Toon posts:

Gruikernaam traceren op ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit bij ons in het netwerk een gebruiker die een proces behoorlijk stoort... We hebben wel het ipadres kunnen achterhalen maar we kunnen geen gebruiker aanwijzen.

Is er mischien een tooltje of een andere manier om met een ip-adres achter een gebruikersnaam te komen?

Verwijderd

als het allemaal Windows pc's zijn dan kun je nbtstat -a ip.nummer.hier.zo proberen. Je ziet dan welke gebruiker ingelogd is op de betreffende pc.

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 10:03
met

nbtstat -a {ip-address}

[ Voor 0% gewijzigd door _DPC_Scorpion op 26-06-2003 11:05 . Reden: dang nog te sloom ook :p ]

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig... bedankt mensen _/-\o_

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Thanks, das wel zeer handig _o_

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
of met tracert <ip>
wat staat voor trace route ;)

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

Sauron-XP schreef op 26 June 2003 @ 19:00:
of met tracert <ip>
wat staat voor trace route ;)
jij hebt ook ergens een klok horen luiden

ontopic: het programma dameware is ook erg handig om meer te weten te komen over een bepaalde windows machine in het netwerk.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 11:03:
als het allemaal Windows pc's zijn dan kun je nbtstat -a ip.nummer.hier.zo proberen. Je ziet dan welke gebruiker ingelogd is op de betreffende pc.
Ik heb het hier (vanaf Windows 2003) geprobeerd naar een Windows 2000 machine en mezelf, maar ik zie alleen machine en werkgroupnamen

Ter info: zitten beide niet in een domein, maar een workgroup. Uiteraard kan ik via de event log wel achterhalen wie er ingelogd zit, maar nbtstat is dus niet voldoende..

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

[duh] workgroup [/duh]

als je wel login rechten hebt, kun je met languard ofzo de pc scannen, of je neemt met dameware het scherm over :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Maarten.O schreef op 26 June 2003 @ 23:44:
[...]

Ik heb het hier (vanaf Windows 2003) geprobeerd naar een Windows 2000 machine en mezelf, maar ik zie alleen machine en werkgroupnamen

Ter info: zitten beide niet in een domein, maar een workgroup. Uiteraard kan ik via de event log wel achterhalen wie er ingelogd zit, maar nbtstat is dus niet voldoende..
Er moet wel een gebruiker ingelogd zijn anders kun je hem ook niet zien :)
Er staat in ieder geval een 03 achter. Dit kan een computernaam zijn of de naam van een ingelogde gebruiker.

Verwijderd

Met DameWare heb je (met alleen laatste nieuwe versie) de mogelijkheid de LAN statistics op te vragen van alle pc's + gebruikers. www.dameware.com
Pagina: 1