• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Ik ga morgen een Nokia 8910 2ehands van iemand overkopen. Alleen vroeg ik mij of ik morgen nog op dingen moet letten.

Zo hoorde ik dat er ook wat 8210's in een 8910 cover rond zweven, hoe herken ik dit? En zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

De persoon van wie ik hem overkoop zij dat de telefoon een paar kleine gebruikskrasjes heeft, maar niet op het titanium gedeelte.
Wat is nu precies niet van titanium, ik dacht dat de hele cover van titanium was.. :?

Dus hebben jullie nog tips voor me waar ik op moet letten?

Afbeeldingslocatie: http://www.bluetalk.at/produkte/fotoprodukte/nokia8910b.jpg

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Let op de klok screensaver en bluetooth mogelijkheden in het menu, maar het allermakkelijkst om erachter te komen of het een echte 8910 is is door gewoon door het menu te scrollen.... de 8910 gebruikt daar namelijk meerdere grijstinten in.
Alleen het antenne-gedeelte (zwarte gedeelte op grijze versie) is niet van titanium.

Veel plezier met je nieuwe telefoon alvast!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

(gezien op de rechterplaat)
ik heb zelf zo'n nokia... leuke telefoon maar.......
krasjes in je titanium (het lichtgrijze) krijg je er niet uit. het zilveren nokia plaatje gaat snel kapot (schilfert). de toetsen zelf zijn niet verlicht, heel irritant let op het mechanisme.. je moet, als je de zijkanten indrukt, een soepele beweging krijgen van het telefoongedeelte.. bij is ie inmiddels kapot en schiet ie eruit...
probeer, als ie uitgeschoven is, een klein beetje in te drukken. als je dan een zware tik hoort, is dat mechanisme brak. let ook op dat je beide knopjes nodig hebt om hem te openen.. bij mij kan het inmiddels met 1 van beide :(
je herkent een 8210 van een 8910 door software...
in je menu nummer 10 zit bluetooth
en in menu 4-7 zit je gprs instellingen menu. een 8210 heeft dat ook niet..
trouwens een aardig fabeltje dat er 8210's met 8910 cover zijn....
mocht je nog vragen hebben over gebruik, mail dan maar even..
bigbakkus

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• Animal_X
Bedankt! Daar had ik idd nog niet aan gedacht dat de 8210 geen BT heeft...
Ik kan trouwens kiezen tussen de zwarte en de natural edition. Ik zat te denken aan de zwarte. Hmmmm....

[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 01:51 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Wat moet je ervoor betalen?

• Animal_X
een Samsung S300 en nog een paar euros :)

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

heb je geen andere keuze ? ik kan je de telefoon niet aanraden, geloof me/...

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Klippy

Still Game

Zo geweldig is die 8910 niet hoor...

Waarom ruil je een S300... ik zou die S300 houden, denk nog ff na :)
Zeker met krasjes...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

een Samsung S300?? Die zou ik er niet voor inruilen en als je het wel doet wil ik hem eventueel wel van je kopen O-)

• Animal_X
Tsja... Ik heb al heel wat telefoons gehad in de afgelopen anderhalf jaar:
Panasonic gd-93 ->Nokia 8210 -> Nokia 8310 -> Nokia 6510 -> Sony Ericson T68i -> Nokia 7250 -> Samsung S300

En van al deze telefoons beviel eigenlijk alleen de 6510 en de 8310 me goed. Dus ik wil eigenlijk iets in die trend hebben maar dan wat "exclusiever" omdat iedereen met die dingen rond loopt.. En dan kom ik toch steeds bij de 8910 uit!

[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 02:09 . Reden: typo ]

• Animal_X
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 02:06:
een Samsung S300?? Die zou ik er niet voor inruilen en als je het wel doet wil ik hem eventueel wel van je kopen O-)
Die S300 bedoel je?

Verwijderd

Kan je dan niet beter voor de kleurenversie gaan(8910i)? Of wachten op de 6600 :9 .

Ik zou zelf gaan voor de Sony/Ericsson T610i dat is echt een mooi telefoontje..

Oeps dit gaat wel Offtopic :X

Verwijderd

Ja die zou ik wel graag willen :p

• Animal_X
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 02:13:
Kan je dan niet beter voor de kleurenversie gaan(8910i)? Of wachten op de 6600 :9 .

Ik zou zelf gaan voor de Sony/Ericsson T610i dat is echt een mooi telefoontje..

