o' clocken pII 350 lukt niet: multiplier gelockt??

Pagina: 1
Acties:

• buks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 20:57
ik wil de multiplier van mijn pII 350 op 4 zetten, heb een abit bh6 waarin dat moet lukken (softmenu II), echter wannneer ik hem op 4 zet zegt ie bij het opstarten dat de cpu unworkable is..????

heeft iemand een idee waar dat aan ligt en hoe dat verholpen kan worden??

Verwijderd

Je moet je FSB omhoog gooien.
Probeer daar mee te spelen. Suc6. Mijn PII liep op 430Mhz. FSB op 123. *D

• buks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 20:57
heb ik al gedaan, en dat lukt prima!
met soft fsb liep hij easy 435 mhz (3.5 x 124), maar ik wil de multiplier ook omhoog want ik denk dat ie nog hoger moet kunnen (hij werd bij 435 mhz geen graad warmer, nog steeds 38-42 graden met standaard koeling)

ook wel grappig: bij windows 98 1st edition kon ik na 1x overclocken met soft fsb mijn hele schijf formatten, hij verneukte de FAT, bij, heb het daarna nog eens geprobeerd, en idem...bij millennium geen probleem op 435 mhz, maar ik vind millenium bagger dus nu pruts ik maar wat op 350 mhz met windows 98...

weet iemand waar een van beide problemen aan kan liggen??

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46

hilgo

Clear your mind of can't.

De Pentium 2 is multiplier locked. Dus het aanpassen van je multiplier heeft geen zin. Al zet je hem op 6x hij zal altijd die 3,5 blijven gebruiken. :(
Was ik nog even vergeten dat je je "hold on speed error" (Of hoe dat kreng ook al weer heet) wel effkes op "disabled" moet zetten om meldingen zoals die 'cpu unworkable' te voorkomen. Succes er verder mee :)

Discogs