Toon posts:

brommend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit onderwerp al eens langs is gekomen, als ik mijn computer opstart maakt computer een vrij hard zoemend geluid. Zodra ik in windows zit en alles is geladen is het weg. Nu meen ik ooit eens gelezen te hebben dat ti4200 videokaarten daar last van hadden maar ik kan me dat niet meer helemaal herinneren. Nu heb ik dus een asus GF 4 ti4200, met 8x agp en 128 mb ddr. Kent iemand dit probleem of weet iemand of dit erg is dat geluid. Ik heb m'n videokaart er al uit gehaald en naar de fan gekeken maar deze zit gewoon vast en draait zonder problemen. (hij komt nergens tegen aan ofzo). De rest van de fans in m'n kast draaien ook gewoon.

specs;
P4 2,4 Ghz, 533 fsb
512 mb ddr
80gb maxtor hd
mobo: asus p4s8x

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:28:
Misschien dat dit onderwerp al eens langs is gekomen, als ik mijn computer opstart maakt computer een vrij hard zoemend geluid. Zodra ik in windows zit en alles is geladen is het weg. Nu meen ik ooit eens gelezen te hebben dat ti4200 videokaarten daar last van hadden maar ik kan me dat niet meer helemaal herinneren. Nu heb ik dus een asus GF 4 ti4200, met 8x agp en 128 mb ddr. Kent iemand dit probleem of weet iemand of dit erg is dat geluid. Ik heb m'n videokaart er al uit gehaald en naar de fan gekeken maar deze zit gewoon vast en draait zonder problemen. (hij komt nergens tegen aan ofzo). De rest van de fans in m'n kast draaien ook gewoon.

specs;
P4 2,4 Ghz, 533 fsb
512 mb ddr
80gb maxtor hd
Zitten je hd´s / cd spelers goed vast aan je kast, als je hd begint op te spinnen kan hij iets scheef trekken door de motor. Zit je hd dan dus niet goed vast, geeft hij de trilling door aan je kast, en krijg je een heel irri brommetje te horen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze zitten allemaal goed vast, het geluid komt ook niet bij de hd vandaan maar een beetje van achterin de kast, waar m'n videokaart dus zit.

Verwijderd

Dat soort gebrom staat bij mij bekend als een fan van de voeding die niet meer bromt als deze "warm" is.

Komt vaak voor als je pc op een vochtige en vooral koude plaats staat (is mijn ervaring)

• Banshee
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:43:
Ja deze zitten allemaal goed vast, het geluid komt ook niet bij de hd vandaan maar een beetje van achterin de kast, waar m'n videokaart dus zit.
Loop alle schroefjes van je pci kaarten, agp, mobo en voeding even na, wellicht zit er ergens eentje niet helemaal lekker vast.

Verder kan het ook de kap van je kast zijn, ook even goed aanbouten.
Trillingen zijn altijd lastig, ze zijn moelijk te vinden, vaak is de enige remedie: haal heel je kast uit elkaar, (echt alles eruit), en bouw alles weer goed in (alle boutjes nalopen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 10:51:
Dat soort gebrom staat bij mij bekend als een fan van de voeding die niet meer bromt als deze "warm" is.

Komt vaak voor als je pc op een vochtige en vooral koude plaats staat (is mijn ervaring)
Dit heb ik ook wel eens met een casefan, die eerst even "warm" moet draaien. Zou zeker een oorzaak kunnen zijn bij de TS

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

offtopic:
Heb je zelf een civic VTi :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
haha nee, heb nog geen civic vti, maar effe on topic, kan het op zich kwaad dat gebrom/getril? Zal vanavond wel es effe de boel uit elkaar halen. Maar het vreemde is, ik heb deze computer nu een maand of 4, in het begin maakte hij geen raar gebrom

Verwijderd

Videokaart/CPU Fan even inspuiten met siliconenspray in het lager.

• Maximus
  • Laatst online: 16-08 21:26

Maximus

PhD i.o.

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 10:28:

specs;
P4 2,4 Ghz, 533 fsb
512 mb ddr
80gb maxtor hd
me pa heeft hier ook last van met zijn Asus kaart. precies het zelfde systeem behalve het mobo :) das een MSI 845PE Max2

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Is gewoon een fan die even warm moet worden... Dan zet ie wat uit, en trilt ie niet meer in z'n lager...

[ Voor 39% gewijzigd door bloasfist op 26-06-2003 12:59 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

mischien een plaatje dat een pci/agp/amr dicht houd. Controleer die ook even. Mischien je cpu cooler bij mij is het zo als de pc in windows is dan wordt het progje asus probe geladen die mijn cpu fan stiller laat draaien...

Verwijderd

Tijdens het opstarten (dus tijdens het geluid) even het "verdachte fannetje" met je vinger tegenhouden geeft je zekerheid.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Kom op zeg, doe je kast open zet je pc aan en luister waar het vandaan komt, simpel als wat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.