• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Hoi iedereen,

Ik overweeg om een PDA aan te schaffen, met de optie van later ook nog de GPS optie bij te kopen. Nu heb ik links en rechts al is rondgesurfed en gezien dat er wel heel wat verschillende modellen en prijsklassen zijn.

Het mag misschien cliché zijn maar de IPAQ serie van HP/Compaq staat me wel aan maar kosten denk ik ook iets meer.

Ik zou kunnen zeggen ik neem het duurste model wat er momenteel bestaat maar is dit dan wel goed?

Wat zijn zo de dingen waarop ik moet letten eventueel met het oog op de toekomst want ik neem aan dat je niet elk jaar zo'n nieuw ding koopt.

Alvast bedankt

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 22:52

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

ik denk dat je eerst moet gaan nadenken wat je precies wil, je hebt verschil in procsesoren, intern geheugen.

daar naast moet je gaan nadenken wat voor navigatie ga je gebruiken (auto, fiets en lopen)
bv de acerN10 kan je een antenne kopen die je bovenin schuift.

Op de site van www.Pocket-club.nl vind je meer over deze mogelijkheden.

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

En niet te vergeten wat je ermee wil doen en vooral hoe groot ze zijn.

Loop maar eens bij de dixons binnen en kijk maar eens hoe lomp groot die dingen kunnen zijn (zelf een H1915 gekocht, heerlijk past gewoon in m'n zak)

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 15:24
Inderdaad een mooi apparaat, die H1915.

Nadeel van de H1915 is wel dat, zoals het er nu naar uitziet, deze niet te upgraden is naar het PPC 2003 OS.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja hoor, neem maar gewoon de duurste. Weet je in ieder geval zeker dat je indruk maakt op je vrienden. De eisen die jij verder stelt aan het apparaat (wat voor software / WiFi / Bluetooth / Accu-levensduur / Scherm type en resolutie) zijn daar ondergeschikt aan :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

je kan op de 1915 GEEN GPS aansluiten. Dat was al een keer voorbij gekomen. Als je advies geeft, geef da n wel de goede....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Wel waar via een serieel -> native-IR bordje, hetgeen ik zelf ook heb icm haicom.

Werkt prima! Heeft een belg voor me in elkaar geknutseld, zal de specs eens zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 11:56 . Reden: iets duidelijker gemaakt ]

Verwijderd

Het klopt echter wel dat de H1915 geen seriele/danwel USB aansluitingen aan kan (om losse apparaten aan te sluiten). Wat dat betreft zijn de mogelijkheden erg beperkt!

Maar als het puur om een pda te doen is als agenda/tasks/apps en gps dan is het een goede keus (lekker klein en een super scherm)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Waar je op moet letten? Je wil GPS later. Dan is het handig om te kijken welke apparaten een GPSontvanger kunnen gebruiken. Zelf zou ik niet direct kijken naar de Ipaq omdat die een stuk prijziger is dan andere apparaten. K zou zelf iig eentje nemen die CF standaard heeft zonder dat je eerst een sleeve moet kopen zoals iig vroeger bij de Ipaq's aangezien ik zelf dat dan gebruik voor TomTom2 en Oggbestanden en digicam. Zelf hoef ik geen Bluetooth of WiFi dus de duurste Ipaqs vallen gelijk af. Er zijn zoals je weet nog meer merken. De Axim van Dell vind ik zelf wel intressant als ik een nieuwe zou moeten aanschaffen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Let idd op het CompactFlash gebeuren. Bij sommige merken (Compaq, Asus) moet je ze (sleeves) los erbij kopen. In het CF komt je aansluiting naar het GPSgebeuren.

Eventjes mezelf quoten op het gebruik van sleeves:

"Dan verandert je ranke pdatje in een dikke koei."

[ Voor 23% gewijzigd door L3TUC3 op 27-06-2003 20:10 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 21:29
Ik heb een Dell Axim en een Haicom GPS ontvanger (www.i-con.nl) in combinatie met TomTom Navigator 1.51
Kostte mij 412 eurie + 149 eurie. Je kan ook de goedkopere Dell nemen. Gewoon een grote Compact Flash kaart nemen voor je kaarten.

woei!

Pagina: 1