Toon posts:

Licenties Microsoft....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal uurtjes bezig met het uitzoeken welke licenties ik nodig heb. Zelfs al aan de telefoon gehangen met ms maar het blijft maar onduidelijk... :)

Ik wil asp.net draaien op een virtualserver met win2k3 en mssql 2000 hierbij hebben. Het aantal users op de virtualserver is onbekend, maar dit worden er niet onwijs veel.

Nu heb ik Win2k3 web edition nodig volgens Microsoft. Ok maar nergens tekoop.... maar goed, dan mssql. Nu komt het, welke heb ik nou nodig?

Hier staat het eea aan uitleg:
http://www.microsoft.com/sql/howtobuy/

Als ik dat lees denk ik dat ik of de server plus device cal standard edition nodig heb zonder extra clientlicenties? Wie kan me uitsluitsel hierover geven? Microsoft zelf kan het niet... 8)7

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
een willekeurige IT leverancier bellen :? die zouden je dit zo kunnen vertellen

A wise man's life is based around fuck you

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 17:10
Ja, laat anderen het werk voor je doen en een offerte uitbrengen op basis van jouw eisen wat het moet kunnen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die licenties zelf inkopen, dus dan ben ik een stuk duurder uit.... :)

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2025
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 14:19:
paella schreef op 26 June 2003 @ 14:08:
Ja, laat anderen het werk voor je doen en een offerte uitbrengen op basis van jouw eisen wat het moet kunnen.
Een offerte dus zodat je weet wat aan te schaffen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tr1gg3R schreef op 26 June 2003 @ 14:24:
[...]

[...]

Een offerte dus zodat je weet wat aan te schaffen :)
Mwah ik hou er niet zo van bij een bedrijf een offerte op te vragen om het vervolgens gewoon zelf ergens aan te schaffen... als iemand dat bij mij zou flikken zou ik daar ook niet blij van worden... :)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 14:19:
Ik weet niet waar je die licenties in kan kopen, maar meestal hebben deze leveranciers er veel verstand van. Bel ze op zou ik zeggen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb het vorig jaar eens gevraagt aan een MS reseller en die vertelde mij dat ik een MSSQL Server licentie nodig heb (like duh), maar het aantal logins hangt af van hoe ik het wilde gebruiken. Als ik iedere website 1 user zou geven (en dus geen rechtstreekse toegang verleende, maar alles via de websites zou laten lopen, met voor iedere website dus een eigen login), heb ik evenveel logins als websites nodig.
Maar dat kon ie me maar met 99% zekerheid vertellen, want hij vond de licentiestructuur toch eigenlijk ook wel een beetje onduidelijk...

Hoewel als ik het zo lees, de Server plus device client access license (CAL) ook zou moeten werken :) 1 licentie voor de machine zelf, en 1 voor de client device. Maar dat de server zelf, dus 2 CAL's :)

Misschien toch maar een reseller benaderen ;) (kun je MS daar niet rechtstreeks over bellen?)

Exact expert nodig?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 16:11:
[...]

Mwah ik hou er niet zo van bij een bedrijf een offerte op te vragen om het vervolgens gewoon zelf ergens aan te schaffen... als iemand dat bij mij zou flikken zou ik daar ook niet blij van worden... :)
Je vraagt toch altijd meerdere offertes aan, dus er is er altijd wel 1 die geen opdracht krijgt, maakt toch niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Crazy D schreef op 26 June 2003 @ 23:48:
Hoewel als ik het zo lees, de Server plus device client access license (CAL) ook zou moeten werken :) 1 licentie voor de machine zelf, en 1 voor de client device. Maar dat de server zelf, dus 2 CAL's :)
Dat dacht ik dus ook... :)
(kun je MS daar niet rechtstreeks over bellen?)
Dat heb ik dus gedaan, maar die gast bleef maar zagen 'zie microsoft.com' enzo. En toen ik echt duidelijk maakte dat ik daar dus niet uitkwam ging ie zelf kijken en na 10 minuten in de wacht te houden kwam hij met zo'n vaag verhaal over een of andere enterprise versie van 15.000 euro omdat ie vond dat bezoekers allemaal een eigen cal zijn ofzo. Toen ik uitleggen dat dat nergens op sloeg snapte ie het zelf ook nie meer... :P
mlevd schreef op 26 June 2003 @ 23:52:
[...]

Je vraagt toch altijd meerdere offertes aan, dus er is er altijd wel 1 die geen opdracht krijgt, maakt toch niets uit.
Principe versie.... ik denk dat ik gewoon device licentie neem met een client licentie. Is wel goed hoor, als ze gaan zagen mogen ze eerst maar eens zorgen dat die licentie types duidelijk worden....
Pagina: 1