Oeps dit gaat wel Offtopic :X
Zou ik zeker doen, maar die is nogal een paar honderd euro duurder... en de T610 vind ik net wat te vierkant zeg maar...

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 02:15 ]

• Animal_X
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 02:13:
Ja die zou ik wel graag willen :p
Hoeveel bied je? :) 3 maand oud, helemaal compleet+bon

[ Voor 11% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 02:29 ]

Verwijderd

250 eu lijkt me een mooi bedrag, geef anders ff een mail adres ofzo :)

• Animal_X
Doe J_1983@hotmail.com maar. Maar ik wacht eerst morgen nog even af. Mocht ik toch besluiten geen 8910 te halen of dat de koop niet door gaat (wat ook niet onwaarschijnlijk is) dat moeten we dan maar ff praten :)

[edit]

En om maar weer even ontopic te gaan, zijn er mischien nog meer mensen wakker die ervaring hebben met de 8910? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 02:45 ]

Verwijderd

ok veel succes en vergeet de bovenstaande tips niet waarvoor het topic eigelijk gestart is :P

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

ik zelf heb ook deze foon (8910) en heb hem nu ongeveer 10 maanden en de problemen die hierboven vermeld staan heb ik ook. schuifmechanisme was na 6 maanden stuk achterplaatje begint inderdaad verkleuringen te vertonen en het titanium begint ook al heel langzaam te schilferen.

technisch gezien heb ik geen klachten en is het verder een goed ding , alleen voor een telefoon waar ik 800 euro toen der tijd voor neer legde mag je toch wel een beetje meer verwachten , ik heb mn telefoon vorig week laten opsturen omdat mn foon niet langzaam meer uitschoof mar ondertussen een raketwerper was geworden.

hopelijk valt dit allemaal binnen de garantie zo niet is het voor mij bye bye nokia

• Animal_X
hmm, toch nogal wat negatieve reacties hier. Terwlijl als ik op internet zoek geven alle reviews hem een 8, 9 of zelfs 10.....

Hoeveel garantie zit er overgens op een toestel? het toestel dat ik waarschijnlijk ga kopen is 3 maand oud en ik krijg de factuur er bij.

edit:

Zijn er hier ook mensen die een positieve mening over de 8910 hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 11:23 ]

• lockheart

lockheart

Animal_X schreef op 26 June 2003 @ 11:15:
hmm, toch nogal wat negatieve reacties hier. Terwlijl als ik op internet zoek geven alle reviews hem een 8, 9 of zelfs 10.....

Hoeveel garantie zit er overgens op een toestel? het toestel dat ik waarschijnlijk ga kopen is 3 maand oud en ik krijg de factuur er bij.

edit:

Zijn er hier ook mensen die een positieve mening over de 8910 hebben?
wat ik al eerder zei de foon zelf (het bellen , het geluid en menus) werken goed en zonder problemen alleen de kwaliteit van het materiaal laat te wensen over zeker het schuif mechanisme. dat de reviews positief zijn is waarschijnlijk omdat ze er niet een x aantal maanden mee lopen en dus geen last krijgen van deze kwaaltjes in de korte tijd dat ze deze telefoon in handen hebben :-)

nu nog maar wachten of nokia mn foon wil reparen in de winkel deden ze erg moeilijk namelijk " tja meneer volgens mij heeft u uw telefoon erg vaak gebruikt"

[ Voor 15% gewijzigd door lockheart op 26-06-2003 12:49 ]

• Animal_X
nu nog maar wachten of nokia mn foon wil reparen in de winkel deden ze erg moeilijk namelijk " tja meneer volgens mij heeft u uw telefoon erg vaak gebruikt"
lol! is het de bedoeling dat je hem niet te vaak gebruikt dan? :P

• lockheart

lockheart

Animal_X schreef op 26 June 2003 @ 12:52:
[...]

lol! is het de bedoeling dat je hem niet te vaak gebruikt dan? :P
tja dat blijkt maar weer , ik heb ook gezegd dat ik het belachlijk vind voor een telefoon van die prijs dat die nog geen jaar mee kan terwijl ik er geen raare dingen mee gedaan heb.

Verwijderd

Om maar even terug te komen op die 8210's in 8910 behuizing. Ik vind het best aardig gedaan, als je naar onderstaande plaatjes kijkt. Het materiaal zal wel veel slechter zijn, maar je moet er inderdaad wel op letten.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/projectm3/8210to8910.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 13:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:07:
Om maar even terug te komen op die 8210's in 8910 behuizing. Ik vind het best aardig gedaan, als je naar onderstaande plaatjes kijkt. Het materiaal zal wel veel slechter zijn, maar je moet er inderdaad wel op letten.
[afbeelding]
Woow, dat wil ik ook wel doen.
Hoe kom je dan aan die cover??

