vaag internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Net de helpdesk gebelt met als resultaat dat er morgen een monteur langskomt.
(Achterhoek postcode 7071)

Het probleem:

Enkele dagen lang geen verbinding, af en toe wel verbinding maar dan duurt het ook maar 15 sec tot hooguit 2 minuten.

Maar wat ik nu zo raar vind, als ik sommige pagina's open dan zie ik het Chello aanmeldscherm. Om je verbinding te activeren. En andere pagina's zoals GoT zie ik wel gewoon.

De modem valt dus steeds uit en gaat dan weer heel even aan. Maar weet iemand hoe dat komt dat ik dat Chello aanmeld scherm zie met sommige pagina's?

je hebt helemaal gelijk BCM:
WinXP
Motorola Surfboard modem
Chello

[ Voor 11% gewijzigd door Rambo op 26-06-2003 12:13 ]

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

BCM

Iets meer details zou zeer wenselijk kunnnen zijn.
Type modem
Verbinding
OS

Cedo Nulli

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
ik vroeg me ook af of ik dan ook de kosten moet betalen van die monteur die langs komt ...

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:15

samo

yo/wassup

probeer eens control panel > power management > always on als stroom profiel... het kan zijn dat je modem wordt uitgeschakeld na een tijdje..?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 16:17

raswic

It is I

Heb je wel steeds een IP-adres? ("ipconfig /all" in commandscreen).
Branden de juiste lampjes op de kabelmodem?

Als de fout bij chello ligt dan neem ik aan dat jij de kosten niet voor jou zijn, het is dan tenslotte hun fout. Als het jouw fout is dan ..... mag jij waarschijnlijk zelf betalen (gokje)

samo-arne:
Ik denk niet dat power management helpt. De modem is een apart apparaat en zit dus niet in de pc zelf. Bovendien, als je zit te internetten is het apparaat in gebruik en zal die dus niet in slaapstand oid moeten vallen (normaal gesproken).

• Bergen
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Mocht je weer op de APS-pagina terechtkomen, kijk dan eens wat je IP-adres is, zoals al gezegd: met Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all

Moet je die aanmeldpagina op dat moment ook helemaal doorlopen om weer online te komen? Of kun je zonder problemen zo weer op andere pagina's komen? Als je zo nu en dan weer die pagina moet doorlopen is er waarschijnlijk iemand anders op het Chello netwerk met hetzelfde netwerkkaart-MAC-adres als jij, of iemand die jouw inlognaam gebruikt om in te loggen op de APS-pagina. (Die heb je toch niet aan anderen gegeven neem ik aan? ;)) Dan wisselen jij en diegene dus de hele tijd van account (of MAC-adres). Komt namelijk wel eens vaker voor dat 2 NIC's hetzelfde MAC blijken te hebben. Hoort niet voor te komen, maarja de werkelijkheid is anders.

Als je NIET steeds dat aanmeldscherm hoeft te doorlopen en zo op andere pagina's kunt komen is 't een beetje raaaaarrrr. Lijkt een DNS-probleem dan... je draait toevallig geen router met caching DNS ofzo?
M0rpheus schreef op 26 June 2003 @ 12:57:
ik vroeg me ook af of ik dan ook de kosten moet betalen van die monteur die langs komt ...
Wel als blijkt dat het gewoon aan een brak stukje coax-kabel ligt en als blijkt dat je dat achteraf zelf had kunnen constateren enzo, maar als het aan de modem of aan de signaalsterkte ligt, en je er zelf niets aan kunt doen, niet natuurlijk. :)
raswic schreef op 26 June 2003 @ 15:31:...De modem is een apart apparaat en zit dus niet in de pc zelf. Bovendien, als je zit te internetten is het apparaat in gebruik en zal die dus niet in slaapstand oid moeten vallen (normaal gesproken).
Sterker nog: de modem heeft geen slaapstand (oid).
Pagina: 1