Toon posts:

tekentablet...

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus zo'n ding maar wat is een goeie? Ik heb ff gekeken op Wacom.com en nou sprak mij vooral de Intuos Tablet A5 aan, maar volgens mij kost dat ding slik 279 pond. Niet echt goedkoop dus. Zijn er ook nog andere merken die de moeite waard zijn?

Die graphire dingen van wacom lijkt me nix doordat er zo'n muis bij zit. Ik wil namelijk mijn gewone muis blijven gebruiken voor games etc en die pen gebruiken voor photoshop en meer van dat soort werk.

linkje: http://www.wacom.de/Products/intuos/intuosA5.htm

Verwijderd

Ja wat wil je ermee: een echt tablet of een muis - stand in..

ik heb een Calcomp drawingboard III 12x12" deze bevalt mij prima voor cad2000 tekenwerk etc etc. maar ik heb niet het idee dat je daar naar op zoek bent..

zowel: bestellen bij cadplus waddinxveen

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

keb een dynalink freedraw. Werkt prima. Heb zelf nog de seriële versie, maar ze hebben m nu ook in usb. dingetje kostte een halfjaar terug 169,- bij Memo. (nu weg uit A'dam.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een echt tablet. Voornamelijk voor flash en photoshop

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Kep zelf zo'n graphire. Werkt prima met trackball ernaast. Zal met muis ernaast ook wel goed werken.
Geeft alleen soms wat rare effecten als je probeert te muizen met je normale muis terwijl je graphire muis/pen op het tablet ligt te niksen. Maar dat is simpel op te lossen door die dingen er gewoon naast te leggen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Ik heb ook een Dynalink Freedraw (serieel). Zeer fijn dingetje en werkt prima naast mijn muis en trackball. Ik gebruik 'm ook voornamelijk voor grafische programma's als AutoCAD en Photoshop en dat werkt gewoon fantastisch.
Kortom een aanrader, al moet ik zeggen dat die Intuos er wel iets strakker uit ziet. Maarja, het prijsverschil is dan ook wel behoorlijk. Mijn Dynalinkie kostte 159,00 bij Conrad ( http://www.conrad.nl ), maar hij staat nu niet meer in de pricewatch. Man & Muis heeft 'm nog wel ( fl 185,00 ).
Succes met je keuze!

Verwijderd

Ik zweer bij de Wacom Intuos, kost wel wat heb je ook wat, Ik heb op me werk de Wacom Intuos A4 ( is net iets te groot ), thuis de A5, die is eigelijk perfect. Kosten A5 destijds, 700 piek, A4 hiero kostte 1100.- ofzo. Heb bij vorige werkgever een A3 gehad, maar das echt te groot gewoon voor de toepassingen photoshop en illustrator ed.

A5 is eigelijk de beste naar mijn id, en geloof me, WACOM beats alle semi merken die zijn qua tabblets.

Ik zou zeggen koop een wacom, kost wel wat heb je ook wat... :+

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die graphire dingen van wacom lijkt me nix doordat er zo'n muis bij zit. Ik wil namelijk mijn gewone muis blijven gebruiken voor games etc en die pen gebruiken voor photoshop en meer van dat soort werk
Same here, ben al aan mijn tweede Graphire toe (eerste was een pen-partner en had maar 2 knoppen, de graphire heeft er 3!)
Die muis heb je helemaal niet nodig hoor, dat is een marketing truc van Wacom om de mensen die zo'n ding kopen ook nog een draadloze muis erbij kadoo te doen. Ik gebruik hem zelf voor inetnsief computer gebruik (modelling, fotosoep, MAYA, etc) voor het normale gebruik heb ik ook nog een logitech pilot wheel mous erbij, werkt prima naast elkaar hoor.
Die Intuos is erg fijn als je echt alleen maar hi-res photoshopt, meer drukniveau's, hogere resolutie van het tablet etc. Voor het dagelijkse gebruik voldoet die Graphire prima hoor Ik zou niet voor zo'n goedkope kloon gaan als je het ding echt vaak gebruikt (slechte balans in de pen, waardeloze vormen en slechte driver-support). Wacom is echt erg fijn met drivers en support en ook is het lekker degelijk.

PS:neem niet de USB versie als je NT 4 gebruikt!!!!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Graphire, ik gebruik die muis ook weinig, daar heb ik een Logitech Gaming mouse voor :) Vooral met Photoshop, Lightwave en Flash ideaal hoor.

