Gaan 3Com dualspeed hubs snel stuk?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hier op bedrijf, waar ik stage volg, zijn er 3 apparaten defect geraakt. Alledrie zijn 3COM dualspeed 10/100 hubs. Het zijn allemaal 12 ports modellen.

Eerste heeft problemen op mainboard. Er is storing gaande waardoor ie zichzelf paar keer reset en uiteindelijk dienst weigert. Alleen power error brandt.

De tweede is uitgevallen. De voeding functioneert niet meer. (powerled ging niet aan)

De derde is zojuist vandaag uitgevallen. Voeding is defect (powerled ging niet aan)

Geluk voor hen op bedrijf, heb ik dag ervoor van twee identieke hubs 1 werkende gemaakt (te kort getest, maar geen vreemde storingen tot nu toe). Kon nog snel netwerk herstellen.

Door 3 uitvallers kort achter elkaar (oke, het is ongeveer jaar tijd, maar toch vind ik wel veel.) vraag ik me daarom af of 3COM hubs (of zelfs ook switches) met serieuze problemen kampen.
Zijn ze gevoelig voor storingen op lichtnet? Wat is reden voor meegeleverde kabel die 3COM aanbeveelt in guide? (lijkt me gewoon stroomkabel)

Op bedrijf zijn er af en toe stroomuitvallen. Kan dat nadelig zijn voor hub? Moet ik het beste aan UPS laten hangen?

Ik weet wel dat 3COM switches soms met hitteproblemen kampen. Maar voeding uitvallers en weigeringen... Oh ja, ik maak ook wel es defecte poorten mee.

Wat kunnen we hierover zeggen? :(

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wij verkopen aardig wat van die hubjes en switches. Op zich niet zo heel veel klachten over, maar stroomstoringen zijn natuurlijk nooit goed.... Zet ze sowieso op een beschermd stopcontact (met aarde), liever nog op een UPS....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
contact 3com maar hierover...

Verder nog nooit echt problemen gehad met 3com hubs/switches

Verwijderd

Over het algemeen hier ook geen problemen met 3com. Maar 3com levert toch levenslange garantie op hun hubs/switches meende ik me te herinneren. Dus effe de 3com site checken en dan terug sturen.

Verwijderd

idd, de zelfde fouten zien wij hier ook wel eens, maar ik betwijfel of het vaker is dan bij concurerende producten.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

Spoooky

Core temp 37°C

gewoon RMA aanmaken bij 3com... prima service op die dingen...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wij hebben veel van die dingen en eigenlijk alleen maar dooie fans. En die sturen we dan op.

vind hier en daaar nog wel eens een open gesloopte 3com omdat ze volgens mij te lui waren omdat ding op te sturen.

En als tie eenmaal open is geweest kan dat niet meer. (zonde van de lifetimewarranty)

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 27-06-2003 22:12 ]

Pagina: 1