Toon posts:

Bestand niet te verwijderen onder win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed... dit is dus het probleem, ik wou een half gedownloade film van edonkey previewen, daarom had ik dus de .part file gekopieerd in een andere directory en gerenamed naar .avi... normaal werkt dit perfect als er reeds genoeg data binnen is
Deze keer echter niet, nu zit ik daar met een .avi bestand dat niet kan gerenamed worden, niet verwijderd kan worden en niet verplaatst kan worden :(
Ik heb reeds meerdere malen de computer herstart, heb het ook al geprobeerd van onder een andere gebruikers account, maar nog steeds geen succes, ik krijg telkens een foutmelding dat het bestand in gebruik is door een ander programma, ook al had ik alle programmas afgesloten die afgesloten kunnen worden.
Ook windows explorer reageert raar, telkens ik iets probeer met het bestand slokt hij de volle 100% cpu tijd op... ook al is de explorer zogezegd gesloten

Als iemand suggesties of een oplossing heeft, zou dat ten zeerste geapprecieerd worden ik zit namelijk echt met de handen in het haar 8)7

Thanx

Systeemspecs moesten deze van belang kunnen zijn:
Win xp pro SP1
athlon xp 1800+ @ 1150mhz
2x 512 Mb DDR 266 CL 2
geforce 4 mx 440
80 gig maxtor
60 gig barracuda V

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 11:07 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Verplaats/verwijder het bestand in veilige modus. Anders zoek je em op in DOS :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Er zit ergens een bugje in XP die dat soort problemen veroorzaakt, doe maar eens op GoT een zoekopdracht in de trant van 'avi verwijderen xp' of zo. Je moet iets aanpassen in het register.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 19:00

QkE

In your face Gnagna

Dos wordt moeilijk denk ik in verband met NTFS, maar veilige modus valt te proberen

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
komt toch omdat ie een preview laat zien in je common tasks links? daarom in gebruik, ik doe knippen > venster sluiten > prullebak > plakken

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Je zou het ook nog kunnen proberen onder de DOS-BOX van Windows. Niet het bestand selecteren met de muis! Doe je dit wel en je hebt een virusscanner draaien, dan ben je de lul, want dan kan het wel ff duren voordat je weer verder kan werken.

Gewoon opzoeken in de DOS-BOX al dan niet in veilige-modus. En hoepsa: del filmpj~1.avi

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05
Plain Dos is niet nodig, ook in je cmd prompt (start->uitvoeren->cmd) kun je hem deleten. Of via een ander programma zoals Nero Burning Rom of FlashFXP. Het is inderdaad een vage bug. Dit topic zou je verder moeten helpen wat betreft de oplossing die koffercomputer aankaartte.

Flickr

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Uit de FAQ:
Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen?

1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Met dank aan SaMuRaIX-SwA

Een andere manier om een bestand te verwijderen dat niet weg wil is de volgende:

Druk op Ctrl - Alt - Delete

Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe

Beëindig dit proces

Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD

Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory

Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand

Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT

Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER

Als het geen bestand betreft maar een directory kun je gebruik maken van het commando RD [directorynaam].

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Deleten in de dos command prompt hielp inderdaad !
Thank you all :)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
ff kleine opmerking, het proces explorer.exe killen laat windows zo een beetje crashen, had ik daarjuist ook geprobeerd nadat ik zag dat dat 100% cpu opslorpte, maar na het killen verscheen er niet veel meer buiten de wallpaper, verder geen taskbar, icoontjes of iets dergelijks meer... (tenzij dit enkel bij mij zo gebeurt natuurlijk :) )

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05
Dit is normaal. Je moet dan in je taskmanager kiezen voor bestand->nieuw en dan explorer.exe openen. Zo krijg je je taakbalk enzo weer terug. Wat soms ook wil werken is op je Windows-toets drukken. Het vage van XP is dat deze methoden niet iedere keer werken. XP is in mijn ogen dan ook niet het beste besturingssysteem.

* Buzz-01 gaat deze vakantie weer lekker terug naar Windows 2000

Flickr

Pagina: 1