wel jammer is dat in een aantal gevallen je je reply kwijt bent, mocht je deze willen mailen. Hooguit zou ik me dan ook als feature request kunnen voorstellen dat bij de foutmelding ook het originele, door jou gepostte bericht, wordt bijgesloten, zodat deze sowieso niet verloren gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 30-06-2003 11:35 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Samenvattent, het suckt gewoon heel erg hard dat je je post soms kwijt bent, maar we gaan er niets aan doen :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mag ik nog een keer op mijn voorstel wijzen?
Niemand heeft er last van en in het geval dat je er nog wél wat mee kunt ben je je post niet kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hier wel een ander voorstel voor. Het zou mooi zijn als je onder dit bericht "User not allowed to post message" een preview krijgt van je getypte reactie (en liefst nog een veld met bericht+UBB code eronder).
Dan ben je in ieder geval je bericht niet kwijt en kun je indien nodig een moderator vragen om de reactie (in UBB dus) alsnog te mogen posten.
chem, ideetje?
Dat is opzich wel een idee, maar ik weet niet hoeveel werk dat wel niet is voor zoiets niet zo heel erg belangrijks eerlijk gezegd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41
curry684 schreef op 27 June 2003 @ 09:39:
Policy is dat echt foute troep (warez/p0rn/racisme/etc.) in de TrashCan verdwijnen als het topic echt niet meer op te poetsen is, anders editen/nuken we de aanstootgevende posts en gaan ze op slot. Je bent idd aan het zoeken want hoe dan ook: een slot op een topic houdt in dat de inhoud van dat topic niet gewenst is op GoT of in het betreffende subforum.
Wat mij betreft zou het nog iets verder mogen gaan: elk topic die een post heeft met concrete oplossingen in de vorm van een linkje naar een ander topic en die door een mod gesloten is, zou na 1 week ofzo (om de topicstarter de tijd te gunnen te kunnen laten zien wat hij fout gedaan heeft). Misschien kun je in die zin een 'tijdslot' kunnen gebruiken: een icoontje voor normale slotjes, en een icoontje voor slotjes met de TrashCan als eindpunt. Dit levert voor de zoek betere resultaten op als tientallen topics met: "heb je daar al gekeken" enzo.

Sterker nog: van mij mogen direct alle topics die gesloten zijn om de bovenstaande redenen met terugwerkende kracht de prullenbak worden ingesmeten.
Abbadon schreef op 29 June 2003 @ 21:21:
[...]

Jawel hoor :*) [rml]Japie_17 in [ mobo] Welk moederboard?[/rml]

Ik snap het probleem van de topicstarter (liep er zelf ook wel eens tegenaan voordat ik mod was) maar je kunt gerust een mod mailen/ICQ'en, mij in ieder geval wel :)
Was ook de eerste keer dat ik daarom een modje gemaild heb, maar dat is niet helemaal te vergelijken, omdat ik nog graag een edit wilde hebben en RolandWitvoet graag nog een nieuwe reply zou willen geven. Oké, dan kun je als modje zijnde nog een extra post maken, namens die persoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-06-2003 12:07 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

JvS schreef op 30 June 2003 @ 11:52:
[...]
voor zoiets niet zo heel erg belangrijks eerlijk gezegd .
Dat ben ik niet helemaal met je eens... ik denk dat als er (al is het maar op beperkte schaal) mensen zijn die de moeite nemen om alsnog even te vragen of het topic open mag je toch vaak waardevolle toevoegingen kan krijgen, juist voor 'het archief'.
Hoe vaak wordt er niet afgesloten met een sluitmsg 'zie search'. Als je dan tijdens het zoeken zo'n topic tegenkomt ben je alsnog niks verder. Stel dat er alsnog in een aantal gevallen wél die info bij wordt gepost heb je 'completere' topics IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

En daar chemmetje daar nu in grote letters 'done' bij heeft getypt lijkt alles me opgelost en kan dit topic naar de eeuwige LA-jachtvelden verbannen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Juh idd :Y)
Nice _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 22:59
Japie_17 schreef op 30 June 2003 @ 11:59:
Was ook de eerste keer dat ik daarom een modje gemaild heb, maar dat is niet helemaal te vergelijken..
Intentie is exact hetzelfde ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Er werd gevraagd om een concreet (en recent) voorbeeld. Ik heb er weer één:
doorsturen van oude site naar nieuwe

