[Access 2K] Nullen verdwijnen bij importeermacro

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb een importeermacro op basis van TekstOverbrengen. Ik heb dit ook geprobeerd met VBA, maar dat komt helemaal niet goed.

Deze macro moet geautomatiseerd een .DAT bestand importeren, dit bestand bevat regels als:
code:
1
123456;0055;000;06-03-25;16:31

Ik had al ontdekt dat het niet werkt als de extentie .dat is :?, dus ik hernoem het eerst naar .csv (nu nog handmatig).

Ja maar, wat is je probleem nou :?
De nullen die in het bestand staan (0055) verdwijnen bij het importeren... Ik heb het gegevenstype van de tabel al op alle mogelijke manieren gehad, maar ik krijg het niet voor elkaar...
Bestaat er ook een eigen gegevenstype ofzo? Wat moet ik aanpassen om de nullen in de tabel te krijgen?

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 09:34
Importeer je naar een bestaande tabel, of creeer je een nieuwe?

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik importeer naar een bestaande tabel. Het is de bedoeling dat als dit werkt de gegevens vanuit die bestaande tabel verwerkt worden naar meerdere andere tabellen, maar dat komt nog wel.

Verwijderd

Om het waarschijnlijk werkend te krijgen, is het misschien handig als er # voor de nullen geplaatst worden, waarschijnlijk gaat de import dan wel goed.

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:35:
Om het waarschijnlijk werkend te krijgen, is het misschien handig als er # voor de nullen geplaatst worden, waarschijnlijk gaat de import dan wel goed.
Mja... klinkt leuk, werkt ook..
Het probleem is dat het .dat bestand met zo weinig mogelijk handelingen verwerkt moet worden. Dus #'jes in het bestand zetten is niet echt een optie :(

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Hm.. ik heb ontdekt dat als er " " (quotes dus) om de gegevens met nullen ervoor staan, het wel goed gaat...
Is er een manier om met Access een bestand te bewerken?
Dus dat ik om de gegevens " " zet met Access, dmv VBA of een macro ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Beekforel op 26-06-2003 14:37 ]

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Wanhopige kick!
Ik was dit topic gister ineens kwijt, nu is ie erweer :?

Maar is er iemand met een oplossing? Of in ieder geval iets wat in de richting komt?
Pagina: 1