Toon posts:

SB Live 5.1 en onboard sound kan dit samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte GOT'ters

Sinds kort heb ik een nieuw systeem. Hierbij heb ik op mijn asus P4pe moederbord onboard sound. Maar ik heb ook een Soundblaster Live 5.1 geluidskaart.
Nu dacht ik, ik zet mijn onboard sound uit in mijn bios. Als ik dit doe heb ik dus totaal geen geluid meer op mijn pc.Zet ik dit weer aan dan heb ik wel geluid.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat ik mijn onboard sound en mijn SB Live gewoon naast elkaar geinstalleerd laat staan? Geeft dit geen conflicten???????

Als ik DXDiag draai zie ik dat mijn SB geactiveerd is en dat mijn Soundmax onboard kaart uit staat..

Ik heb namelijk het id, dat bij sommige spellen sommige geluiden soms wegvallen heel kort.
En dat vind ik irritant

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dat kan makkelijk, zijn gewoon twee geludskaarten en dat werkt. Enneh, als je je onboard uitzet doet het geluid het niet mee... Je hebt toch niet je speakers dan op je onboard aangesloten he? Want dan is het wel heel erg logiscg dat je geen geluid meer hebt he? :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 26 June 2003 @ 09:50:
ja dat kan makkelijk, zijn gewoon twee geludskaarten en dat werkt. Enneh, als je je onboard uitzet doet het geluid het niet mee... Je hebt toch niet je speakers dan op je onboard aangesloten he? Want dan is het wel heel erg logiscg dat je geen geluid meer hebt he? :o
Nou daar had ik zelf ook aan gedacht *schaam* maar als ik in mn geavanceerde eigenschappen van mn audio mn sb live kies doet het geluid het ook gewoon.. dan zijn mn boxen toch wel op de goede kaart aangesloten??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

je weet toch waar je de stekkertjes in geprikt hebt?
Nu dacht ik, ik zet mijn onboard sound uit in mijn bios. Als ik dit doe heb ik dus totaal geen geluid meer op mijn pc.Zet ik dit weer aan dan heb ik wel geluid.
Het is niet normaal dat je je onboard uitzet en je live het dan niet doet. Ik denk toch dat je het verkeerd aangelsoten hebt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
OMG... als dat het is vind ik het echt een noob actie *schaam*...
Ik wil namelijk liever niet dat ik 2 geluids"kaarten" heb geinstalleerd staan.. ben bang dat het conflicten zal geven..

Volgens mij is dat het btw niet... want een mb zit toch altijd verticaal... mn soundkaart zit horizontaal lijkt me

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk het id dat bij sommige software geluid gedeeltelijk wegvalt...dus kleine effecten enzo.. tevens moet ik heel vaak in windows mn speakers weer op 5.1 zetten.. omdat windows steeds iets anders selecteert..

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 10:16:
tevens moet ik heel vaak in windows mn speakers weer op 5.1 zetten.. omdat windows steeds iets anders selecteert..
Hm, maar zoiets heb ik ook heel vaak met m'n Sblive onder Windows XP: ik stel in dat ik 4 speakers heb, maar na een tijdje staat de boel weer vrolijk op 2 speakers :(. Hier had ik onder windows 98 nooit last van, maar blijkbaar is creative er nooit in geslaagd fatsoenlijke XP drivers voor de SBLive te schrijven, want alle versies van die drivers die ik heb meegemaakt was wel iets verkeerd mee. Voor mij in ieder geval een reden om hierna nooit meer een creative geluidskaart te kopen.

Trouwens, je weet toch wel waar je geluidskaart in je pc zit, ik snap niet helemaal dat je twijfelt of je je speakers wel op de sblive of op de uitgangen van je mobo hebt aangesloten :?.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb hier ook een mamaplankje met onboard geluid én een sb audigy.
Het on board geluid staat uit. En mijn Inspire 5300 setje zit aangesloten op de Audigy (en newq platinum :X ).

Zou ze niet samen draaien want dat heeft mijn neef ook een keer gehad en doe kreeg veel blauwe schermen.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
jasjenl schreef op 26 June 2003 @ 22:50:
[...]
Hm, maar zoiets heb ik ook heel vaak met m'n Sblive onder Windows XP: ik stel in dat ik 4 speakers heb, maar na een tijdje staat de boel weer vrolijk op 2 speakers :(. Hier had ik onder windows 98 nooit last van, maar blijkbaar is creative er nooit in geslaagd fatsoenlijke XP drivers voor de SBLive te schrijven, want alle versies van die drivers die ik heb meegemaakt was wel iets verkeerd mee. Voor mij in ieder geval een reden om hierna nooit meer een creative geluidskaart te kopen.

Trouwens, je weet toch wel waar je geluidskaart in je pc zit, ik snap niet helemaal dat je twijfelt of je je speakers wel op de sblive of op de uitgangen van je mobo hebt aangesloten :?.
Jah ik weet zeker dat ik het goed heb aangesloten.. ik twijfelde alleen..had namelijk gewoon mijn geluid uitgezet in mijn bios en niks werkte meer. nu heb ik eerst alles uitgezet in xp en daarna in mn bios nu werkte het wel.. geluiden klinken nu beter... alles draait nu op mijn SB live kaart... :)

Thnx allemaal...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
jasjenl schreef op 26 June 2003 @ 22:50:
[...]
Wie verkoopt die onzin?
Er zijn al behoorlijke tijd SB Live drivers verschenen waarbij het geluid prima is. Ze zijn gereleased door Compaq. Daar zit tevens ook alle software bij (is een comleet nieuwe CD dus). Ga in de meuktracker maar eens op zoek naar die Compaq SB Live Drivers....

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

LinuxUser schreef op 27 June 2003 @ 11:39:
[...]
Wie verkoopt die onzin?
Er zijn al behoorlijke tijd SB Live drivers verschenen waarbij het geluid prima is. Ze zijn gereleased door Compaq. Daar zit tevens ook alle software bij (is een comleet nieuwe CD dus). Ga in de meuktracker maar eens op zoek naar die Compaq SB Live Drivers....
Geen onzin, ik heb een gewone Creative SBLive, dus ik mag onderhand verwachten dat ik op de website van Creative drivers kan downloaden die goed werken. Dat is dus niet het geval, want die drivers geven de problemen die ik hiervoor heb omschreven. Dat er elders allerlei andere drivers zijn te downloaden die minder problemen geven, is geen fatsoenlijke manier van doen voor een bedrijf als Creative, die horen op hun eigen site toch de beste drivers voor hun eigen producten beschikbaar te stellen!

Verwijderd

dit gaat zeer goed samen, gebruik het zelf ook icm bpm studio. Heb ik gewoon 2 kanalen en kan ik pfl'len en mixen zoveel ik wil. werkt echt goed.
Pagina: 1