Probleempje...
Misschien is het heel simpel, maar ik kom er niet meer uit. Zo'n beetje alles gelezen wat er te lezen valt, maar helaas.
Ik ben bezig met een forumpje te bouwen in met PHP/MySQL. Nu wil ik bij het tonen van een topic, natuurlijk ook de username laten zien van degene die post.
Tot zover allemaal prima, voor mijn idee is de structuur zoals ik em nu heb ook in orde, maar die naam krijg ik maar niet in beeld.
Ik zal alleen de relevante tabbelen en code hier posten:
Tabellen
forum_reply:
- reply_id
- reply_body
- reply_user (hier staat dus het user-id in van de reply-er)
forum_user
- user_id
- user_name
Hij laat nu dus alles zien, behalve de username. Het lijkt dus alsof ie nooit die 2e while-loop ingaat. $userid wordt wel gevuld.
Ziet iemand wat ik verkeerd doe? Of kan iemand me een stukje op weghelpen?
Misschien is het heel simpel, maar ik kom er niet meer uit. Zo'n beetje alles gelezen wat er te lezen valt, maar helaas.
Ik ben bezig met een forumpje te bouwen in met PHP/MySQL. Nu wil ik bij het tonen van een topic, natuurlijk ook de username laten zien van degene die post.
Tot zover allemaal prima, voor mijn idee is de structuur zoals ik em nu heb ook in orde, maar die naam krijg ik maar niet in beeld.
Ik zal alleen de relevante tabbelen en code hier posten:
Tabellen
forum_reply:
- reply_id
- reply_body
- reply_user (hier staat dus het user-id in van de reply-er)
forum_user
- user_id
- user_name
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| //Opzoeken van juiste replies $qry_reply = "SELECT * FROM forum_reply where reply_topic = '$topicid'"; $query2 = mysql_query($qry_reply) or die("Fout bij uitvoeren query"); //loop om replies te echoen while ($reply = mysql_fetch_array($query2)) { //Zoek username bij userid $userid = $reply['reply_user']; $qry_user = "SELECT * FROM forum_user where user_name = '$userid'"; $query3 = mysql_query($qry_user) or die("Fout bij uitvoeren query"); // cel voor username echo "\t<td><br />"; //echo username while ($user = mysql_fetch_array($query3)) { echo $user['user_name']; } //echo de rest } |
Hij laat nu dus alles zien, behalve de username. Het lijkt dus alsof ie nooit die 2e while-loop ingaat. $userid wordt wel gevuld.
Ziet iemand wat ik verkeerd doe? Of kan iemand me een stukje op weghelpen?