Ik had een reply geschreven met de onduidelijkheid over ftp (was het misschien deels een ftp-site? of wilde hij zijn content live houden?) welke mogelijkheden er zijn in het geval hij http-redirect bedoeld, welke ik denk dat hij heeft icm zijn tiscali account (geen eigenlijk), wat hij gezien zijn zeer beperkte mogelijkheden nog wel kan doen zonder al te veel werk en dat dit eigenlijk een vraag vind voor de tiscali helpdesk.
Ondertussen had ik ook nog even gecontroleerd of dat domein bij tiscali wel "zijn domein" was gezien de reputatie van ladot op domeinregistratie-gebied. Al met al ben ik 5-10 minuutjes bezig geweest.

Helaas had deze keer crisp (die niet de kwaadste is en even het topic weer had geopend zodat ik met de reload-knop alsnog mijn reactie kon redden, helaas crashen browsers alstijd op die momenten :'( ) mij voor en verwees de topicstarter door naar tiscali en de search, gevolgd door zo'n meesterlijk irritante "case closed"

Ik moet echt minder gaan posten blijkbaar, mensen die duidelijk hup nodig hebben maar niet meer helpen en zo...

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van dat slotje (in deze situatie) niet. Misschien is toevallig nog (02:30 uur) er een andere ex-tiscali gebruiker die het antwoord zo heeft liggen online, misschien heeft er iemand een beter idee dan utfs, misschien wil de TS de mod nog even bedanken, misschien etc. waarom *moeten* topics als deze op slot? als _het_ antwoord gegeven is zal het vanzelf wel wegzakken en dan heb je iig iets beters in je archief staan dan "use the search Luke". Zolang het niet uitloopt op een flame oid had het topic van mij best open mogen blijven omdat ik toch verwacht dat dit topic vrij snel wel een natuurlijk dood gestorven zou hebben, het was gewoon een vraag en zodra er een antwoord was was zou het wel afgelopen zijn geweest. Maar als er 2 mensen (tegelijk) de moeite nemen om die vraag te beantwoorden, waarom mag dan alleen de eerste (meestal geen echt uitgebreid antwoord) zijn antwoord geven?

Ik ben iig weer uitgepost vandaag. Ik heb het wel weer gehad met GoT, ik ben *weer* geïrriteerd geraakt en dat is niet goed voor mijn hart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 22:55

crisp

Devver

Pixelated

RolandWitvoet schreef op 06 July 2003 @ 03:01:
Er werd gevraagd om een concreet (en recent) voorbeeld. Ik heb er weer één:
doorsturen van oude site naar nieuwe
[...]
Roland: ten eerste apprecieer ik het ten zeerste dat je voor zo'n topic op zoek gaat naar een oplossing; ik heb al aangegeven dat ik niet degene ben die de topistarter van die informatie wil onthouden, en heb gehoor gegeven aan je oproep.
Wel wil ik bij deze even melden dat de reden dat dit topic op slot is gegaan een andere is. Ten eerste (bleek later) was dit een crosspost, en ten tweede vind ik dit geen W&G topic. Ik ben van mening dat ik de post van TS wel goed gelezen heb, en in mijn sluitpost heb ik ook wat handreikingen gegeven.
Tuurlijk kunnen we elk topic dat geen flames bevat wel open laten staan, maar de praktijk leert dat het dan al snel een zooitje wordt met 70.000+ gebruikers. We moeten dus regels maken en ons beleid daarop aanpassen. Daarover mag best gediscuseerd worden, en ook ben ik in ieder geval niet te beroerd om een slotje ongedaan te maken als daar aanleiding voor is, of als er iemand is die iets wil toevoegen om topicstarter verder te helpen.
Echter moet dat dan wel weer binnen het beleid vallen; we zijn nu eenmaal geen beginnersweb, en in sommige forums (waaronder devschuur) wordt er van je verwacht dat je zelf enige inspanning levert. Simpele vragen gaan daar idd gewoon op slot...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 06-07-2003 03:20 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Verkeerde forum was mij niet opgevallen (en crosspost al helemaal niet), ik had het topic uit de tracker op t.net. ik zal daar ook eens op gaan letten.
(ps hoe zit het met posten van reacties als ondertussen het topic wordt verplaatst?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 13:43

