Toon posts:

[WC] Net waterkoeling maar nu chipset erg warm

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een weekje ben ik watergekoeld en ben er erg tevreden over, mijn TB 1333 is van 52 graden naar 38 graden (tis hier nu 24 graden) gegaan en geluid van een stofzuiger naar een eueueuhhh.. stil iets.

Direct zoveel mogelijk fans uit mijn pctje gesloopt (alleen de koeler in de voeding zit er nog in) maar toen.. vastlopers...
System temperature boven de 40 graden, dus ik denk ik soldeer ff een waterblokje inmekaar voor mijn NB (kt266).
Nog steeds het zelfde probleem, toen heb ik een 80mm koeler op 10 cm afstand gezet en op 7V laten draaien. Resultaat system temp 35 graden en proc temp ook 2 graden naar beneden en superstabiel..
ALLEEN IK WIL DIE ROTTIGE FANS NIET IN MIJN PC :'(
Ik heb het idee dat het waterblok goed op de NB zit, alleen het is een zelf in mekaar gesoldeert ding maar altijd 100 keer beter dan dat geplakte alu blokje wat erop zat.

Nu wil ik weten of die system temp direct de chipset temperatuur is of dat deze op een andere plek op het moederbord (MSI KT266 RU) wordt gemeten.
En zoja hoe kan ik een goeie en STILLE airflow door mijn kast krijgen, en natuurlijk zijn alle tips welkom.

Verwijderd

Is ie geoc't?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Niet alleen de chipset en je cpu mogen niet warm worden... je videokaart bijvoorbeeld ook niet. Zet er gewoon 2 fannetjes op 5 volt in, hoor je bijna niets van...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 12:10:
...En zoja hoe kan ik een goeie en STILLE airflow door mijn kast krijgen, en natuurlijk zijn alle tips welkom.
Gebruik de DOC FAQ en de GoT search in jouw voordeel, dan zal je voor zowel goed koelen als stilte een heel stel mooie topics vinden. Je topic gaat dicht, omdat je in je startpost niet laat blijken zelf gezocht te hebben, cq. wat je precies al geprobeerd hebt om er wat aan te doen :)
De FAQ's en de Search

Allereerst dien je voordat je een topic start de FAQ's bekeken te hebben. Staat daar de informatie in die je nodig had, dan is het natuurlijk niet gewenst dat je alsnog een topic hierover start.
Hetzelfde geld voor de search. Gebruik eerst de search om te kijken of jouw vraag al ooit voorbij is gekomen. Kun je de gewenste informatie uit een ouder topic halen, dan is het ook nutteloos om een nieuw topic te starten.
Worden er toch topics gestart die makkelijk te vinden zijn via de search of uit de faq te halen zijn, dan worden deze voorzien van een slot.
Ook dingen die makkelijk via google/altavista/yahoo en andere willekeurige search-engines zijn te vinden, alsmede vragen die je letterlijk in een handleiding van je product kunt vinden gaan dicht.
Kom je er, na veel lezen en proberen nog niet uit, dan mag je een nieuw topic openen, met zoveel mogelijk info over wat je al hebt gevonden, geprobeerd, en waarom het niet effectief bleek te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 26-06-2003 12:23 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.