[Win2k]CPU gebruik hoog na installatie Norton Antivirus

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Ik heb een pc'tje voor een kennis in elkaar gebouwd. Het is 1 van mijn oude systeempjes: AMD-K6 @ 333Mhz, 160 MB RAM 13,5 GB HD.

Na de installatie van Norton Antivirus 2003 start het systeem bijzonder langzaam op. Wat mij opviel is dat als het systeem is opgestart het CPU gebruik voor een paar minuten (2 a 3 minuten) tussen de 100% en 90% heen en weer schommelt. Als ik Autoprotect dan afzet daalt het CPU gebruik meteen naar +/- 4%

Is dit systeem te oud voor deze versie van NAV of zit er iets fout? Ik heb alle updates (zowel windows als NAV) gedraaid. Bovendien heb ik Norton al een keer opnieuw geinstalleerd.

Iemand ideeën?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is een bekend probleem, ik heb het ook op een Celeron 333 / 256MB.
Als NAV opstart controlleerd ie voor updates, en waarschijnlijk doet ie nog veel meer op de achtergrond. Op trage PC's heeft dit gewoon even zn tijd nodig. Op mn dagelijks-gebuik-pc (TB1400 / 512MB) heb ik dit 'probleem' bv niet. En start alles gewoon vlot op zonder merkbare vetraging of belasting van NAV.

[ Voor 19% gewijzigd door Blorgg op 26-06-2003 12:42 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Blorgg schreef op 26 June 2003 @ 12:41:
Is een bekend probleem, ik heb het ook op een Celeron 333 / 256MB.
Als NAV opstart controlleerd ie voor updates enzo, en waarschijnlijk doet ie nog veel meer op de achtergrond. Op trage PC's heeft dit gewoon even zn tijd nodig. Op mn dagelijks-gebuik-pc (TB1400 / 512MB) heb ik dit 'probleem' bv niet. En start alles gewoon vlot op zonder merkbare vetraging of belasting van NAV.
Op mijn eigen PC draai ik dezelfde versie, maar heb er ook geen last van. Maaruh is er niks aan te doen, want het duurt wel erg lang. Kan ik niet beter voor een andere, minder zware virusscanner gaan zoals AVG (www.grisoft.com)?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de c't van maart2003 raden ze mensen met trage PCs aan om eens naar NOD32 te kijken, hoewel ze op het moment AVK12 als beste scanner aanwezen.

Verwijderd

Scan je C: een maal en exclude die in je scanner. Laat hem wel alle incomming mail scannen en al je andere drives. Download je bestanden naar een andere partitie die wel gescanned word.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 01:55:
Scan je C: een maal en exclude die in je scanner. Laat hem wel alle incomming mail scannen en al je andere drives. Download je bestanden naar een andere partitie die wel gescanned word.
Moet ik wel ff een partitie aanmaken op die 13.5 GB grote schijf. Vraag me af of dat zinvol is. Misschien beter een minder zware scanner of niet?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Een minder zware scanner lijkt me wel een idee ja. Indd AVG of AntiVir, die laatste is ook lekker licht en vertraagt mijn P233 met W2K nauwelijks...ze zijn ook gratis he :)

Verwijderd

Partitie aanmaken met Partition Magic is no problem. Het is vanzelfsprekend al handig om al je persoonlijke dingen, downloaded en belangerijke documenten op een andere partitie te hebben. Als je dan eens een format c: doet ben je igg je belangerijke files niet kwijt en hoef je ook geen backups te maken van je files voordat je een format c: doet.
Pagina: 1