Als je opa eigenlijk je vader is....

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Weer een donortopic, maar nu met zaad. Wel wezenlijk anders dus.

Stel, je kunt als stel geen kinderen krijgen omdat de man onvruchtbaar is, dus je besluit het te proberen met donorzaad. Heb je dan liever zaad van een onbekende, of zaad van de vader van de man, dus van opa in spe?

We gaan er effe van uit dat het doneren van zaad moreel geaccepteerd is. Als je tegen zaaddonatie in het algemeen bent, moet je hier dus nu aub effe je klep over houden :+ kee?

ieeeepppppp :P

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Oh ja, zijn er hier eigenlijk mensen die een zaaddonor als vader hebben?

Ik weet niet hoe lang dit al kan, dus ook niet of er uberhaupt al zo iemand oud genoeg is om hier rond te huizen.

Verwijderd

ten eerste ga ik er van uit dat alles bij mij nog werkt :)

ik heb hier ook nog niet over nagedacht maar mijn eerst reactie zou zijn dat ik dan helemaal geen kinderen zou willen.

maar als ik echt moest kiezen dan lijkt het me makkelijker om een vreemde (=lees anomnieme) als zaad donor te nemen, omdat het familie zaken niet gecompliceerd maakt.

[offtopic: wat heb je toch met dat donor verhaal? :P]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Kep zelf ergens liever dat het 'binnen de familie' blijft. Schept voor mij toch wat extra band met het kind denk ik. Bovendien is het dan ook wat meer eigen vlees en bloed wat daar rondloopt.

Zo lang het zaad niet dmv een stevige vrijpartij wordt geinsemineerd ben ik niet heel bang voor scheve verhoudingen in de familie. Althans niet in de mijne, maar dat kan bij een andere familie compleet anders zijn.

[antwoord]
Ik ben bij de weg in eenn soort van 'donor' fase. Soms heb ik gewoon ineens superveel interesse in een bepaald onderwerp. Heb ik ook al eens gehad met Jehovah's getuigen.[/antwoord]

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
doe mij maar zaad uit de familie. aangezien het dan toch meer mijn eigen genen zijn die daar rondlopen..

Verwijderd

Dan is je zoontje je broertje! Dan poept je vrouw dus je broertje uit.
Dan vraagt zoon aan vader; was vader een leuke vader? Maar ik ben je vader! Nee, ik bedoel mijn echte vader.

VERGEET HET MAAR!!!

Verwijderd

Ik kan niet zeggen of ik het moreel gezien verantwoord vindt of niet, het hangt namelijk van meerdere zaken af. Bijvoorbeeld hoe oud de "opa" is, hoe er in de familie naar gekeken wordt (om evt. ellende later voor het kind te voorkomen)

Maar ik zou denk ik wel kiezen voor een anonieme donor... Gewoon om privé slommeringen te voorkomen. En daarnaast weet je van te voren nooit (hoe goed je jezelf en het kind er ook op voorbereid) hoe je er later over denkt en hoe het kind er later op zal gaan reageren.

Maar als mijn broer zou vragen of ik draagmoeder zou willen worden met een ingepland eitje van zijn vriendin en het zaad van hem zou ik het doen voor hem. Zeker weten. Voor ieder ander, met een (gedoneerd) eitje van mezelf zou ik het niet doen.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 16:22
:) Ben ik toch blij dat ik gewoon kinderen kan krijgen!!

Advanced sheep-counting strategies

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik kleeg klachten dat het ondanks mijn grote schoonmaak nog niet schoon genoeg is. Dus ik ga nog even verder.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.