En t wekt ook onder Win2000, die Dynalink niet dacht ik.

Verwijderd

En nog een gelukkige gebruiker van de Wacom Graphire. Een huisgenoot van mij had er eentje gekocht om RSI tegen te gaan, het beviel hem zo goed dat ik er ook eentje heb gekocht. Zeker nadat ik andere clonen van de Macro (trillende cursor:() en Dynalink had gezien. Als je last hebt van RSI dan kan ik je aanraden een grotere maat te nemen dan de A5. Een vriend van mij zijn arm/rug/nek houden het veel langer vol sinds zijn arm in AutoCad meer meters over de tafel maakt.

Een muis naast de Wacom doet het prima dus op dat gebied geen enkel probleem ;)Standaard muisje is wel handig als die er ingeprikt zit met een install van Windoze.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb op de hcc ook zo'n wacom graphire gekocht, bevalt me tot nu toe uitsteken, alleen behoorlijk wennen, ben zo gewend om die muis op te tillen en weer verder te bewegen.
M'n Logitech mouseman optical werkt er verder best bij, en die muis die er bij zit die kun je direct wel onder in een la gooien dat ding heeft echt geen praktisch nut...

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Mijn Dynalink werkt prima onder Win2k hoor. Nopro.

Verder zat ik ook eerst te kijken naar een Wacom, omdat dat toch de naam is op dat gebied, maar je betaalt ook voor die muis en dat vind ik dan een beetje zonde. Ik heb al een logitech cordless... :)

edit:
typo!

Verwijderd

Is a6 niet erg klein?????

Verwijderd

A6 is idd te klein. Een A5 Intuos is perfect, zeker als je ook digital art wil maken (1024 pressure levels :9)

• erieberie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01-2010
Teken tabletten vindt ik dus echt naadje.

Altijd hangende drivers en een absoluut hoogte punt qua RSI.
Ik heb liever een tweede monitor voor mijn menu's.
Je bgrijpt dat dit een kwestie van smaak is.
Maar waar ik me het meest aan errug is het "hangen" van die dingen en de vorm van de "muis".

Calcomp, intergraph enz maakt geen f**k uit.

EG

=============================================
Autocad (v10 t/m 2000), Stabicad, nordined, Microstation (4 95 se J), photoshop (mac en pc).

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Altijd hangende drivers en een absoluut hoogte punt qua RSI.
Nou, dan ben jij dus die uitzondering op de regel.

Hangende drivers :? , heb je vast nog nooit van Wacom gehoord. Je kan veel zeggen maar Wacom is een van de weinige fabrikanten die weet hoe ze drivers moeten maken (ook op mijn werk, waar zoŽn 40 workstations voorzien zijn van een Wacom heb ik nog nooit een driver zien crashen....)
RSI lijkt me redelijk persoonlijk, als ik een half uurtje met een muis loop te tekenen dan zit mijn pols al klem, kan zo 12 uur achter elkaar met een Wacom werken en nergens last van.
de vorm van de "muis".
Die muis is een kadoo, flikker voor mijn part meteen in de vuilnisbak (of laat lekker in de doos zitten, doe ik ook).
Je koopt die set toch niet voor de muis :? :? :? !

de betaler vervuilt

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Ik heb ook die Wacom Graphire gekocht op HCC,
85 gullies..volgens mij hebben ze zich vergist in prijs ?
Aansluiten, klaar, naast de gewone muis.

• erieberie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01-2010
[..]
Nou, dan ben jij dus die uitzondering op de regel.

Blijkbaar die zijn er dus ook.

[..]
van een Wacom heb ik nog nooit een driver zien crashen....)

Hmm ik heb het nog over het dos tijdperk dus ik neem aan dat er wat verandert is.

[..]
als ik een half uurtje met een muis loop te tekenen dan zit mijn pols al klem,

Ik gebruik dan ook geen huis tuin en keuken muis.
( http://www.animax.no/anirmousepro.html )
kan zo 12 uur achter elkaar met een animax werken en nergens last van ;) .

[..]
Je koopt die set toch niet voor de muis

Inderdaad maar ik heb het dan ook over de pointerdevice die bij een tablet wordt geleverd.
Vier kleine buttons op een vierkante centimeter, daar krijg ik dus last van :r

EG
Pagina: 1