[MSI 6119 + P3 500] Win2K setup lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Hallo mensen.

ik heb een servetje samen gesteld van oude Hardware.
het gaat hier om een MSI 6119 planktje met een slot 1 P3 500
en 256 pc 133.
verder zit er nu een gloed nieuwe 60gb maxtor diamond 9 plus in.
en daarbij moeten uiteindelijk nog 2 60 gb schijven en een 120 gb schijf komen.

maar, ik zit met een raar probleem.
als ik mijn win2k SP3 cd boot komt hij gelijk met een rare ini file error en kan ik dus niet doorgaan met mijn install.
dit heb ik overgens op alle 2k gebaseerde OSen.
Met bijvoorbeeld win ME heb ik het niet, maarja dat is niet echt een goed OS om een server op te draaien om het even zo te zeggen :)
de CD's heb ik allemaal getest en werken allemaal, dus dat is het probleem absoluut niet.

andere CD drives (die overgens wel werken in deze pc) ook geprobeerd
plus een andere IDE controller.
zelfs een promise kaartje die ook lekker draaid in mijn pc nu.

Bios updates heb ik geprobeerd, en wel de nieuwste van MSI
er zijn een hele zooi met fixes voor dat board. is het toevallig zo dat ik ze appart moet flashen ? of iig de gene die dan nodig zouden zijn?

het gaat om dit board
http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=105&MODEL=MS-6119

help mij :|

edit:
thx voor de mod

[ Voor 3% gewijzigd door pt0x op 26-06-2003 12:16 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je al een grondige test van alle onderdelen gedaan? Dus geheugen (memtest86), processor (prime95), harde schijf (maxtor tool)? En als je een andere installatiebron gebruikt? Dus via netwerk of zo?

Over het BIOS: een BIOS update is een algehele update met versies. Het is geen Windows Update waar je alles appart moet downloaden. Zie het als een soort Service Pack van je BIOS. Je moet gewoon de nieuwste nemen, mits die wel voor jouw bordreviesie is (ff dubbelchecken).

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ja dat dacht ik dus ook over Bios updates.
het enige wat ik nog niet heb geprobeert is prime95
zal eens even aan de slag gaan.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ik heb zojuist win2k3 geprobeert, werkt wel maar als hij klaar is met de eerste sectie (waneer hij dus de user agreement moet geven) loopt hij vast met een mooi blauw scherm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omschrijf eens exact de "rare ini file error". Hier kunnen we niks mee .. Wat voor een foutmelding (code/kreet) geeft hij dan precies? En wat voor een blauw scherm krijg je dan na de 2K3 setup? En heb je tenslotte ook reeds je geheugen en de HDD getest? Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-06-2003 15:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De 6119 heeft al sinds een aantal BIOS updates support voor de Win2K/XP ACPI, daar ligt het dus niet aan, en ook 65GB+ schijven zijn geen probleem meer.

Dlt klinkt als geheugenproblemen. Probeer Memtest eens...

Oslik blyat! Oslik!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ik heb inderdaad mijn mobo als probleem uitgesloten, omdat ik nu mijn mobo heb geswitched voor een Soyo 6BA+ III (veel mooier en nieuwer) die het wel altijd heeft gedaan met XP
met ander geheugen, met een andere CPU.
maar die doet hetzelfde!

aangezien ik mijn geheugen al een keer heb getest met memtest, geloof ik niet dat dat het probleem is. mijn CPU daarin tegen heb ik nog niet getest.
daarvoor heb je Prime95? kan ik dit ook als bijvoorbeeld een memtest booten van flop, want ik zie alleen maar versies voor bepaalde OSen

[ Voor 3% gewijzigd door pt0x op 26-06-2003 23:51 ]

Pagina: 1