• Animal_X
Op ebay zijn hier en daar wel wat van die covers te krijgen zag ik. Verder kan je ze volgens mij niet in NL krijgen...

Verwijderd

Alleen maar negatieve reacties? Ik heb sinds 3 maand ook een 8910. Helemaal geen problemen mee hoor! Heeft ook een beter bereik dan mijn vorige mobieltjes.

Verwijderd

Ik heb een 8910 gehad, de zwarte uitvoering. Het is gewoon een hele goede telefoon en van hoge kwaliteit. Functies stellen niet veel voor, gewoon bellen en smsen. De toetsen zijn inderdaad niet verlicht, maar tussen de toetsen wel, dus duidelijk in het donker. Als je de telefoon gewoon normaal gebruikt, gaat het schuifmechanisme echt wel lang mee. Koop alleen niet de 8910i, heb ik ook gehad en is je geld echt niet waard. Het scherm van de 8910 is mooier en duidelijker, staat op luxer. Scherm van de 8910i is korrelig en de verhoudingen kloppen niet. Wat me ook opviel aan de 8910 was dat het bereik erg goed was. Maar ik raad je wel aan, je S300 te verkopen en dan vervolgens te zoeken naar een nieuwe 8910 uit de winkel.

• lockheart

lockheart

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:39:
Ik heb een 8910 gehad, de zwarte uitvoering. Het is gewoon een hele goede telefoon en van hoge kwaliteit. Functies stellen niet veel voor, gewoon bellen en smsen. De toetsen zijn inderdaad niet verlicht, maar tussen de toetsen wel, dus duidelijk in het donker. Als je de telefoon gewoon normaal gebruikt, gaat het schuifmechanisme echt wel lang mee. Koop alleen niet de 8910i, heb ik ook gehad en is je geld echt niet waard. Het scherm van de 8910 is mooier en duidelijker, staat op luxer. Scherm van de 8910i is korrelig en de verhoudingen kloppen niet. Wat me ook opviel aan de 8910 was dat het bereik erg goed was. Maar ik raad je wel aan, je S300 te verkopen en dan vervolgens te zoeken naar een nieuwe 8910 uit de winkel.
ik heb de telefoon nu 10 maanden ik had hem vrijwel gelijk toen hij uit was , en ik heb er noouit raare dingen mee gedaan alleen waarvoor hij bedoelt is gebruikt.
vergeet niet de eerste kleine dingen begonnen na 6 maanden daarna ging hij steeds harder achteruit.

maargoed het zal wel aan mij liggen ik had er ook gewoon niet eme moeten bellen :-)

Verwijderd

off topic// je gaat nu toch niet meer een 8910 kopen in juni 2003 en al helemaal niet ruilen + cash tegen een samsung? Dat model nokia was leuk in 2000 - 2001 ja maar toch niet meer nu. Zoveel technologische veranderingen op gang, zou zelf ook eerder voor een sony t610 of een nokia 7250 gaan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 13:49 ]

Verwijderd

lockheart schreef op 26 June 2003 @ 13:42:
[...]

ik heb de telefoon nu 10 maanden ik had hem vrijwel gelijk toen hij uit was , en ik heb er noouit raare dingen mee gedaan alleen waarvoor hij bedoelt is gebruikt.
vergeet niet de eerste kleine dingen begonnen na 6 maanden daarna ging hij steeds harder achteruit.

maargoed het zal wel aan mij liggen ik had er ook gewoon niet eme moeten bellen :-)
Dan kan je gewoon garantie claimen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:48:
off topic// je gaat nu toch niet meer een 8910 kopen in juni 2003 en al helemaal niet ruilen + cash tegen een samsung? Dat model nokia was leuk in 2000 - 2001 ja maar toch niet meer nu. Zoveel technologische veranderingen op gang, zou zelf ook eerder voor een sony t610 of een nokia 7250 gaan
Dat is niet helemaal waar, sommige modellen blijven gewoon mooi, net zoals de 8850.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik heb de 8910 ook. Heb hem sinds 1 juli 2002, dus het toestel is bijna een jaar oud. (nou was ik ook wel een van de eerste :))

Het toestel bevalt mij echt prima! Heb geen enkele problemen ondervonden tot op heden. Nu ben ik er ook redelijk zuinig op, maar schuifmechanisme werkt nog altijd prima.
Ook heb ik geen las van "schilferingen" en krasjes op het titanium.
De 8910 is voorzien van bugvrije software en dat is wel uniek voor een nokia.
Dus mijn ervaringen zijn erg positief en ik zou hem gewoon kopen als je een goede deal kunt maken.

