probleem terratex dmx xfire

Pagina: 1
Acties:

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb ik een tijd geleden gekocht. Eérst drivers geïnstalleerd volgens het boekje (raden ze aan ivm herkennen van het kaartje)
config PC:
abit be6 (laatste bios th)
celeron 500
192Mb (64Micron en 128NoName op CL2)
10,2Gb Quantum Fireball (primary ata66 master)
Diamond Viper770 (nVidia 6.35 drivers)
win98 NL 4.10.1998
philips dvd-rom pcdv632 (primary ide master, dma aan)
Realtek 8029 pci kaartje
zat hiervoor een SB pci128 in

Kaartje dr in, direct checken bij systeem of er geen problemen zijn: noop. Drivers zien er relaxt/arelaxt uit (je moet er zeg maar van houden), is alleen vervelend dat de mixer bij opstarten niet in de systray blijft staan, maar geopend op de desktop.
En dan komen de problemen:
- quake3: om de zoveel (2) sec. hangt het beeld voor 1 sec. lijkt op een irq probleempje, maar het geluid is goed!
- dvd onder cinemaster2000: wat krijgen we nou? Blijft continu hangen. Systeem checken: dma vd dvd-rom uitgeschakeld??? Maar zo kan ik geen dvd kijken! Aanvinken, herstarten, checken: dma uit! Terwijl die toch echt wel aanstond voor fysieke installatie vh kaartje.

Dus dan maar een format c:, windoos en de rest:( er opnieuw op, drivers schoon geïnstalleerd kaartje dr in, zelfde probleem.
Kaartje omwisselen met de Realtek: zelfde probleem.
Laatste drivers: zelfde probleem.

Zit ik nou gewoon met een verkloot kaartje of zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen. Alles welkom

specs dmx xfire:
extern:
- optisch digitale uit
- line uit voor
- line uit achter
- line in
- mic in
intern:
- 2x gescheiden analoog cd in
- aux in
- digitale cd, ook spdif (jumper selectable, meevaller, omdat mijn philips dat er nl uit pleurt)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Ik weet alleen dat je eenmaal save settings moet doen en dan krijg je niet telkens dat rare :) popupscherm