DUX

blijft ook nu voor Oranje

RolandWitvoet schreef op 06 July 2003 @ 03:27:
Verkeerde forum was mij niet opgevallen (en crosspost al helemaal niet), ik had het topic uit de tracker op t.net. ik zal daar ook eens op gaan letten.
(ps hoe zit het met posten van reacties als ondertussen het topic wordt verplaatst?)
Daar zou je geen last van moeten ondervinden omdat het topic hetzelfde topicnummer behoud na de verplaatsing.

offtopic:
Hier kun je verder spammen als je je antwoord weer kunt reconstrueren nadat IE was gecrashed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 06-07-2003 03:32 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Predator schreef op 28 June 2003 @ 11:58:
[...]

Wel even goed lezen.

Hij meldt immers helemaal niets verkeerd. Jij hebt alleen z'n post verkeerd
begrepen en dat legt hij dan ook aan jou uit in de bovenstaande link. :P
Ik heb z'n post helemaal niet verkeerd begrepen. Met
Als ik de searchresultaten van "msi k7t pro duron 1300" zo bekijk heb ik het idee van niet
denkt die user waarschijnlijk gelijk dat het niet kan. Al die users in de search lopen theoretisch te blaten.

Ik verzoek hem in het topic te zetten dat het wel mogelijk is. Wat boeit het mij dat hij vindt dat ie niet gezocht heeft. Immers, als ie gaat zoeken wordt ie op het verkeerde been gezet 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Net ging er een slotje op een 'topic' van mij waar ik zeker van weet dat het allemaal best wel mee valt. Ondertussen is er een tweede draad open en tientallen nutteloze reacties. Forum vervuiling in de hand werken :-(.

Wat is dat toch hier op tweakers? Het lijkt wel met het jaar gekker te worden. Ik heb nog nooit een forum gezien met zo'n grote FAQ, met zoveel klachten, doorverwijzingen naar andere 'posts/treads', ga maar 'zoeken' meldingen (terwijl er gezocht is) en ga zo maar door. Door alle regels zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

Probeer je kort en krachtig te zijn en hoop je dat mensen kort en bondig reageren krijg je veel 'half on-topic' reacties of iets nu wel of niet kan.

Probeer je uitgebreid te reageren blijkt de 'topic' al op slot te zitten of lezen mensen de 'posts' niet meer.

Kan het niet gewoon wat rustiger aan? 'loosen up baby'.

Soms denk ik wel eens dat veel (vaak jongere) mensen gewoon geen zin hebben om goed te lezen, om wat meer tijd te nemen op een 'post' op te stellen, om een uitleg te geven of gewoon van een 'slotje' knop af te blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

iCQ, dit is geen topic waar je alsnog kunt klagen over een slotje. Ik raad je aan om eerst het topic te lezen, voordat je reageert ;). Ik neem aan dat de hint net wel duidelijk was, je kunt intoxicated mailen met argumenten, als die overtuigend genoeg zijn, zal hij echt niet te beroerd zijn om je topic weer te openen.

En als jij zegt gezocht te hebben, is dat heel makkelijk aan te tonen door even een paar keywords te noemen. Zeggen: "Ik heb gezocht" zegt niets. Zie ook de FAQ Forumgedrag - Topicstart.

Verder geen reacties hierop svp, die zullen namelijk verwijderd worden. Je mag dit verder gewoon via mail oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik heb geen zin om een moderator proberen te moderaten door te emailen. Ik was niet van plan om nog veel meer tijd te steken in kinderachtige welles/nietes spelletjes. En wil eigenlijk gewoon weer eens aangeven dat de meeste 'non retarded' volwassenen het forum gedeelte van tweakers waarschijnlijk niet interresant vinden. Natuurlijk zijn er wel veel zeer nuttige tech 'treads'. Gelukkig kan je die bezoeken zonder 'lid' te zijn.

/me a.k.a. 6000068 komt eventjes niet meer terug, tot ziens (3 jaar)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als het je enkel gaat dat het door jou geschreven stukje tekst kwijt bent omdat een topic op slot gaat, zijn er wel wat handiger oplossingen dan het vertragen van sluitingen.

Misschien een tussenscherm bij elke posting geven zoals wel eens gebeurt bij andere forums. Dus je tikt iets, druk op verstuur, dan krijg je een splitscreen/frame met bovenin het door jou geschreven tekst, en onderin de posting. Is de topic gesloten, dan behoudt je wel het geschrevene.

