Toon posts:

[XP] Mail scheiden op alias in to-header

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met mijn e-mail. Ik run Win XP op mijn PC en heb verschillende users aangemaakt. Nu heb ik bij mijn provider 1 e-mail adres met 4 aliassen die corresponderen met de gebruikers die er zijn. Nu wil ik graag dat iedere gebruiker alleen die e-mail binnen krijgt die naar zijn of haar alias is gestuurd en dus niet dat een persoon alles ophaalt van iedereen waardoor die anderen het dus helemaal niet meer binnenkrijgen. Is dit op de een of andere manier mogelijk??

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

IT -> SA en titelfix

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:18

Korakal

Up up up!

Nee, in principe niet. Je mailbox is namelijk niet fysiek gescheiden, m.a.w. hij plempt alles in één box.

Het enige wat ik theoretisch zou kunnen bedenken is dat een bepaald programma alleen de headers inleest en op basis van de 'delivered-to' de juiste mail binnen haalt. Ik ben alleen nog nooit zo'n programma tegen gekomen.
Wat je wél kan doen is (als je Outlook gebruikt) d.m.v. de 'wizard regels' de mail splitsen naar verschillende submappen. In ieder profiel stel je dezelfde Outlook-database in (de *.pst) zodat je niet het probleem hebt dat de gebruikers hun mail mislopen. Echter iedereen kan wel elkaars mail bekijken.

Een betere oplossing is gewoon gaan zoeken naar aparte pop-boxen. Dan ben je van het gezeur af.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik run Win XP op mijn PC
Meer relevant is welke mailclient :Y)

Een eigen pop boxen per persoon of alles binnenhalen & wizard om steeds een deel naar de prullebak te knikkeren (en een gedeelde map gebruiken) zijn zeker opties ja - zie beide boven. Alternatieven: alles binnenhalen & wizard om steeds een deel naar de prullebak te knikkeren (zet wel leave mail on server aan + dat het bijv. na een week wordt verwijderd).

Een eigen freeware mailservertje (programma) plaatsen die alles binnenhaalt en intern naar verschillende users stuurt kan ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Korakal

Korakal

Up up up!

F_J_K schreef op 26 June 2003 @ 12:09:
[...]
Alternatieven: alles binnenhalen & wizard om steeds een deel naar de prullebak te knikkeren (zet wel leave mail on server aan + dat het bijv. na een week wordt verwijderd).
Deze vind ik zelf altijd vrij eng. Allereerst: als je vaak grote mails binnenkrijgt is je mailbox snel vol. Verder: stel dat je een week niet inlogt, dan mis je je mail als die toevallig door iemand anders wél is binnengehaald.

Verwijderd

In Outlook kun je gewoon per user een mailaccount aanmaken.
Dat heb ik ook. Ik heb een account met email adres AAA@mail.nl
En mijn vriendin heeft een account met emailadres BBB@mail.nl
Wij kunnen dus niet elkaars mail ophalen/lezen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 12:19:
In Outlook kun je gewoon per user een mailaccount aanmaken.
Dat heb ik ook. Ik heb een account met email adres AAA@mail.nl
En mijn vriendin heeft een account met emailadres BBB@mail.nl
Wij kunnen dus niet elkaars mail ophalen/lezen.
Dan heb jij in dat geval gewoon aparte POP-boxen en heeft dit dus niks met het verhaal van de topicstarter te maken....

Verwijderd

Korakal schreef op 26 June 2003 @ 12:25:
[...]

Dan heb jij in dat geval gewoon aparte POP-boxen en heeft dit dus niks met het verhaal van de topicstarter te maken....
Ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Wij gebruiken 2 aparte emailadressen en niet eentje met meerdere aliassen, sorry.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Korakal schreef op 26 June 2003 @ 12:18:
Deze vind ik zelf altijd vrij eng. Allereerst: als je vaak grote mails binnenkrijgt is je mailbox snel vol. Verder: stel dat je een week niet inlogt, dan mis je je mail als die toevallig door iemand anders wél is binnengehaald.
Daar heb je helemaal gelijk in :)

Allemaal hetzelfde file met de mail erin gebruiken, of een mailservertje installeren lijkt mij persoonlijk het handigst (als gewoon losse accounts niet mogelikj is natuurlijk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1