internet activiteit via router

Pagina: 1
Acties:

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 21:39
Ik heb een vraag mbt een gedeelde intenetverbinding (512/64kabel) bij mij in huis. Ik heb een oude unex router ( Multi-Functional Broadband NAT Router (R1.93s)) staan en daar zijn 5 mensen op aangesloten (via DHCP). Nu is mijn internet wel vaak ernstig traag en dat komt omdat de anderen dan vet zitten te downloaden. Is het mogelijk om de up en download snelheid per persoon gelijk te verdelen of te monitoren, en dan zonder op iedere pc iets te installeren want dat is altijd zo uit te schakelen. Dus via de router of vanaf mijn eigen pc ofzo..........

Pc gamer

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Dan zul je een bandwidth throttle moeten aanzetten, waarschijnlijk kun je dat niet op je router, dus zul je er een PCtje tussen moeten zetten.

Op dat pctje zet je dus een proggie wat dit voor je gaat regelen, ff googlen en je komt er wel uit.

• zuipman
aha maar is er niks mogelijk zonder die computer?

Pc gamer

Verwijderd

Ligt eraan welke router je hebt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

de enige andere oplossign die er is wil je niet.
op iedere pc een prog installeren.

maar weet je zeker dat het probleem niet wordt veroorzaakt door te veel uploaden van de andere pc's? dat is echt funest voor je verbinding.

• zuipman
Is er niks met de router zelf te doen met een andere firmware ofzo?

Pc gamer

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

niet met die goedkope routertjes.

• zuipman
damster schreef op 27 June 2003 @ 12:01:
niet met die goedkope routertjes.
toen ik hem kocht (2001) was ie niet goedkoop (fl 550) maar je hebt natuurlijk altijd duurdere

Pc gamer

Verwijderd

zuipman schreef op 27 June 2003 @ 12:04:
[...]

toen ik hem kocht (2001) was ie niet goedkoop (fl 550) maar je hebt natuurlijk altijd duurdere
Dat is goedkoop... vergelijk het maar eens met een professionele router van bv. Cisco...

Verwijderd

vreemd, ik heb pas nog een cheap ass router (smc) gekocht, maar die geeft elke pc die aanstaat genoeg bandbreedte om te surfen (meestal rond de 70 kbit) en verdeelt de rest van de bandbreedte onder alle pc's die het nodig hebben.

ik dacht eerlijk gezegd dat veel meer routers dat doen.
Pagina: 1