En de policy op GOT is tot deze huidige vorm geevolueerd in 5 jaar (en blijft verder evolueren), en gezien de hoeveelheid GOTters lijkt de policy vrij goed te gaan. Ik vind dat er niet TE veel strenge regels moeten komen, want het moet gewoon gezellig blijven.

En bij het sluiten van een topic wordt heus wel rekening mee gehouden of het een nieuwe topic waardig is. Als een onderwerp reeds eerder is aangekaart, maar deze eerdere topic zo verouderd is, mag de nieuwe gewoon blijven.
Bij twijfelgevallen wordt een topic ook gewoon opengelaten en gekeken hoe het verder verloopt. De meeste modjes hebben echter wel genoeg ervaring en kunnen het verloop meestal wel raden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 21:18:

Wat is dat toch hier op tweakers? Het lijkt wel met het jaar gekker te worden. Ik heb nog nooit een forum gezien met zo'n grote FAQ, met zoveel klachten, doorverwijzingen naar andere 'posts/treads', ga maar 'zoeken' meldingen (terwijl er gezocht is) en ga zo maar door. Door alle regels zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
GoT is dan ook de grootste forum van nederland, en GoT is dan ook de enigste forum(in mijn ogen) die het zo goed voorelkaar heeft, ik bedoel kijk naar andere forums, die zijn niet zo goed georganiseerd.
Dus krijg je dat nou eenmaal, bij de grootste forum, heb je automatisch de grootste aantal klachten, en de regels zijn in mijn ogen heel duidelijk, maar je moet wel even de tijd nemen om het door te lezen, niet vlug vlug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En zelfs dat "de tijd ervoor nemen" valt wel mee:
Policy: Alle regels die op het forum gelden

Dat wordt de nieuwe policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 08 July 2003 @ 10:41:
En zelfs dat "de tijd ervoor nemen" valt wel mee:

Dat wordt de nieuwe policy
Nou dat is een duidelijke netjes geschreven policy, en idd zoveel tijd hoef je er niet meer vooruit te trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 21:29:
Sorry ik heb geen zin om een moderator proberen te moderaten door te emailen. Ik was niet van plan om nog veel meer tijd te steken in kinderachtige welles/nietes spelletjes. En wil eigenlijk gewoon weer eens aangeven dat de meeste 'non retarded' volwassenen het forum gedeelte van tweakers waarschijnlijk niet interresant vinden. Natuurlijk zijn er wel veel zeer nuttige tech 'treads'. Gelukkig kan je die bezoeken zonder 'lid' te zijn.

/me a.k.a. 6000068 komt eventjes niet meer terug, tot ziens (3 jaar)
Uhm, tot ziens dan maar?

Anders gezegd: niet doen waar je een ander van beschuldigd, da's een makkelijke manier om een discussie onderuit te schoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

JvS: 100% offtopic, maar er staat 'Wees te allen tijde behulpzaam.' In het Nederlands is dit 'ten allen tijde'. En als je toch aan de FAQ bezig bent, update ff de Devschuur-crew :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

curry684 schreef op 08 July 2003 @ 13:08:
JvS: 100% offtopic, maar er staat 'Wees te allen tijde behulpzaam.' In het Nederlands is dit 'ten allen tijde'. En als je toch aan de FAQ bezig bent, update ff de Devschuur-crew :P
offtopic:
Het is in het Nederlands ook te allen tijde :P
Zie: http://taalunieversum.org/taaladvies/advies/783
Verdere uitleg ook te vinden op: http://www.dbnl.org/tekst...l02/_taa001taal02_008.htm

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 08-07-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben uitgeweken naar andere forums dan GoT. Op forums dus waar je nog wel normaal wordt geholpen en waar je niet steeds het standaardantwoord krijgt als "heb je de search al geprobeerd". Ik ben de slotjes en haantjesgedrag van de moderators spuugzat. Ik kom hier dan ook vrijwel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we maar ophouden met dat offtopic ononderbouwde gezeik? Feit is dat er gewoon veel dingen gevraagd worden die makkelijk zelf uitgezocht of opgezocht kunnen worden. Als je een topic opent, moet je gewoon even aangeven wat je al gevonden en/of geprobeerd hebt, dat voorkomt ook dat je een antwoord krijgt waarin iets staat wat je al geprobeerd hebt.
Wil je dat niet, dan zit je hier niet goed. Dat heeft niets met haantjesgedrag te maken. Laat dat soort opmerkingen lekker zitten en als je het zo goed hebt op een ander forum, open dan een onderbouwd topic in LA waarom de policy niet goed is ofzo, maar ga niet zo out of the blue crap neerzetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 28-09 08:45
Nou vooruit dan maar ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Banshee op 08-07-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

