Toon posts:

Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Gister heb ik zelf m'n pctje in elkaar gezet, kheb daar niet zoveel ervaring mee. Alles was aangesloten zoals het hoort en ik zet hem aan...

Hij startte helemaal goed op maar na 5 sec. sloeg hij af :( en automatisch weer aan maar dan weer na sec. af... en zo maar door.

Iemand enig idee wat er niet goed zit...?

Verwijderd

mja het is dat je de specs geeft.

maar ik vermoed dat je een asus mobo hebt, die staan er een beetje bekend om. batterij er een nachtje uit zou moeten helpen

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

misschien een CPU fan failure: bios binnengaan en reset to fact defaults..?
(da werkt bij hp computers wel...)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mja idd, dat bord sluit de stroom af als veiligheids maatregel, in de meeste gevallen een hitte probleem, vaak is dat de processor. Zorg dus dat je de koeler goed gemonteerd hebt, niet teveel koelpasta gebruikt hebt, etc, zie ook FAQ wat dat betreft...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik raad je even aan de tips uit dit topic door te nemen en hiervan de bevindingen te posten. Hierbij hoort dus o.a. booten met een kaal systeem, een BIOS reset etc.

Ook wel handig is om te controleren of de koeling goed gemonteerd is, het komt best veel voor dat de heatsink verkeerd om op de CPU is gemonteerd. Daardoor lopen de temperaturen nogal hoog op, en door een beveiliging van het moederbord gaat je systeem dan uit.

Geef ook even wat meer info, wat heb je alleemaal al geprobeerd enzo. Dan kunnen we beter de situatie inzien en ook beter een goede oplossing vinden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:29:
mja het is dat je de specs geeft.
Kzit nu op m'n werk maar kheb ff de specs opgezocht... Het is een

CMV-KX400-8x VIA KT400 + VT8235 AGP 6PCI CNR 3DIMM AC97
(van club-3d)

Het zou idd kunnen dat de cooler verkeerd om zit geplaatst zit ik te denken, ik zag bij de FAQ dat het gedeelte dat je aan moet duwen met je schroevendraaier vanbuiten aan het bord zat en ik heb dat andersom gedaan 8)7

Verwijderd

Zit er een oververhittings-beschermings-systeem voor je processor op? Dan kan het nl. je koeler zijn die verkeerd zit waardoor je processor te snel warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:09:
Zit er een oververhittings-beschermings-systeem voor je processor op? Dan kan het nl. je koeler zijn die verkeerd zit waardoor je processor te snel warm wordt.
Dat zou wel kunnen maar kan een processor al na 5 seconden te warm worden???

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie Aikeleer :) Hier kunnen we werkelijk niks mee.

Trouwens als je gewoon netjes de FAQ van dit subforum had doorgenomen, dan had je de Troubleshooter achter zijn linkje ook gewoon zélf kunnen vinden B)

Mocht je een nieuw topic te willen openen, check dan wel de 1e posting van de sticky in Processors, Mobo's & Geheugen: Dit graag lezen eer je post :) ;)

edit:
hmm, laat :( :P

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-06-2003 13:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.