Succes ermee!
...sommige modellen blijven gewoon mooi, net zoals de 8850.
Vind dat de 8850 onderhand een erg hoog shoarma gehalte heeft gekregen als je begrijpt wat ik bedoel. :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door vandenhende op 26-06-2003 14:10 ]

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-01 12:03
shoarma gehalte? leg es uit?

http://500px.com/Abd3licious

Verwijderd

Ja ik begrijp wat je bedoelt, alleen dat komt niet door het uiterlijk van de telefoon, maar door wie ermee loopt.

• Animal_X
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:48:
Zoals ik al eerder zei heb ik heel wat telefoons gehad ind afgelopen 1,5 jaar:
Panasonic gd-93 ->Nokia 8210 -> Nokia 8310 -> Nokia 6510 -> Sony Ericson T68i -> Nokia 7250 -> Samsung S300

En de 6510 en de 8310 waren de enige telefoons die me echt goed bevielen, dus ik wil graag iets in die trend alleen dan wat exclusievers want iedereeen loopt met die andere toestellen rond en dan kom ik toch alleen bij de 8910 uit...

En al die extraatje van tegenwoordig (java, kleurendisplays, polyfonische ringtones, etc) zij allemaal wel leuk en aardig in de eerste maand maar mijn ervaring is dat ze daarna toch alleen maar beginnen te iriteren...

Ik vind de nieuwe Siemens SL55 nog wel interessant, maar die komt weer wat speelgoed/poederdoos achtig op me over of ben ik nou gek? :)

[edit]
Vind dat de 8850 onderhand een erg hoog shoarma gehalte heeft gekregen als je begrijpt wat ik bedoel.
LOL ;) ja idd. Ik heb ook aan de 8850 gold zitten denken maar heb hem om die reden en omdat de reviews van het toestel niet echt positief waren toch voor de 8910 gekozen

[ Voor 25% gewijzigd door Animal_X op 26-06-2003 14:38 ]

• lockheart

lockheart

Animal_X schreef op 26 juni 2003 @ 14:25:
[...]

Zoals ik al eerder zei heb ik heel wat telefoons gehad ind afgelopen 1,5 jaar:

En de 6510 en de 8310 waren de enige telefoons die me echt goed bevielen, dus ik wil graag iets in die trend alleen dan wat exclusievers want iedereeen loopt met die andere toestellen rond en dan kom ik toch alleen bij de 8910 uit...

En al die extraatje van tegenwoordig (java, kleurendisplays, polyfonische ringtones, etc) zij allemaal wel leuk en aardig in de eerste maand maar mijn ervaring is dat ze daarna toch alleen maar beginnen te iriteren...

Ik vind de nieuwe Siemens SL55 nog wel interessant, maar die komt weer wat speelgoed/poederdoos achtig op me over...

[edit]
[...]

LOL ;) ja idd. Ik heb ook aan de 8850 gold zitten denken maar heb hem om die reden en omdat de reviews van het toestel niet echt positief waren toch voor de 8910 gekozen
Ik denk dat er vast mensen zijn met een postieve ervaring maar ik ben niet erg te spreken vanweege de snelle slijtage van het geheel in zon korte tijd.

• Animal_X
Ok, maar ik weet nu al dat ik dit toestel niet langer dan een jaar ga houden, en ik heb een jaar garantie. Dus die gok durf ik wel te nemen!

Verwijderd

Ik ga aanstaande dinsdag naar turkije :) en ik ga mijn vaders kappote 8210 ( is in de water gevallen ) daar laten repareren, ik ga daar een case kopen van de 8910 en ga ook een '8910' maken. Alleen ik zit met dat lichtje, bij de 8210 is die groen en bij 8910 grijsachtig. Kan ik doen dat de 8210 ook grijs licht geeft?

Verwijderd

Als je de 8910 neemt, koop dan de Zwarte versie.
De zwarte versie heeft een extra laag over het titanium en zodoende geen last van krassen.
Zelf heb ik de zwarte editie, maar ik wil graag een Nokia 9210 hebben.
Pagina: 1