spreek ik russisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gaan we weer lekker? Slotjes die niet terecht zijn kom ik maar zeer zelden tegen. en als ze er al eens zijn dan gaan ze vaak na een aanwijzing aan de betreffende mod weer open ook.

Je moet inderdaad gewoon wat moeite doen, en de search en de faq's lezen. Maar wat is daar nou raar aan dan? Als jij een goede TS maakt gaat er niks dicht.... helemaal niks.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Nee, chinees ;)

Maar even helemaal terug naar het sluiten van topics vertragen, maakt dit het niet alleenmaar gevaarlijker voor de lui die zo in de OW zone zitten?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Alfredt schreef op 08 juli 2003 @ 20:39:
Gaan we weer lekker? Slotjes die niet terecht zijn kom ik maar zeer zelden tegen. en als ze er al eens zijn dan gaan ze vaak na een aanwijzing aan de betreffende mod weer open ook.

Je moet inderdaad gewoon wat moeite doen, en de search en de faq's lezen. Maar wat is daar nou raar aan dan? Als jij een goede TS maakt gaat er niks dicht.... helemaal niks.
Daar heb je gelijk in, maar je kan nog zo´n goede start maken, als een aantal anderen er een lekkere brakke boel van maken vervolgens , wordt ie toch echt ingemetseld. Daar sta je dan, vraag niet beantwoord, maar je hebt ook geen kans meer om iets terug te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Simon schreef op 08 juli 2003 @ 20:40:
[...]

Nee, chinees ;)

Maar even helemaal terug naar het sluiten van topics vertragen, maakt dit het niet alleenmaar gevaarlijker voor de lui die zo in de OW zone zitten?
Da's een stuk zelfverantwoordelijkheid. Iedereen kent de regels en iedereen weet dat het niet gewenst is om in deze topics te reageren.

Dat je het toch doet, is je eigen verantwoordelijkheid. Maar ik geloof dat chem al had aangegeven dat de mailmogelijkheden bij een post na een slotje verbeterd worden (als in: je bent je post niet kwijt). Een poster krijgt dan alsnog de mogelijkheid om zijn bijdrage aan het probleem van de topicstarter te leveren. :)
Banshee79 schreef op 08 juli 2003 @ 20:41:
Daar heb je gelijk in, maar je kan nog zo´n goede start maken, als een aantal anderen er een lekkere brakke boel van maken vervolgens , wordt ie toch echt ingemetseld. Daar sta je dan, vraag niet beantwoord, maar je hebt ook geen kans meer om iets terug te plaatsen.
Nope, je hebt geen kans meer om iets terug te plaatsen.. Dat wordt voor je gedaan. Mensen die over de schreef gaan, worden op een andere manier benaderd.

Jij hebt alleen de pech dat je geen antwoord op je vraag hebt. Echter, dit heeft als oorzaak dat je vooronderzoek niet voldoende was. Maar dit staat los van de eerdere discussie; een poster krijgt zo alsnog de mogelijkheid om het probleem van de TS op te lossen, ondanks dat zijn topicstart onvoldoende was.

[ Voor 38% gewijzigd door gorgi_19 op 08-07-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Banshee79 schreef op 08 July 2003 @ 20:41:
offtopic:
Als jij als topicstarter niets fout doet en het topic gaat op slot door gekloot, dan mag je 100% een nieuw topic aanmaken en dit zal ook vaak in de sluitpost staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Banshee79 schreef op 08 July 2003 @ 20:41:
[...]

