Bluetooth blues MSI+SiteCom verbonden - geen ping etc.

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb een MSI-connector op mijn mobo met een sterke antenne en voor de PC beneden heb ik een bluetooth-usb van SiteCom gekocht. Het fijne is, ik kan een IP toewijzen en deze ook pingen. Maar naar de andere PC wil niet. Ik gebruik voor beiden de MSI Bluetooth software 1.3.0 (1.3.2.7)

Nu hoor je ook de signaalsterkte ergens te kunnen zien nietwaar? Het lijkt mij dat ze elkaar kunnen zien. Want de "netwerkkabel" is verbonden. Als ik het apparaat uitzet dan zeggen ze ook beiden dat er geen verbinding is. Ze zien elkaar dus wel.
Ook heb ik er voor gezorgd in de config dat ze elkaar kunnen vinden. Maar het blauwe icoon zegt alleen op de ene: Bluetooth on MSI en op de andere Bluetooth on Jetway. Geen MSI on Jetway a.h.w.

Had dit een niet-draadloos netwerk geweest dan hadden de PC's elkaar kunnen pingen op 192.168.0.1 en 192.168.0.2 De Bluetooth icoon zegt trouwens dat er een verbinding is van 10Mbps, ik dacht dat BT op 1Mbps zat?

Mijn vraag is dus eigenlijk wat ik verkeerd doe. Ik heb BlueTooth namelijk om bestandjes uit te wisselen eventueel en om te multiplayen. Of moet ik toch die MSI USB Dongle hebben?

-----------------------
Kom er dus net ff achter dat het een Klasse 2 BT is. Leuk - 10m. Dat gaat niet lukken. Zetten ze verdorie ook niet even op de DOOS!

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 26-06-2003 22:13 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)