Wireless: Afstand verlengen en Wireless printen

Pagina: 1
Acties:

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb het volgende probleem bij mjn ouders:

Via Belgacom maken zij gebruik van ADSL, met een gewonen modem met daarop een Linksys, namelijk een BEFW11S4.
Alles werkt prima behalve dat in sommige delen van het huis er geen ontvangst is (en juist niet op 1 plek waar het juist wel moet). Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met de WET11 als een soort relay zodat het signaal aan beide kanten van het huis net zo goed is?
Of heeft iemand een andere oplossing?

Voor een HP scanner/faxer/printer/copier in een wilde ik dan een Wireless printer server gebruiken, maar ik betwijfel dat je dan meer kan dan printen (faxen en scannen zal het wel niet doen).
Heeft iemand hier zelf ervaring me? Of een makkelijkere oplossing?
Heel erg bedankt in elk geval!

Verwijderd

kun je je ap niet gewoon anders/ hoger neerzetten ?? en idd wireless scannen gaat niet lukken daar de meegeleverde software voor een parralel/usb connectie bedoeld is en niet voor netwerk.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Jammer van het scannen, maar dat had ik inderdaad niet verwacht.

De router staat al op de eerste verdieping (tevens hoogste), dus hoger gaat lukken.
Hij is momenteel niet centraal geplaatst (staat veel naar 1 kant van het huis toe) maar heb huis is misschien iets van 25 meter in de breedte (wel 2 muren tussen de router en de wireless kaart). Allebei de antennes staan in de juiste richting. Nu las ik dat soms staan die Linksys op 22db (ofzo) inplaats van 100db. Klopt dit? En kan je dit veranderen?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Die Linksys van BCom is brak, ga naar de TBO en vraag uw geld terug, ga dan een deftige onafhankelijke gaan kopen. Sommige mensen hebben geen ontvangst meer binnen de 5 meter in een gewoon gebouw (signaal gaat niet door houten vloer). Hier op kantoor hebben we een goeie Linksys staan: ontvangst = 50m en meer.
Believe me, I work @ BCom Helpdesk ;)
Nu voor hulp:
Ga in je Linksys menu naar Advanced -> Wireless
Speel met antenna selection (Diversity spread on of default), preamble, en de andere waarden (zoek daar wel meer over op)
Er zijn klanten die daarmee beter/slechter ontvangst krijgen.
De antennes zet je best: 1 recht en 1 schuin. Het antennesignaal werkt in concentrische cirkels en de beste ontvangst is als je zender & ontvanger in dezelfde richting zet.
Ook elektrische apparaten (tv's, magnetron enz.) uitschakelen of verzetten.
vb: in mijn salon waar mijn tv staat heb ik bijna geen ontvangst van antennesignaal voor gewone tv, radiosignaal, wlan of andere. Dingen boven 1GHz gaan beter (GSM, Bluetooth).
Dit komt omdat ik naast een bank woon en de beveiligingsinstallatie staat juist tegen de muur waar mijn tv staat en alles wordt verstoord.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org