En dat is op elk forum een reden om een topic te sluiten maar dat gebeurt naar verhouding bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Glimi schreef op 08 July 2003 @ 20:43:
[...]

offtopic:
Als jij als topicstarter niets fout doet en het topic gaat op slot door gekloot, dan mag je 100% een nieuw topic aanmaken en dit zal ook vaak in de sluitpost staan
Owkeej, duidelijk, tis mij zelf nog nooit overkomen, maar ik heb het wel eens zien gebeuren terwijl ik in dat topic aanwezig was, weet alleen niet zo gauw meer welke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een serieuze vraag stelt zit niet te wachten op reacties als "heb je de search gebruikt". Probeer zo'n persoon gewoon te helpen met een reactie waar ie echt iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:03:
Iemand die een serieuze vraag stelt zit niet te wachten op reacties als "heb je de search gebruikt". Probeer zo'n persoon gewoon te helpen met een reactie waar ie echt iets mee kan.
of gewoon niet antwoorden, want waarom zou je iemand helpen die alleen maar komt "consumeren"?
Als je een probleem hebt, dan wil je een oplossing, dat is duidelijk. Je kan dan een topic openen om zo heel makkelijk aan een oplossing te komen. Als je dat wilt moet je naar beginnersweb oid gaan.
Heb je daarentegen een probleem en je wilt er echt een oplossing voor hebben, dan ga je zelf eerst uitzoeken hoe je het zou kunnen verhelpen, en vergeet daarbij niet dat bijna elk probleem al eens geweest is bij iemand anders, wat kan je dan doen? juist zoeken. Mocht het helemaal nergens op uit komen kan je altijd een topic hier openen (na de faq's gelezen/doorzocht te hebben, die dingen zijn echt een schat aan informatie) en dan uitleggen wat het probleem is en wat je zelf al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even weer ontopic te gaan, waarom zou je het sluiten vertragen, alleen maar omdat je een stukje tekst getypt hebt, en die dan kwijt raakt.
Als die topic toch al op slot zit wat wil je dan in hemelsnaam nog met dat stukje tekst doen, mij ontgaat echt het nut ervan. :?
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:03:
Jij zal hier toch niet weer komen. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

iemand die een topic opent moet gewoon aangeven wat hij heeft geprobeerd en users moeten inderdaad niet alleen maar offtopic aan komen zetten met "heb je wel gezocht" dat is zinloos. Dat is ALLANG bepaald in de policy:

Lees die anders eerst even voor je commentaar komt geven. Je "argumenten" zijn nu al 100.000 keer langsgekomen en als je het niet eens bent met die policy, open dan gerust een eigen topic met waarom en hoe het zo slecht is. als je gewoon een normaal duidelijk topic opent, zal niemand je dat vragen. Als het hier zo slecht is en je hebt er echt niet een nieuw argument tegen, dan hoor je hier blijkbaar gewoon niet thuis. Neem een beter forum en geniet ervan.

En daarmee houdt deze discussie nu ECHT op, de volgende berichten hierover gaan weg...

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 08-07-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Niet online
Misschien zouden de mods wat actiever mogen sturen. Ik zie vaak dat er wel gevraagd wordt het ontopic te houden, maar waarom wordt de daar bovenstaande off-topic mail niet gewoon verwijderd? (of zoals op t.net op -684 gezet en gemeld dat "X's reply is off-topic en zichtbaar onder je niveau" zodat hij toch nog opvraagbaar is maar niet meer echt in het topic meedoet en je zo het topic schoon houdt zonder dat de mensen te veel gaan klagen waarom hun reply is verwijderd)

Ik heb het idee dat de topics weinig bijgestuurd worden (anders dan elke andere gebruiker kan doen) en te vaak hele topics worden afgekapt met een slotje. Dit topic is ook al een voorbeeld aan het worden, het is al zover afgedwaald dat het van feature-req naar LA is gegaan en dat "spreek ik russisch" "nee chinees" dialoogje had keihard weggemod mogen worden.
Ik ben nog maar zelfden "deze post is aangepast/verijwderd door mod y" tegen gekomen. Maar er is vast een hoop dat ik al niet te zien krijg juist dankzij het modwerk _/-\o_

Weer helemaal terug ontopic:
Mij boeit het niet zozeer wat de reden was waarom het topic op slot ging, enkel dat ik regelmatig de moeite nam om een gedegen antwoord te geven dat ik vervolgens niet meer kwijt kan en ook nog kwijt ben omdat het topic ondertussen gesloten is. Het is alsof je op een "clear form" knop klikt ;( En dat zijn toch bijna altijd gevallen waarbij ik vond dat mijn/een antwoord best gegeven mocht worden ondanks dat de vraag misschien te simpel was, al vaker gesteld was of dat anderen inmiddels off-topic bezig zijn.

