[PHP] Tourney systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Ik ben bezig met een tournamenten systeem voor online games.
Omdat ik dit systeem dus wil maken zodat er meerdere tourneys kunnen worden geven moet het erg automatisch zijn.

Nu zit ik met een probleem waar ik niet achter kom |:(

Ik wil dus zeg maar een soort ladder zoals dit doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.chat-stars.com/store/ladder_example.gif

Een scherm zoals dit moet ook op een pagina komen.

Nu is het probleem dat er bv in een tournament deze week 4 (32 spelers) van deze laddertjes moetten komen en de week er na bv 8 (64 spelers)

Maar nu is het probleem:
Hoe moet ik het script laten zien dat de persoon bv 1 hokje naar rechts en 1 om laag moet en niet 1 naar links en 1 om hoog.

ik dacht eraan om elke speler in de spelers tabel een paar rijen (pool_id, row, column) toe te voegen en dan als een game ge-report is dat het script dan dus via ?een? manier uit rekend naar welke column en row die moet springen.

Heeft iemand een idee hoe ik dus het script kan laten berekenen naar welke column + row de speler moet gaan?

(mischien is het een hele domme vraag maar ik zit er al de hele nacht over de denken en kom er echt niet op |:( )

[ Voor 3% gewijzigd door chuxiej op 26-06-2003 05:08 ]

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik neem aan dat iemand het tournament gaat leiden.
Ik zou die persoon gewoon een schema laten invullen waarbij je team1 en team2 aan een wedstrijd koppelt en die wedstrijd weer aan een ronde. Dan kan je dat schema bijna kant en klaar uit je database trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
Een speler moet sowieso naar rechts en nooit naar links toch?
Verder kan je als je de spelers in kolom 1 nummert van boven naar beneden een simpele regel opstellen: als het nummer van de speler oneven is dan moet hij naar beneden en naar rechts, en anders naar boven en naar rechts.
Misschien stel ik me het probleem te makkelijk voor maar dan moet je het maar even iets verduidelijken.

Je kan verder a.d.h.v. het kolomnummer wel bepalen hoever de speler omhoog/omlaag moet springen.

[ Voor 12% gewijzigd door bigben04 op 26-06-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat je het beste uit kan gaan van de volgende 3 velden, bijvoorbeeld:

StillIn <- true/false
Opponent <- ID van de tegenstander
Round <- (optioneel) ID van de laatst behaalde ronde.

Hoe je dat later presenteert is slechts bijzaak. Het bijhouden van row en column is puur presentatie en geeft je niet de info die je nodig hebt om enigzins logica en functionaliteit in je programma te krijgen. :)

Tis echter puur een idee, maar voor mij zou mijn voorbeeldje werken. Hoewel ik over het bijhouden van "Ronde" nog niet helemaal uit ben, omdat dat waarschijnlijk ook generiek kan.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Hey bedankt jongens voor de idee'en
ik ga zo verder proberen en dan laat ik wel even horen hoe het gaat en of ik nog ergens tegenop loop!

www.dannyhiemstra.nl