Toon posts:

[Alg] Software conversie / aanpassing *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een programma dat ooit met Borland versie 4.5 (1986) is geschreven. Op windows '95 en '98 machines werkt het redelijk stabiel. Er zijn wel problemen zoals crashes door virusscanners en het ctfmon progje van MS office.

Echter, op windows 2K of XP werkt de software absoluut niet. Out of memory errors en complete crashes zijn het gevolg.

Nu wil ik de code laten aanpassen zodat het wel met de huidige OS'en werkt. Mijn vragen zijn dan ook:

- Kan dit?
- Is het mogelijk om het echt om te bouwen, of is het verstandiger om het geheel opnieuw te schrijven in Visual C++ 6?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Software uit 1986 is niet zo vreemd dat het niet meer werkt op huidige systemen. Imho ben je sneller klaar als je overnieuw begint met VC6, VC.net of BCB. Algoritmische code kun je toch wel kopieren, het gaat vooral om de API-code die echt zwaar gedateerd is.

Professionele website nodig?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Met de huidige grafische mogelijkheden zou ik haast zeggen: Maak het geheel opnieuw in VC++. Compatibiliteit van dat programma met win2k/xp is iets wat je niet op afstand kunt bepalen. Dat hangt namelijk af van een hele hoop dingen: De soort code die is gebruikt, memory-management, compiler-compatibiliteit.

Maar vooralsnog zeg ik: Maak het opnieuw, en hergebruik code waar dat kan.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Software uit die tijd zal inderdaad niet meer vlekkeloos draaien op huidige systemen. Afhankelijk van de omvang van de applicate kun je een keuze maken om het aan te passen of opnieuw te schrijven.

Ik zou echter adviseren opnieuw te beginnen, omdat sommige apps nou eenmaal eens in de zoveel tijd compleet opnieuw geschreven moeten worden. En, inderdaad, sommige procedures zul je vast kunnen overnemen, omdat daar niets aan veranderd is, maar je kunt beter alles opnieuw doen en sommige dingen overnemen, dan alles over te nemen en sommige dingen opnieuw doen.

Nadeel van 'oppoetsen':
• oude code doorploeteren: niet echt leesbaar
• oude code debuggen: niet tof
• oude code in nieuwe compiler is misschien helemaal niet optimaal meer.

Nogmaals, ik zou zeggen: lekker opnieuw beginnen!

My personal website

Verwijderd

Ik zou het overnieuw doen. Dan moet je wel van te voren jezelf afvragen, wil ik het 1 op 1 overnemen en de 'fouten' eruit laten, of ga ik inventariseren wat er nog aan wensen en eisen liggen en 'oude' niet gebruikte functionaliteit eruit laten?

Maar is de software geschreven in 1986 of komt de versie van Borland uit 1986? Hier zit nogal een wezenlijk verschil in. Verder ben ik het met curry684 eens als hij zegt dat vooral API declares problemen veroorzaken. Vergeet ook niet dat win95 en 98 een andere type kernel hebben dan bijvoorbeeld NT/2k/XP.

Succes met je besluit. Beiden is namelijk een rotklus (zeker omzetten)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Grootste probleem met software uit 1986 (of uberhaupt voor 1991 of zo) is dat het DOS-programma's zijn. Win95/98/MEE draait nog bovenop DOS waardoor het 'redelijk' zal draaien, NT/2k/XP hebben echter zoals boschpj aangeeft een nieuwe kernel die DOS-activiteiten in 'emulation' probeert af te draaien. Dit verklaart waarschijnlijk veel crashes.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 26-06-2003 12:30 ]

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

1986???
bedoel je niet 1996? Dat komt meer in de buurt :)

Met Borland C++ 4.5 was het namelijk mogelijk om win32 apps te schrijven. Daarvan was in '86 nog niet echt sprake ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Of bedoel je Borland Turbo Pascal 4.5? Dat komt wel in de buurt van 1986.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Wat voor programma is het eigenlijk en is er niet al een kant-en-klaar pakket wat dit kan, of zelf nog meer/betere dingen kan?

Verwijderd

Topicstarter
Het pakket heet Borland C++ 4.5. Degene die de software ooit heeft gemaakt heeft het pakket in 1986 gekocht (zegt 'ie.. :?)

Maar het kan ook zijn dat hij ondertussen updates heeft geinstalleerd.

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44

klinz

weet van NIETS

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 17:44:
Het pakket heet Borland C++ 4.5. Degene die de software ooit heeft gemaakt heeft het pakket in 1986 gekocht (zegt 'ie.. :?)
Lijkt me sterk. Ik heb hier een Borland C++ 3.1 en die is uit 1992.

Verwijderd

Ik ruik de porting beerput hier al.
Wees slim en herschrijf het zaakje.
Pagina: 1