Een oplossing zou al zijn om dan toch nog de tekst te kunnen behouden zodat je een modje kunt gaan vragen of je je reply misschien nog mag plaatsen of het aan de TS persoonlijk te mailen. Handig is anders, maar het is een begin.

(handig zou wel zijn om met een "vraag modje deze reply toch nog toe te staan"-knop de reactie in een soort reply-queue te zetten waar mods met één klik ja of nee kunnen op zeggen zodat hele e-mail conversaties met de mods voorkomen worden en werk tot een minimum beperkt wordt. En dan zou je nog kunnen filteren door alleen mensen met een positeif karma oid die knop aan te bieden. (heb ik een positef karma op GoT? ik zou het zelf niet eens weten))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RolandWitvoet schreef op 09 July 2003 @ 05:51:
Misschien zouden de mods wat actiever mogen sturen. Ik zie vaak dat er wel gevraagd wordt het ontopic te houden, maar waarom wordt de daar bovenstaande off-topic mail niet gewoon verwijderd? (of zoals op t.net op -684 gezet en gemeld dat "X's reply is off-topic en zichtbaar onder je niveau" zodat hij toch nog opvraagbaar is maar niet meer echt in het topic meedoet en je zo het topic schoon houdt zonder dat de mensen te veel gaan klagen waarom hun reply is verwijderd)
Als ze dat doen, dan krijg je van die situaties als op de frontpage, van waarom is mijn post offtopic, of waarom is dit een troll, en juist dan krijg je topic vervuiling. :)
Ik heb het idee dat de topics weinig bijgestuurd worden (anders dan elke andere gebruiker kan doen) en te vaak hele topics worden afgekapt met een slotje. Dit topic is ook al een voorbeeld aan het worden, het is al zover afgedwaald dat het van feature-req naar LA is gegaan en dat "spreek ik russisch" "nee chinees" dialoogje had keihard weggemod mogen worden.
Ik ben nog maar zelfden "deze post is aangepast/verijwderd door mod y" tegen gekomen. Maar er is vast een hoop dat ik al niet te zien krijg juist dankzij het modwerk _/-\o_
Ik vind juist dat topic genoeg bijgestuurd worden, ik zie juist vaak dat er staat, dit bericht is gewijzigd door (een mod).
Weer helemaal terug ontopic:
Mij boeit het niet zozeer wat de reden was waarom het topic op slot ging, enkel dat ik regelmatig de moeite nam om een gedegen antwoord te geven dat ik vervolgens niet meer kwijt kan en ook nog kwijt ben omdat het topic ondertussen gesloten is. Het is alsof je op een "clear form" knop klikt ;( En dat zijn toch bijna altijd gevallen waarbij ik vond dat mijn/een antwoord best gegeven mocht worden ondanks dat de vraag misschien te simpel was, al vaker gesteld was of dat anderen inmiddels off-topic bezig zijn.

Een oplossing zou al zijn om dan toch nog de tekst te kunnen behouden zodat je een modje kunt gaan vragen of je je reply misschien nog mag plaatsen of het aan de TS persoonlijk te mailen. Handig is anders, maar het is een begin.

(handig zou wel zijn om met een "vraag modje deze reply toch nog toe te staan"-knop de reactie in een soort reply-queue te zetten waar mods met één klik ja of nee kunnen op zeggen zodat hele e-mail conversaties met de mods voorkomen worden en werk tot een minimum beperkt wordt. En dan zou je nog kunnen filteren door alleen mensen met een positeif karma oid die knop aan te bieden. (heb ik een positef karma op GoT? ik zou het zelf niet eens weten))
Wat zullen de mods het dan druk krijgen, dan wil iedereen nog even zijn antwoord zetten.
Ik denk gewoon dat je moet accepteren dat een topic op slot is gegaan, ik vindt deze voorstellen, een verkapte manier op toch maar een topic open te houden/of om toch nog maar je post te kunnen plaatsen, en bij de weg, mods doen topics op slot waar het antwoord met de search makkelijk is te vinden.
Ze doen heus niet een topic op slot, die wel goed is, dus dat mailen :? wil je dan ook niet, omdat de ts het makkelijk had kunnen vinden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 09:55 . Reden: typo's ]

Pagina: 1