Toon posts:

AMD Naar Cyrix Processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ellowz ppl. K zit hier met een ***** AMD-k6 3D Processor van 300MGHz.
K wil er een Cyrix 800 Processor in leggen... is dit morgelijk? k denk dat k mn moederbord dan kan weggooien hehe. Weten jullie misschien een proggie om da te testen of een site waar k da kan vinden?

Nou k hoop da iemand me kan helpen. Alvast hartelijk dank!

Verwijderd

Vind je het heel erg als ik hier geen kloot van snap?

Ah ik zie het al, je hebt wel meer duidelijke vragen gesteld... fraaie posthistory zeg.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 11:19 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02
Welk mobo heb je?
Check je manual of sit vd fabrikant en zoek t zelf op

GoT = geen helpdesk om ff snel iets te vragen :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08
De Cyrix 800 Mhz is niet erg veel sneller dan die AMD K6 processor, je moet niet allemaal maar naar de Mhz getalletjes kijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Killalot op 26-06-2003 11:20 ]

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Euhm, een Cyrix Proc gaat niet passen op AMD moederbord...

Ik geloof dat de meeste Cyrix processors al geintegreerd zijn op het moederbord zelf, bijv. op de Via Epia mobo's. Dus dan ben je wel genoodzaakt om een mobo te kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
K heb geen handleiding :P 2e hands gekocht... er zit een Apox EP-58MVP3C-M Motherboard in... EN K MAG DIT TOCH WEL VRAGEN! k kom er zelf nie uit zonder manual dus zit nie te huilen mensen... we zijn nie allemaal zo geniaal als jou!

Nou dus k heb een Apox EP-58MVP3C-M Motherboard, AMD K6 300MGHz Processor zit er nu in. K wil er een Cyrix 800 MGHz processor inzetten... thnx

• Sir_Killalot
AK47 schreef op 26 June 2003 @ 11:21:
Euhm, een Cyrix Proc gaat niet passen op AMD moederbord...

Ik geloof dat de meeste Cyrix processors al geintegreerd zijn op het moederbord zelf, bijv. op de Via Epia mobo's. Dus dan ben je wel genoodzaakt om een mobo te kopen :)
Nee hoor, Cyrix processors kan je ook los kopen maar dan moet je ook een Socket 370 mobo kopen om hem daar in te doen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 11:17:
Ellowz ppl. K zit hier met een ***** AMD-k6 3D Processor van 300MGHz.
K wil er een Cyrix 800 Processor in leggen... is dit morgelijk? k denk dat k mn moederbord dan kan weggooien hehe. Weten jullie misschien een proggie om da te testen of een site waar k da kan vinden?

Nou k hoop da iemand me kan helpen. Alvast hartelijk dank!
300MGHz = 300.000.000.000.000.000Hz = 300.000 THz.
En formuleer je tekst eens normaal en niet in dialect of slang.
En is je I-toets wellicht stuk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 11:25 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
natuurlijk past het niet. K6 is (super)socket 7

Cyrix draait volgens mij op een intel-socket. Het past dus niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AK47
Sir_Killalot schreef op 26 June 2003 @ 11:22:
[...]

Nee hoor, Cyrix processors kan je ook los kopen maar dan moet je ook een Socket 370 mobo kopen om hem daar in te doen :)
Oooh, ik ben niet zo op de hoogte van Cyrix procs, maar ik ken ze dus van de Via Epia bordjes :)

Demonic > Als het goed is past een AMD K6-2 proc alleen in een Socket 7 (correct me if I'm wrong) bord. Je hebt dus zoals al gezegd een Socket 370 MoBo nodig. Ik denk dat je moederbord in werkelijkheid een EPOX is...zoek een de specs @ www.epox.com.tw op of zo...

• Sir_Killalot
http://www.duxcw.com/dige...MBs/Epox/ep-58mvp3c-m.htm

Daar kan je zien dat dit mobo niet geschikt is voor een Cyrix 800 Mhz processor omdat die een mobo nodig heeft met een Socket 370 :)

Dus al wil je een goedkope en niet erg snelle pc moet je zo'n Cyrix + een 2de hands Socket 370 bordje kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
jah jah k zeg dan verkeerd misschien damn hoezo kunnen mensen zeiken MHz MGHz boeit mij iets sorry hoor... maar kan k t proberen of is er kans dat mn moederbord BOEM zegt? :D

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nee, die oude AMD is een Socket7 CPU dus je hebt een socket 7 moederbord. Een Cyrix/Via C3 op 800 MHz gaat daar niet op passen. Je moederbord gaat geen boem zeggen want die CPU gaat er niet eens in passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fpc/slotsocket/images/socket370_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-online.de/bilder/help/socket/socket_7.jpg
Heel verschillend.

[ Voor 54% gewijzigd door m-m op 26-06-2003 11:27 ]

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 11:23:
[...]

300MGHz = 300.000.000.000.000.000Hz = 300.000 THz.
En formuleer je tekst eens normaal en niet in dialect of slang.
wil net zeggen, maar jijwas paar seconden sneller

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Sir_Killalot schreef op 26 June 2003 @ 11:22:
[...]

Hier staat het antwoord al denk ik.....K6 heeft een Super socket 7 voetje toch? Dus compleet niet uitwisselbaar.....nieuw mobo dus...voor waarschijnlijk weinig extra performance!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
oke k ben er uit super bedankt mensen!!!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 11:25:
jah jah k zeg dan verkeerd misschien damn hoezo kunnen mensen zeiken MHz MGHz boeit mij iets sorry hoor... maar kan k t proberen of is er kans dat mn moederbord BOEM zegt? :D
Je zou ook normaal kunnen reageren :/

En je zou het wel kunnen proberen maar het past niet eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 11:25:
Ja, dan kunnen wij weer zeggen:

"Boeit ons dat nou dat je een Cyrix CPU in een AMD bord wil proppen"

Het is alleen maar ten voordele voor jou als je een beetje netjes je vraag formuleert.

• AK47
Sir_Killalot schreef op 26 June 2003 @ 11:27:
[...]

Je zou ook normaal kunnen reageren :/

En je zou het wel kunnen proberen maar het past niet eens.
True, very true :/

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:57

DaRoot

Some say...

12 topics gestart waarvan er nog maar 5 geopond zijn. Zegt wel genoeg lijkt me..

Anyway, als je toch al een ander moederbord voor die processor moet kopen, kun je misschien beter meteen een AMD XP1800+ met bijpassend board kopen, volgens mij ben je dan nauwelijks duurder uit, maar wel veel sneller.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• AK47
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 11:29:
[...]

Ja, dan kunnen wij weer zeggen:

"Boeit ons dat nou dat je een Cyrix CPU in een AMD bord wil proppen"

Het is alleen maar ten voordele voor jou als je een beetje netjes je vraag formuleert.
Tja, meestal zijn nieuwe users vergelijkbaar met een kleuter op de eerste van school, ze moeten zich nog even leren gedragen, en dan zijn ze gewoon brave user'tjes ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het moge duidelijk zijn dat je met een dergelijke topicstart niet ver komt. Wel, je weet nu ook genoeg imo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.